Microsoft zrobił nowego Quake'a, ale w całości przy użyciu AI. Zagrajcie w nową odsłonę kultowej serii

Jakiś czas temu Microsoft ogłosił, że pracuje nad rozwojem technologii sztucznej inteligencji w kontekście produkcji gier wideo. Mamy pierwsze efekty.
Copilot jest obecnie obok Azure flagowyn projektem w całym Microsofcie, co oznacza, że w rozwój AI lecą gigantyczne kwoty pieniędzy, które są praktycznie nielimitowane i jedyne co ogranicza jej inżynierów to czas. A tego będą potrzebować jeszcze co nie miara. Przynajmniej jeśli chcą, aby Copilot stał się jakkolwiek użyteczny w gamedevie.
Zaprezentowany właśnie przez amerykańską korporację "grywalny" Quake stworzony przez AI jest, jakby to dyplomatycznie ująć, do bani. Projekt można z przymrużonymi oczami porównać wizualnie do drugiego Quake'a, ale całość prezentuje się tak jakby ktoś zasłonił nam oczy bardzo źle dobranymi okularami. AI Quake 2 jest tak naprawdę jednak nie grywalny - sterowanie i frame rate to jakiś żart, a jak się wie jak pobawić się tym systemem, można zobaczyć błędy tak srogie, że jeszcze minie dobre 5 lat, zanim zwykłe odtworzenie istniejącej już gry wyjdzie AI w miarę znośnie. Branża kreatywna może zatem spać spokojnie, przynajmniej jakąś dekadę lub dwie.




Firma Microsoft stworzyła replikę gry Quake II wygenerowaną przez sztuczną inteligencję, w którą można grać w przeglądarce.
„Każda klatka jest tworzona w locie przez model świata AI”.
Microsoft has created an AI-generated replica of Quake II that you can play in browser.
— Geoff Keighley (@geoffkeighley) April 5, 2025
"Every frame is created on the fly by an AI world model."
Play it here:https://t.co/WGQymDOmsj pic.twitter.com/35MX5aHPbF