Wiedźmin 3: CDP RED zabiera głos w kwestii "downgrade'u" wizualnego
Wiemy już, że w dniu premiery Wiedźmin 3: Dziki Gon zostanie opublikowana łatka, która ma zapewnić nam bardziej stabilny framerate. To nie koniec nowinek od CDP RED.
Marcin Momot z CDP RED udzielił poprzez swój Twitter odpowiedzi na kilka pytań graczy. Dzięki temu dowiedzieliśmy się, że szykowany patch "premierowy" rozwiąże problem ze spadkami płynności animacji. Co ważne - ta aktualizacja wprowadzi również "dynamiczne skalowanie" do wersji na XONE, co sprawi, że w trakcie normalnej eksploracji tytuł będzie działać w wyższej rozdzielczości na konsoli Microsoftu, niż podczas walki z dużą ilością wrogów.
Inną kwestią, w jakiej wypowiedział się pracownik warszawskiego studia są wybory podejmowane w Wiedźminie 2. Okazuje się, że w Wiedźminie 3 znajduje się scenka dialogowa we wczesnej fazie rozgrywki, w trakcie której można opisać swoją historię i zadeklarować np. jakie były losy postaci spotykanych w drugiej przygodzie Geralta.
Jeśli chodzi o "downgrade" graficzny Marcin Momot zabrał również głos w kontekście tej sprawy. Dokładnie pracownik CDP skomentował ostatnie plotki (które rzekomo pochodzą od dewelopera CDP RED) na temat tego, że deweloperzy finalnie wycięli z gry kilka efektów graficznych, tak by zoptymalizować framerate.
"Musimy wyjaśnić pewną rzecz. To tylko plotki i jak wiecie nie komentujemy takich rzeczy. Chciałbym zaznaczyć, że nasza gra to wielka premiera - wielu ludzi jej wyczekuje i wielu chciałoby na tym nabić sobie zainteresowanie publiczności i zrobią to nawet poprzez opowiadanie rzeczy, które nie są prawdziwe. Dziki Gon wychodzi już za kilka dni i sami będziecie mogli sprawdzić, czy gra spełnia wasze standardy. Naprawdę w to wierzymy - pracowaliśmy na to przez 3 lata" - napisał Marcin Momot z CDP RED.
Czas bym i ja dorzucił do tematu "graficznego" swoją cegiełkę. Grafika faktycznie nie pokrywa się w 100% z marketingowymi materiałami, ale nie wiadomo czy można to składać na karb różnic mocy między high-endowymi pecetami a konsolami. Tego dowiemy się na pewno po premierze gry. Czy grafika w Wiedźmin 3: Dziki Gon na PS4 (taką wersję udostępniono nam do testów) jednak rozczarowuje? Wręcz przeciwnie. Jest absolutnie fenomenalna i pod wieloma względami wyznacza nowe standardy. Tylko, że trzeba ją oceniać w ruchu, a nie na screenach i to z kilku ważnych powodów. Do przeczytania w recenzji gry, którą znajdziecie w nadciągającym numerze PSX Extreme.
Na deser macie w galerii zestawienie screenshotów z wprowadzaną korektą kolorów (wersja pre-relase to materiały udostępniane przed premierą).
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Wiedźmin 3: Dziki Gon.