NVIDIA RTX zapewni nową jakość renderingu w czasie rzeczywistym. Poznajcie nowości z GDC

Technologie
1651V
NVIDIA RTX zapewni nową jakość renderingu w czasie rzeczywistym. Poznajcie nowości z GDC
Wojciech Gruszczyk | 19.03.2018, 19:36

NVIDIA zdecydowała się zaprezentować na Game Developers Conference kilka wyjątkowo ciekawych informacji, które powinny zainteresować naszą społeczność. Firma na konferencji zaprezentowała przełomową technikę raytracingu, która pozwoli uzyskać kinową jakość renderingu w czasie rzeczywistym.

Na właśnie odbywającym się GDC przedstawiciele firmy NVIDIA zaprezentowali kilka ciekawych wiadomości, a w tym miejscu znajdziecie konkretny skrót informacji. Zaczynamy najważniejszego – techniki NVIDIA RTX.

Dalsza część tekstu pod wideo

Final Fantasy XV zostanie zoptymalizowane dzięki sterownikom Game Ready. Usprawnienia także dla PUBG

W San Francisco odbyła się pierwsza prezentacja  NVIDIA RTX, czyli technologii dla twórców gier oraz treści, dzięki której zainteresowani otrzymają możliwość uzyskania kinowej jakości renderingu w czasie rzeczywistym. Propozycja to efekt 10-letniej pracy nad zaawansowanymi algorytmami grafiki komputerowej oraz architektury procesów graficznych. To wysoce skalowalna technika raytracingu działająca na kartach graficznych opartych na architekturze NVIDIA Volta.

Pierwszą prezentację techniki NVIDIA RTX zobaczycie poniżej. Na konferencji GDC liderzy branży (4A Games, Epic Games, Remedy Entertainment i Unity) mają okazję zaprezentować swoje materiały demonstracyjne pokazujące, jak raytracing w czasie rzeczywistym może wzbogacić przyszłe gry niesamowitą, realistyczną oprawą. Technologia obsługuje Microsoft DirectX Raytracing, przełomowa technika będzie dostępna dla użytkowników systemu Windows na całym świecie.

NVIDIA na GDC wspomniała również, że pakiet SDK NVIDIA GameWorks zostanie uzupełniony o moduł denoisera raytracingu, który pozwoli twórcom gier wykorzystać nowe możliwości w praktyce. Dodatkowo NVIDIA ściśle współpracowała z firmą Microsoft, aby umożliwić pełną obsługę techniki RTX w aplikacjach wykorzystujących nowy interfejs API DirectX® Raytracing (DXR) tej firmy.

„Raytracing jest od dawna uważany za technikę, która nieporównywalnie lepiej odwzorowuje oświetlenie, odbicia oraz cienie, zapewniając poziom realizmu znacznie wykraczający poza to, co można osiągnąć przy użyciu tradycyjnych technik renderowania. Raytracing w czasie rzeczywistym zastępuje większość technik obliczeniowych, które odtwarzają zachowanie światła w czasie rzeczywistym w ramach tradycyjnego potoku renderowania, pozwalając uzyskać obrazy, które bardziej przypominają rzeczywistość.”

Kolejne cztery gry otrzymują obsługę funkcji NVIDIA Highlights - COD WW II oraz Tekken 7 już od dzisiaj!

Możemy również potwierdzić, że Call of Duty WWII oraz Tekken 7 otrzymały obsługę funkcji Highlights, a nadciągające Dying Light: Bad Blood oraz Escape from Tarkov zostaną również wzbogacone o tę technologię. Dzięki tej funkcji gracze na całym świecie zarejestrowali już ponad pół miliarda filmów.

NVIDIA wydaje publiczny pakiet SDK dla NVIDIA Highlights; wsparcie w silnikach Unreal Engine oraz Unity

NVIDIA Highlights będzie teraz dostępne dla wszystkich deweloperów. Firma NVIDIA przygotowała pakiet NVIDIA Highlights SDK, który pozwoli twórcom gier na łatwe włączenie obsługi Highlights w swoich tytułach. Zainteresowani muszą udać się na stronę developer.nvidia.com, a NVIDIA potwierdziła także wsparcie dla Highlights w Unreal Engine oraz Unity jako wtyczki, dzięki czemu programiści korzystający z tych silników mogą je sami uaktywniać.

NVIDIA Ansel oferuje graczom cyfrową galerię sztuki

Inżynierowie przygotowali również cyfrową galerię sztuki. Gracze przygotowujący zdjęcia z gier, dzięki technologii NVIDIA Ansel mogą teraz dzielić się swoimi pracami, które trafią na ShotwithGeForce.com. Nowa platforma pozwala wrzucać swoje materiały, czy też komentować je przez innych użytkowników.

NVIDIA Ansel trafi 21 marca do gry Star Wars Battlefront™ II

Od 21 marca sympatycy tytułu DICE otrzymają możliwość tworzenia materiałów prezentujących najciekawsze momenty rozgrywki dzięki technologii NVIDIA Ansel. Z tej okazji możecie wziąć udział w konkursie i wygrać między innymi laptop Razer Blade Stealth, stację Razer Core oraz kartę graficzną Star Wars NVIDIA TITAN Xp Collector’s Edition. Osoby, które zajmą drugie i trzecie miejsce otrzymają karty Star Wars NVIDIA TITAN Xp Collector’s Edition.

Zadanie polega na wykonanie zdjęcia w grze, zamieszczenie go w galerii Shot With GeForce i podzielenie się nim na Facebooku oraz/lub Twitterze. Należy je także oznaczyć tagiem @NVIDIAGeForce oraz dodać hashtag #SHOTWITHGEFORCE

GeForce Experience umożliwia zapisywanie filmów w formacie GIF

I na zakończenie ciekawostka. Aplikacja GeForce Experience w wersji 3.13.1 dodaje możliwość zapisywania filmów wykonanych za pomocą funkcji NVIDIA Highlights w formacie GIF – o tę opcję prosiło wielu graczy.

Źródło: Informacja prasowa

Komentarze (25)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper