Opis przejścia - fabuła wstęp - Promyk nadziei
Po spotkaniu z naszym wybawicielem mamy okazję spersonalizować bohatera. To pierwsza odsłona w serii Far Cry, która pozwala na tworzenie postaci. Następnie udaj się do Dutcha, który przedstawi wstęp do następnych wydarzeń. Mężczyzna da Ci broń i wytłumaczy, w jaki sposób należy stworzyć ruch oporu – gracz może to robić na cztery sposoby: ratując cywili, niszczyć własność kultu, wykonywać misje lub wyzwalać posterunki.
Na dobry początek musimy odbić wyspę Dutcha. Idź ścieżką aż dotrzesz do pierwszego punktu – to tutaj musisz uratować cywila (A). Zadanie jest proste, możesz po prostu podejść od tyłu i zabić dwóch przeciwników po cichu (L3).
W kolejnym ruchu warto wejść do domu na szycie (B), gdzie znajduje się notka, dzięki której na mapie zostanie oznaczony „Ołtarz kultu”. Jednocześnie po rozmowie z mężczyzną zobaczysz kolejny ważny punkt: Skrytka prepperska – udaj się do niej. Pod tą nazwą zostały ukryte małe logiczne zagadki, dzięki którym możemy zgarnąć pieniądze lub atrakcyjne przedmioty. Tę pierwszą wykonujesz w prosty sposób: na starcie musisz załączyć prąd, a zrobisz to w domu nad wodą (D). Nie możesz do niego wejść przez drzwi, ale możesz wskoczyć do wody i wpłynąć do środka. Następnie włączasz prąd, bierzesz klucz znajdujący się obok drzwi, wychodzisz i wracasz do skrytki (C). Tutaj po lewej stronie od wejścia znajduje się pompa, dzięki której wypompowujesz wodę i możesz wejść do środka, gdzie znajduje się sprzęt. W tym miejscu otrzymasz łuk.
Teraz jest dobry moment na zajęcie się ołtarzem (E) – w prostych słowach wpadasz, eliminujesz przeciwników i strzelasz do czerwonej beczki.