Reklama

Far Cry 5 - poradnik. Opis przejścia, skrytki preppersów - poradnik i solucja do gry. Opis, przejścia, zagadki, sekrety, znajdźki, mechaniki, zdolności

Far Cry 5 - poradnik. Opis przejścia, skrytki preppersów

Skrytki preppersów - region Johna

redakcja | 22.04.2018, 18:31

Skrytki preppersów - region Johna

Jednym z najfajniejszych elementów Far Cry 5 są poukrywane w świecie gry specjalne skrytki, w których znajdziemy wiele ciekawych rzeczy. Pozostawiali je po sobie preppersi, czyli ludzie, którzy zawczasu przygotowują się do ewentualnych kryzysów, gromadząc zapasy, broń oraz przechodząc szkolenia z zakresu survivalu, sztuk walki, strzelectwa etc. Do lokalizacji tych skrytek dojdziemy na kilka różnych sposobów. Możemy po prostu natknąć się na nie, eksplorując całe Hope County, ale możemy też natknąć się na notatki z lokalizacjami skrytek. O ich położeniu poinformują nas też cywile z poniższą ikonką nad głową:

Taka ikona pojawi się też na mapie, kiedy już poznamy lokalizację danej skrytki. Jeśli do niej dotrzemy, musimy jeszcze wykombinować sposób na to, jak dostać się do skrytego tam skarbu. Obowiązkowo będą to 3 czasopisma z punktami talentu oraz sporo pieniędzy, ale będzie to też broń, amunicja, materiały, a czasem konkretne, niedostępne nigdzie indziej pojazdy. Poniżej lista skrytek preppersów, które udało nam się odkryć.

Uwaga - poradnik jest aktualizowany na bieżąco


Dolina Holland

1.Utopione pieniądze

Wymagane umiejętności: -

Polecane umiejętności: -

Najważniejsze nagrody: 3 punkty talentu, pieniądze, łuk bloczkowy

Opis:

To pierwszy skarb preppersów, który chcąc nie chcąc będziemy musieli zdobyć w ramach wprowadzenia do gry na wyspie Dutcha. W centralnej części wyspy znajduje się mała szopa. Przy drzwiach na ścianie znajduje się notka, którą należy przeczytać. Przed nią jest właz prowadzący do zalanego wodą schronu z zabarykadowanym deskami pomieszczeniem. Pod wodą tej barykady nie ruszymy.

Najpierw trzeba się pozbyć wody ze schronu. Nieopodal, po lewej od włazu jest pompa z rurą odpływową. Aby ją uruchomić potrzebne jest zasilanie. Włącznik znajduje się w doku na łódź, który znajduje się za nami, nieco po lewej.

Drzwi do doku są zamknięte, więc najlepszym rozwiązaniem będzie opłynięcie go dookoła i zanurkowanie od strony wjazdu dla łodzi. Wewnątrz znajdziemy włącznik zasilania oraz klucz, który otworzy nam drzwi do doku od drugiej strony.

Teraz wystarczy odpompować wodę, przekręcając zawór przy rurze odpływowej, zaś w schronie zniszczyć rurą lub kijem bejsbolowym deski zagradzające wejście do pomieszczenia.


2. Swingersi

Wymagane umiejętności: Kotwiczka

Polecane umiejętności: -

Najważniejsze nagrody: 3 punkty talentu, pieniądze, łuk bloczkowy

Opis:

Skrytka znajduje się pod Mostem Łez, na środkowo-wschodnim krańcu Doliny Holland. Najpierw trzeba znaleźć notkę w walizce znajdującą się przy południowym wjeździe na most.

Potem trzeba zejściem z lewej strony skierować się pod przęsła mostu. Tam, od razu na początku, znajdziemy rusztowanie po którym wejdziemy na górę.

Gdy dotrzemy na szczyt rusztowania, przyjdzie czas na użycie Kotwiczki (więc musicie mieć najpierw ten talent odblokowany). Ikona kontekstowa po prawej stronie na górze wskaże nam, gdzie mamy ją zaczepić. Teraz najtrudniejsza część zadania. Trzeba się rozhuśtać tak, żeby zbliżyć się do rusztowania zawieszonego pod kolejnym przęsłem. Wejście na rusztowanie ciężko zauważyć, ponieważ znajduje się nieco powyżej, po naszej lewej stronie. Gdy skierujemy się w tamtą stronę i odpowiednio wysoko rozhuśtamy, trzeba się w odpowiednim momencie puścić linki i spróbować doskoczyć do krawędzi desek.

Stamtąd, używając kolejnych kotwiczek i łapiąc się następnych zaczepów dotrzemy do kolejnego rusztowania. To tam znajduje się właśnie skrzynka.


3. Wysokie napięcie

Wymagane umiejętności: -

Polecane umiejętności: -

Najważniejsze nagrody: 3 punkty talentu, pieniądze

Opis:

Choć skrytka jest ukryta na szczycie silosa na farmie Stricklandów, to notka informująca o lokalizacji znajduje się wyjątkowo dużo wyżej, na zewnętrznej ścianie zlokalizowanej w północno-środkowej części doliny wieży obserwacyjnej Lincolna. UWAGA: Nie powinniśmy dać się zwieść lokalizacji pokazanej znacznikiem na mapie i schodzić do farmy, ponieważ wejście do silosa od dołu jest niemożliwe. Trzeba więc wprost z wieży obserwacyjnej (czerwona strzałka na powyższym zdjęciu) skorzystać z tyrolki kierującej się na południe.

Stamtąd czeka nas przeprawa rodem z parku linowego. Będziemy musieli za pomocą kolejnych tyrolek przemieszczać się pomiędzy zamontowanymi na drzewach platformami. Trzeba będzie też w pewnym momencie balansować na zawieszonej pomiędzy dwiema platformami drewnianej belce.

W końcu ostatnia tyrolka poprowadzi nas wprost do dziury w silosie, przez którą dostaniemy się do skrytki.


4. Samoróbka pełna śmierci

Wymagane umiejętności: -

Polecane umiejętności: - Wzmocnienie zdrowia 1-4

Najważniejsze nagrody: 3 punkty talentu, pieniądze, karabin wyborowy AR-CL

Opis:

Szopa, w której jest właz do bunkra preppersa znajduje się w zachodniej części doliny na posesji Doverspike'a. Na szopie jest zawieszona notka, która uaktywni nam misję. Wejście do schronu stoi otworem, jednak drzwi, w którym skryto skarb, są zamknięte za obsługiwanymi elektronicznie drzwiami.

Problem polega na tym, że w bunkrze wyłączono zasilanie, trzeba więc udać się w głąb schronu przez drzwi po lewej stronie od tych zamkniętych. W jednym z pomieszczeń znajdziemy włącznik elektryczności.

Po jego włączeniu czeka nas jednak niemiła niespodzianka. Zwarcie w instalacji wywoła pożar i trzeba będzie szybko uciekać z powrotem aż do pomieszczenia, gdzie znajdowały się zamknięte drzwi. Musimy unikać ognia, jednak obrażeń tak czy inaczej w całości nie zapobiegniemy, dlatego pomocny (ale nie konieczny) może okazać się talent Wzmocnienie zdrowia co najmniej pierwszego stopnia. Gdy już dostaniemy się do wspomnianego pomieszczenia, uruchomią się zraszacze wody, a my będziemy mogli otworzyć obsługiwane elektronicznie drzwi. A za nimi - nagroda.


5. Gniazdo os

Wymagane umiejętności: -

Polecane umiejętności: - Wzmocnienie zdrowia 1-4

Najważniejsze nagrody: 3 punkty talentu, pieniądze, skórka "Złota medalistka"

Opis:

Skrytka znajduje się we wschodniej części doliny w Elewatorze. Po tym, jak oczyścimy teren ze szwendających się po okolicy kultystach, znajdziemy na podwórku walizkę z notatką preppera. Potem musimy skierować wzrok w stronę budynku - na górze będzie otwarte okno. Wystarczy się wspiąć na górę i przez nie przejść.

W środku będziemy musieli stąpać ostrożnie, omijając gniazda pełne os. Możemy je dotykać, bądź się o nie otrzeć, więc nie powinno być to szczególnie trudne. Po tym jak dotrzemy do przeciwległej ściany na środku, po lewej stronie będzie stolik z zieloną skrzynką. Jak nad nim przeskoczymy trafimy na spróchniałe deski, które się pod nami załamią. Na dole znajdziemy sejf, problem w tym, że jest on zagrodzony wiszącym gniazdem. Nie sposób go ominąć inaczej, jak poprzez jego zniszczenie, np. strzałem. Nie unikniemy pokąsania, ale za to uzyskamy dostęp do sejfu.

Niezależnie od tego, czy zdecydowaliśmy się dorwać do sejfu czy też nie, na dole znajdziemy wejście, które poprowadzi nas do drugiego budynku, a następnie schody prowadzące na górę.

Ostrożnie omijając ule oraz przeskakując w miejscach wyrw w schodach, dotrzemy wreszcie na małą wieżę, w której znajduje się skrytka.

6. Igranie z ogniem

Wymagane umiejętności: -

Polecane umiejętności: - Ślusarz

Najważniejsze nagrody: 3 punkty talentu, pieniądze, koktajle mołotowa

Opis:

Skrytka znajduje się w centralnej części Doliny Holland, na zachód od Fall's End. W lesie, nieopodal wyschniętej rzeki znajdziemy porzucony szkolny autobus. Wewnątrz znajduje się notka preppera uaktywniająca zadanie.

Następnie trzeba się udać nieco w dół, do koryta wspomnianej rzeki, uważając przy tym na dzikie zwierzęta. Po lewej stronie znajduje się duża rura kanalizacyjna, do której należy wejść.

W środku są dwie odnogi. Ta prowadząca na wprost prowadzi do wyjścia z drugiej strony, natomiast ta z prawej do skrytki. Po skręceniu w prawo, będzie kolejny skręt w prawo. UWAGA: wyskoczy z niego agresywny rosomak. Jest niebezpieczny, dlatego szybko trzeba się go pozbyć. Za tym drugim zakrętem znajduje się krata oddzielająca nas od łupu. Jeśli posiadamy talent Ślusarz, bez problemu otworzymy drzwi wytrychem. Jeśli nie, musimy wrócić do pierwszej odnogi, gdzie znajdowało się drugie wyjście.

Na zewnątrz zauważymy żerującego przy czyimś ciele niedźwiedzia. Trzeba się go pozbyć i zabrać klucz leżący przy zabitym człowieku. Potem z powrotem do rury, by otworzyć przejście do skrytki.


7.Lisia nora

Wymagane umiejętności: -

Polecane umiejętności: - Wzmocnienie zdrowia 1-4

Najważniejsze nagrody: 3 punkty talentu, pieniądze, karabin wyborowy AR-CL

Opis:

Ta skrytka znajduje się na północ od kręgów w zborzu, w zniszczonym domu Grace Armstrong. Na podwórku znajdują się skrzynie, na której leży notatka uaktywniająca zadanie. Teraz trzeba dostać się przez okno po prawej stronie, a następnie wewnątrz skręcić w lewo.

Następnie uważając na płonące zgliszcza i spadające z góry deski, korytarzem (uwaga na ogień) do końca, następnie w prawo i jeszcze raz w prawo. Dotrzemy do ślepego zaułka ze stolikiem i półką. Trzeba się po nich wspiąć na dach.

Dachem przejdziemy do niedostępnego wcześniej pomieszczenia, z którego z kolei prawej strony są drzwi prowadzące do pokoju, gdzie znajduje się wejście do schronu.

W środku nie pędźmy od razu w stronę włazu, bowiem nagle z dachu spadnie duży boiler, który może nas zranić (przy okazji utoruje drogę na zewnątrz, z której później skorzystamy). Po wejściu do schronu znajdziemy skarb preppersa. W środku jest też sejf.


8. Nurkowanie w śmieciach

Wymagane umiejętności: -

Polecane umiejętności: - Kotwiczka, Wzmocnienie zdrowia 1-4, strój Bojówka

Najważniejsze nagrody: 3 punkty talentu, pieniądze

Opis:

Tę skrytkę znajdziemy niemal dokładnie na północ od Fall's End, na Wysypisku Dodda na niedokończonej budowie. Po przeczytaniu notki leżącej na skrzynkach przy kontenerze, trzeba dotrzeć do małego przejścia dokładnie po drugiej stronie budowli. Można tam przejść kierując się na lewo (zaznaczone strzałką poniżej).

Wejście do środka to tak na prawdę mała wyrwa w ścianie.

W środku od razu na wprost zobaczymy zamknięte elektronicznie drzwi. Znów trzeba włączyć zasilanie. Włącznik znajduje się wewnątrz budowli.

Problem w tym, że na podłodze jest woda, a wszędzie walają się kable wysokiego napięcia. Dlatego po włączeniu elektryczności, musimy się obrócić i zobaczymy przejście za skrzynkami. Póki jesteśmy przy właczniku, jesteśmy w suchym miejscu i nic nam nie grozi, musimy jednak jak najszybciej przebiec na drugą stronę, do miejsca wskazanego poniżej strzałką.

Po drodze nie unikniemy obrażeń a nawet podpalenia ciała, dlatego przydatny będzie talent Wzmmocnienie zdrowia. Gdy znajdziemy się już po drugiej stronie, musimy wskoczyć na kontenery w stronę ikonki kontekstowej symbolizującej kotwiczkę. Teraz w zależności od tego czy mamy talent Kotwiczka, wyjdziemy z budynku albo korzystając z liny i przeskakując na drugą stronę, albo wskakując na kontenery po lewej stronie od pokazanego poniżej obrazka i wyskakując na zewnątrz.

Teraz z powrotem do wyrwy w ścianie budynku, przez którą na początku wchodziliśmy. Drzwi zamknięte wcześniej elektronicznym zamkiem, są już otwarte ale uwaga na podłogę. Ona też jest zalana wodą będącą teraz pod napięciem. Dlatego najlepiej będzie bezpiecznie przejść małą kładką znajdującą się po prawej stronie i dotrzeć do należnej nagrody.


9.Jaskinia faceta:

Wymagane umiejętności: -

Polecane umiejętności: -

Najważniejsze nagrody: 3 punkty talentu, pieniądze, pickup Kimberlite TCZ 2012 ze zmienionym lakierem

Opis:

Skrytka znajduje się na farmie na wschód od Fall's End. Na jej terenie przy ciele właściciela znajdziemy notatkę uaktywniającą zadanie. Będzie trzeba się dostać do schronu za ogrodzeniem obok garażu. Nie wejdziemy jednak przez zamknięte od wewnątrz drzwi ani od góry, ponieważ płot ma zamontowany drut kolczasty. Zamiast tego, trzeba zjechać od góry tyrolką, która prowadzi ze szczytu silosa.

Do silosa dostaniemy się wskakując na dach niewysokiego domku, potem przez jeden silos wskoczymy na drugi. Z góry trzeba zjechać tyrolką na dach garażu.

Po zejściu na dół, za ogrodzenie, zauważymy, że właz do schronu zagradza przyczepa. Trzeba ją odsunąć. Najpierw otwórzmy drzwi, strzelając w kłódkę. Następnie musimy wejść do znajdującego się na zewnątrz pickupa i ostrożnie cofnąć go przez ogrodzenie aż do przyczepy. Gdy podjedziemy odpowiednio blisko przyczepa sama połączy się z wozem i będziemy mogli wywieść ją na zewnątrz.

Gdy będziemy mieli już wolny dostęp do włazu, zejdźmy na dół. Nagroda nie czeka jednak na nas w samym bunkrze. Wyjdźmy drugą drabinką do środka garażu. Tu znajdziemy zapasy oraz piękną, wspaniale obmalowaną brykę.


10. Głębokie wody

Wymagane umiejętności: -

Polecane umiejętności: - Człowiek ryba

Najważniejsze nagrody: 3 punkty talentu, pieniądze, strzelba M133

Opis:

Tę skrytkę znajdziemy w domu Laurelów, na południowy zachód od Fall's End. Dotarcie do tej skrzynki jest tak naprawdę bardzo proste, jeśli odblokowaliśmy talent Człowiek ryba. W miejscu, gdzie rozpoczyna się zadanie jest dom. W jego środku, w kuchni znajdziemy notkę dotyczącą skrytki.

Teraz skierujmy nasze kroki za dom. Kawałek za nim, nieco po prawej przy rzece znajduje się szopa. Uważając na ule z lewej strony, zejdźmy spokojnie trzymając się prawej strony.

Przy szopie znajdziemy zalany wodą bunkier. Aby wypompować zeń wodę, trzeba uruchomić pompę, jednak włącznik znajduje się w szopie, zaś drzwi zamknięte są zamkiem na kartę magnetyczną. Notka przy drzwiach podpowie nam, że klucz znajduje się na dole, w bunkrze.

Trzeba więc zanurkować do schronu. Po prawej stronie na końcu korytarza znajduje się stolik, na którym leży karta magnetyczna. Wystarczy podpłynąć, zabrać przedmiot i wrócić na powierzchnię. W szopie, po lewej stronie znajduje się włącznik. Teraz wystarczy chwilę odczekać aż pompa zrobi swoje i zejść do osuszonego bunkra. Na wprost, na końcu korytarza znajduje się pomieszczenie zabite dechami. Wystarczy je zniszczyć pałką, albo jakimś innym narzędziem i dobrać do nagrody czekającej po drugiej stronie. Przy okazji w pomieszczeniu znajdziemy też sejf.

Źródło: własne

Komentarze (31)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

Spis treści

Powrót do poradnika

cropper