Far Cry 5 - poradnik. Opis przejścia, skrytki preppersów - poradnik i solucja do gry. Opis, przejścia, zagadki, sekrety, znajdźki, mechaniki, zdolności

Far Cry 5 - poradnik. Opis przejścia, skrytki preppersów

Skrytki preppersów - region Faith

redakcja | 22.04.2018, 18:31

Skrytki preppersów - region Faith

Jednym z najfajniejszych elementów Far Cry 5 są poukrywane w świecie gry specjalne skrytki, w których znajdziemy wiele ciekawych rzeczy. Pozostawiali je po sobie preppersi, czyli ludzie, którzy zawczasu przygotowują się do ewentualnych kryzysów, gromadząc zapasy, broń oraz przechodząc szkolenia z zakresu survivalu, sztuk walki, strzelectwa etc. Do lokalizacji tych skrytek dojdziemy na kilka różnych sposobów. Możemy po prostu natknąć się na nie, eksplorując całe Hope County, ale możemy też natknąć się na notatki z lokalizacjami skrytek. O ich położeniu poinformują nas też cywile z poniższą ikonką nad głową:

Taka ikona pojawi się też na mapie, kiedy już poznamy lokalizację danej skrytki. Jeśli do niej dotrzemy, musimy jeszcze wykombinować sposób na to, jak dostać się do skrytego tam skarbu. Obowiązkowo będą to 3 czasopisma z punktami talentu oraz sporo pieniędzy, ale będzie to też broń, amunicja, materiały, a czasem konkretne, niedostępne nigdzie indziej pojazdy. Poniżej lista skrytek preppersów, które udało nam się odkryć.

Uwaga - poradnik jest aktualizowany na bieżąco


Rzeka Henbane

1. Skarb Nieboszczyka

Wymagane umiejętności: - Kotwiczka

Polecane umiejętności: -

Najważniejsze nagrody: 3 punkty talentu, pieniądze

Opis:

Skrytka znajduje się w centralnej części regionu, na wschód od Anielskiego wierzchołka, w opuszczonym Trupim Młynie. Po oczyszczeniu okolicy z przeciwników, przed budynkiem znajdziemy notatkę preppersa. Drzwi do młyna przed nami będą zamknięte, ale wzdłuż jego prawej ściany, dotrzemy do jaskini pod budynkiem.

Teraz wystarczy wejść do środka i wspiąć na górę. Uwaga! Ze środka wyskoczy na nas skunks.

We wnętrzu młyna znajdziemy koło zębate. Należy je zabrać ze sobą i wyjść tą samą drogą.

Teraz trzeba udać się przed młyn, w stronę pomostu i małej tamy zbudowanej nad wodospadem. W miejscu wskazanym przez żółty znacznik umieszczamy koło zębate i uruchamiamy zamknięcie przepływu wody.

Teraz możemy podejść do krawędzi wyschniętego wodospadu. Znajdziemy tam miejsce do zaczepienia kotwiczki, dzięki której spuścimy się na linie mniej więcej do połowy wysokości skalnej ściany.

Znajdziemy tam sporej wielkości jamę. Musimy rozhuśtać się na linie i ją puścić w odpowiednim momencie by wylądować na skalnym ustępie przed jaskinią. Teraz wystarczy wejść do środka i zgarnąć nagrodę. Następnie na zewnątrz pozostanie nam jeszcze elegancki skok do wody, ponieważ innego wyjścia ze znajdującej się wysoko jamy nie ma.


2. Zbieracz kup

Wymagane umiejętności: -

Polecane umiejętności: -

Najważniejsze nagrody: 3 punkty talentu, pieniądze, łuk bloczkowy

Opis:

Skrytkę znajdziemy w domkach letniskowych przy jeziorze Silver Lake, w północnej części Regionu Faith. I tak, nazwa to nie ściema, ponieważ będziemy dosłownie musieli grzebać w psiej kupie. Najpierw przeczytajmy notatkę, która znajduje się przy tablicy ogłoszeń. Okazuje się, że skarb preppersa jest schowany w jednym z trzech domków, które są zamknięte na klucz. Znajdziemy go w dużym domu po naszej prawej stronie (patrząc od strony jeziora).

Najpierw trzeba będzie zabić kultystę próbującego dostać się frontowymi drzwiami, które również są zamknięte na klucz, następnie udać za dom i wejść na górę, korzystając z małego rusztowania, zaś zabite deskami okno rozwalić bronią białą.

W środku przekonamy się, że z domu legowisko zrobiło sobie kilkanaście psów. Klucz do domków letnich zjadł jeden z nich, a następnie... wydalił. Nie pozostaje nam nic innego, jak grzebać w rozsianych po całym domu psich kupach. W każdej z nich znajdziemy jakiś przedmiot, bądź materiał, ale jednak żeby zaoszczędzić sobie upokorzenia, możemy od razu zejść na dół. Tam, w zaznaczonej poniżej kupce znajdziemy klucz.

Następnie po prawej stronie zejdziemy po małych schodkach i dotrzemy do drzwi, które otworzymy znalezionym kluczem. Możemy się teraz udać w stronę domków letniskowych.

Pierwszy i trzeci domek możemy zupełnie ominąć, bo nie znajdziemy w nich żadnych użytecznych przedmiotów (ew. rosomaka i jego skórę w pierwszym). Od razu skierujmy się do drugiego. To tam czeka na nas skarb ukryty przez preppersa.


3. Kontrola zwierząt

Wymagane umiejętności: - Kotwiczka

Polecane umiejętności: -

Najważniejsze nagrody: 3 punkty talentu, pieniądze

Opis:

Ta skrytka znajduje się w Wyjącej Jaskini, w północnej części regionu, nieopodal Taksydermii Peaches. Przy drodze prowadzącej do jaskini leży na skrzynkach notatka preppersa, którą musimy przeczytać.

Idąc dalej, przed wejściem znajdziemy kilku kultystów. Najlepiej wyeliminować ich strzelając w klatkę z wilkiem. Kierując się dalej, w głąb jaskini natrafimy jeszcze na kilka agresywnych wilków.

Wewnątrz znajdziemy sporą jamę. Na dole, przy ciałach zagryzionych ludzi znajdują się 2 plecaki z zapasami, natomiast musimy spojrzeć w górę na lewo. Będzie tam punkt do zaczepienia kotwiczki.

Po wejściu do góry natrafimy na niewielkie jeziorko. Musimy do niego zeskoczyć, a następnie wspiąć się na brzeg i ruszyć w głąb jaskini.

Dotrzemy szybko do rozgałęzienia korytarza, ale obie drogi prowadzą do groty z grupką kultystów. Możemy ich wyeliminować cicho lub z przytupem - jak będzie wygodniej.

Po oczyszczeniu terenu na górze po lewej stronie zauważymy "zaparkowany" na ustępie skalnym śmigłowiec. To właśnie tam musimy się dostać, wykorzystując kotwiczkę. W okolicy śmigłowca znajdziemy nagrodę. Jaskinię możemy następnie opuścić, wspinając się jeszcze wyżej przy użyciu kotwiczki, albo bardziej efektownie - wskoczyć za stery śmigłowca i wylecieć na zewnątrz.


4. Grób anioła

Wymagane umiejętności: - Kotwiczka

Polecane umiejętności: -

Najważniejsze nagrody: 3 punkty talentu, pieniądze

Opis:

Ta skrytka znajduje się w centralnej części regionu, nieco na wschód. Musimy się dostać do Jaskini Rogatego Węża. Notatkę dotyczącą skrytki znajdziemy przed wejściem do jaskini (musimy tam pozbyć się kilku kultystów), jednak samo wejście jest zagrodzone kratami, trzeba więc znaleźć alternatywną drogę.

Znajdziemy ją, patrząc w górę, bo tam będzie punkt do zaczepienia kotwiczki.

Na górze trzeba przejść przez ścieżkę pomiędzy skałami i dotrzeć do dziury, do której dwóch kultystów wrzuca ciała. Trzeba ich wyeliminować, a następnie zejść na dół.

Po zejściu na dół trzeba przeskoczyć na drugą stronę i przy pomocy kotwiczki spuścić po linie jeszcze niżej.

W jaskini pod żadnym pozorem nie wchodźmy do wody, ponieważ jest trująca! Musimy przeskakiwać pomiędzy małymi wysepkami skalnymi (dwukrotnie użyjemy też kotwiczki, żeby rozhuśtać się i przeskoczyć na drugą stronę) tak aby dotrzeć na drugi brzeg.

Gdy dotrzemy do końca korytarza, będziemy się musieli rozprawić jeszcze z dwoma kultystami i skarb będzie nasz. Wyjdziemy z jaskini wyjściem, które widzieliśmy na początku zamknięte z drugiej strony.

Źródło: własne

Komentarze (31)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

Spis treści

Powrót do poradnika

cropper