New World: Cechy główne postaci
W New World przejmujemy kontrolę nad stworzonym przez siebie bohaterze, którego stopniowo musimy rozwijać. To podstawowa rzecz w grach z gatunku MMO, więc jeśli chcemy być konkurencyjni w tytule Amazonu, musimy mądrze rozdzielać punkty między cechami głównymi, z których wyróżniamy:
- Siła - wpływa ona na skuteczność władania wskazanymi rodzajami broni białej. Mowa tutaj m.in. o mieczu czy młocie bojowym. W skrócie - im jest większa, tym silniejsza będzie nasza postać, a co za tym idzie, zada więcej obrażeń wrogim jednostkom (w parze powinna iść także zręczność, aby nie być zbyt ociężałym, ale o niej już za chwilę).
- Zręczność - wpływa na skuteczność władania bronią dystansową (np. łuk), ale zwiększa także atrybuty odpowiadające niektórym (tym lekkim) broniom białym, jak chociażby mieczowi.
- Inteligencja - ta cecha wpływa z kolei na skuteczność w walce broniami magicznymi, wliczając w to wszystkie bonusy idące z tego rodzaju wyposażenia. Dotyczy to także magicznych zdolności (jak np. podpalenia).
- Skupienie - wpływa na szybkość odzyskiwania many i atrybuty związane z laską życia (wyposażeniem leczącym nas lub/i sojuszników). Im jest wyższy, tym więcej czarów rzucimy i więcej zdrowia odzyskamy.
- Kondycja - ostatnią cechą główną jest kondycja, która w największym skrócie odpowiada za naszą budowę ciała - im więcej punktów w nią władujemy, tym więcej obrażeń będziemy mogli przyjąć.
O ile kondycja oraz skupienie to bardzo ważne cechy główne postaci i warto ulepszać je cały czas, tak te trzy pierwsze już niekoniecznie. Jeśli Twój styl rozgrywki skupia się na walce w zwarciu, możesz zrezygnować z ładowania punktów do inteligencji, która powstała z myślą o magach/łucznikach.