Farming Simulator 22: Pracownicy, rodzaje zadań, jak zatrudnić robotników?
Na początku zabawy w Farming Simulator 22 raczej nie dojdzie do sytuacji, gdzie będziesz zmuszony robić kilka rzeczy jednocześnie. Kultywatorowanie, opryskiwanie, sianie, odchwaszczanie... mając wyłącznie parę pól wszystko to robi się w ekspresowym tempie. Inaczej sytuacja wygląda, gdy jesteś w posiadaniu już kilku działek.
Na pomoc w takowych sytuacjach przychodzą pracownicy, których możesz bardzo łatwo zatrudnić do jakiejkolwiek roboty. Wystarczy, że przygotujesz im maszynę podpinając odpowiednie narzędzie i przedostając się blisko pola, na którym mają zadanie do wykonania, a następnie klikniesz przycisk "H", aby robotnik rozpoczął pracę.
Pracownicy są sterowani przez sztuczną inteligencję, dzięki czemu ich praca jest prawie zawsze bardzo dokładna. Nie robią tzw. "mijaków", co jest przydatne szczególne podczas oprysków, gdzie cały czas trzeba dostosowywać obszar roboczy w taki sposób, aby nie marnować niepotrzebnie swoich zasobów.
Nie ma żadnych ograniczeń co do pracowników. Możesz zatrudnić ilu tylko Ci się podoba - jeśli są ich dziesiątki, spis wszystkich robotników znajdziesz przy mapie, po prawej stronie, wraz z krótkim opisem.
Uwaga! Pomocników możesz wykorzystać także do dostarczenia lub odbierania jakichś rzeczy we wskazane miejsca. Podobnie, jak w przypadku pracy na polu, podepnij pod ciągnik np. przyczepę wypełnioną zbożem i po wynajęciu pracownika pokaż mu na mapie, do którego skupu ma się udać (klikając literkę "H" na klawiaturze). Gdy to zrobi, zostaniesz o tym poinformowany. Po tym będziesz mógł za pomocą przycisku TAB udać się do ciągnika blisko skupu i sprzedać swoje plony bez konieczności żmudnego jechania po drogach publicznych.
Pamiętaj, że pracownicy pobierają opłatę za pracę. Jest to średnio 1 dolar za dwie sekundy roboty (zwalnianie czasu w opcjach gry nie pomaga w zmniejszeniu płacy), ale ich efektywność zależy od tego, jaką prędkość ustawisz na tempomacie traktora (jeśli nic nie zmienisz, to będą działali na maksa). Ponadto, istnieje możliwość, aby dwóch robotników działało na jednym z Twoich pól (jeden kultywuje, drugi sieje) - musisz jedynie zadbać o to, aby się nie blokowali (np. czekając, aż ten pierwszy wykona parę rundek, dopiero później puść tego drugiego).