Gran Turismo 7 - Sterowanie padem (DualSense), możliwości i mapowanie przycisków
Sterowanie padem w Gran Turismo 7.
Podczas zapoznawania się z podstawami Gran Turismo 7 zostaniesz zapytany, jaki typ sterowania Cię interesuje. Możesz tutaj wybrać, że chcesz kierować lewym drążkiem (standardowy, najpopularniejszy wybór), przyciskami kierunku lub aktywować funkcję czujnika ruchu. Ta ostatnia opcja jest dość ciekawa, ale wyłącznie jako chwilowe doświadczenie, ponieważ sterowanie w taki sposób jest dość uciążliwe ze względu na utrudnienie w klikaniu niektórych przycisków.
Typ sterowania możesz w dowolnym czasie zmieniać w ustawieniach kontrolera. Gdy przejdziesz do mapowania klawiszy najedź na kafelek na górze, po lewej stronie, a przejdziesz do rzeczonej opcji.
Co do samego mapowania przycisków - gra nie zabrania wprowadzać drastycznych zmian, choć pierwotne ustawienia są tymi najlepszymi i osobiście nie zalecam tutaj bardzo grzebać. Zainteresować można się - w moim odczuciu - wyłącznie przyciskami odpowiadającymi za zmianę biegów. Jeśli preferujesz, aby wyżej położony przycisk odpowiadał za wyższy bieg, to ustaw go jako "kwadrat". Z kolei przycisk odpowiedzialny za wbijanie niższych biegów możesz ustawić na "iksa".
Z ekranu mapowania przycisków możesz także dowiedzieć się, że ekran dotykowy ma tutaj nie jedną, a dwie funkcje. Wciskając go na środku aktywujesz światła awaryjne, a po bokach - lewy lub prawy kierunkowskaz. To ciekawe urozmaicenie,
Ponadto, jeśli wprowadzisz niepożądane zmiany, które się nie sprawdzają, warto skorzystać z opcji przywracania do zalecanych ustawień.