Gran Turismo 7 - Jak pokonywać zakręty, zasada: "zewnętrzna-wewnętrzna-zewnętrzna"
Jak umiejętnie pokonywać zakręty w Gran Turismo 7?
Pytanie zadane w tytule może brzmieć dość komicznie, ponieważ ktoś, kto sięga po wyścigówki, powinien znać podstawy i wiedzieć, w jaki sposób pokonywać zakręty. W przypadku Gran Turismo 7 jest to natomiast jeden z elementów modelu jazdy, któremu warto dokładniej się przyjrzeć i przypomnieć o złotej zasadzie w sim-racingu brzmiącej: "zewnętrzna-wewnętrzna-zewnętrzna".





Pomijając błahe kwestie, jak hamowanie przed zakrętem czy ustabilizowanie pojazdu, do każdego zakrętu powinieneś zbliżać się od jego zewnętrznej. Dobrze pokazuje to optymalna linia jazdy, którą możesz bez problemu włączyć z poziomu asyst. Po tym, gdy dostatecznie zwolnisz znajdując się po zewnętrznej stronie (jeśli chcesz skręcić w prawo, trzymaj się jak najbliżej lewej strony - możesz nawet najechać na krawężnik czy dodatkowe pobocze, aby zostawić sobie jak najwięcej miejsca) i będziesz w punkcie manewru, zacznij skręcać. Twoim głównym celem jest najechanie prawymi kołami na wierzchołek zakrętu, który obecnie pokonujesz.
Będąc dalej przy powyższym przykładzie, jeśli zaczniesz skręcać w prawo, to Twoje prawe, przednie koło powinno znaleźć się blisko krawężnika po prawej stronie. Możesz, podobnie jak poprzednio, nawet na niego najechać, wykorzystując dodatkowe miejsce pozwalające w jakimś stopniu skrócić dystans. Ważne jest też, aby po wychodzeniu z zakrętu zacząć znajdować się ponownie na zewnętrznej stronie toru. Dzięki temu nie wytracisz cennej prędkości i będziesz mógł szybciej zacząć się rozpędzać, ponieważ pojazd nie będzie łapał uślizgu.
Dokładnie o to chodzi w zasadzie "zewnętrzna-wewnętrzna-zewnętrzna". Podjeżdżając do zakrętu trzymaj się zewnętrznej, potem kieruj się w stronę wierzchołka, a na sam koniec zacznij wychodzić na zewnętrzna (coraz bardziej prostuj kierownicę po minięciu głównego punktu zakrętu), aby móc szybciej zacząć się rozpędzać.