Gran Turismo 7 - Tryby graficzne, ray tracing vs. wydajność
Wszystkie tryby graficzne w Gran Turismo 7.
Podczas zapoznawania się z podstawami Gran Turismo 7 deweloperzy zapytają Cię, jaki tryb graficzny preferujesz. Twoim oczom ukażą się dwie opcje, ponieważ do wyboru masz tryb skupiający się na wydajności, a także ten stawiający grafikę nad klatkami na sekundę. Czym się one różnią i który wybrać?
- Tryb graficzny, nazwany tutaj po prostu ray tracingiem, pozwala grać w 60 klatkach na sekundę, ale tylko wtedy, gdy jesteś w kokpicie. W każdej innej sytuacji (począwszy od powtórek, poprzez menu, a skończywszy na interakcjach na mapie świata) będziesz musiał zadowolić się jedynie 30 FPS-ami. Szczególnie interesująco wypada ten moduł w przypadku powtórek, gdzie możesz cieszyć się bardzo dobrą oprawą wizualną - nie brakuje w tym przypadku dokładnych odbić - na karoseriach pojazdów - współpracujących z technologią śledzenia promieni.
- Tryb wydajnościowy wypada, pod względem graficznym, trochę gorzej od "ray tracingu", ale za to ciągle możesz cieszyć się murowanymi 60 klatkami na sekundę. Tyczy się to także powtórek. Jeśli stawiasz na wydajność, bezapelacyjnie wybierz ten tryb, ponieważ w grach typu Gran Turismo 7 nie chodzi o niesamowitą grafikę, a o stabilną wydajność pozwalającą skupić się na sieciowych potyczkach.
Na szczęście, możesz bez problemu przetestować obie opcje i dopiero po jakimś czasie zdecydować, która najbardziej Ci odpowiada. Wystarczy, że przejdziesz do ustawień, a następnie kafelka dot. dostosowywania grafiki. W trzeciej opcji od góry będziesz mógł przełączać się między rzeczonymi trybami.