The Last of Us 1 Remake - Peryferie: Śródmieście
Trzeci rozdział w The Last of Us 1 Remake.
Nasz opis przejścia zawiera dokładną lokalizację wszystkich znajdziek (nawet tych mniej ważnych, jak opcjonalne rozmowy czy "zamknięte drzwi"), a także miejsca, w których znajdziemy amunicję!
Po wyjściu z kanałów i otworzeniu kraty zaczniesz kierować się w stronę śródmieścia. Idź za Tess, a gdy dostaniesz się na ulice, podejdź pod zniszczony samochód i kosz na śmieci po prawej stronie, aby zdobyć notatkę.
Potem idź przed siebie i przejdź między rozwalonymi budynkami po prawej stronie. Podbiegnij pod ławeczki, przy których znajdują się także dwa drzewa. Na gałęzi drzewa z prawej strony znajdziesz nieśmiertelnik.
Teraz wejdź do budynku od prawej strony (odwróć się za siebie, a znajdziesz ścieżkę). Po minięciu drzwi natkniesz się na rozszarpane ciało żołnierza - zbadaj je, a aktywujesz opcjonalną rozmowę z Tess. Następnie przejdź w głąb budynku - gdy znajdziesz się przy schodach, zauważysz następnego nieżyjącego żołnierza, przy którym widnieje notatka.
Zabierz ją, a także amunicję z broni. Możesz dodatkowo wejść na najwyższe piętro (6 level) po klatce, gdzie znajdziesz materiały lub od razu wejść na korytarz 5. piętra. Znajdziesz tam nieżyjącego klikacza - przesuń go, otwórz drzwi i przejdź do biura. Potem otwórz kolejne drzwi - w trakcie scenki zostaniesz zaatakowany przez klikacza, więc wciskać wymagane przyciski. Tess odstrzeli wrogowi głowę.
Wejdź do pokoju z dwoma automatami i odbierz od Tess grzebiącej po półkach dwa materiały, które pozwolą Ci wytworzyć apteczkę. Ulecz się po starciu z klikaczem, a potem podejdź do zamkniętych drzwi (tych na obrazku). Użyj ostrza, aby je otworzyć, co zalicza się do znajdziek. W środku znajdziesz sporo materiałów i amunicję do pistoletu. Wróć na korytarz i podsadź Tess w pomieszczeniu po lewej stronie.
Kawałek dalej znajdziesz się przy klikaczu. Możesz odwracać jego uwagę, rzucając butelkami lub zabić go od tyłu z pomocą ostrza. To drugie jest zalecane, jeśli chcesz sprawdzić toalety, gdzie znajduje się sporo materiałów. Niezależnie od tego wskocz na drewnianą budkę, a potem klatkę schodową. Przesuń komodę do tyłu, aby utorować sobie przejście.
Przejdź po windach towarowych, a potem wejdź po raz kolejny do budynku. Zbierz rewolwer przy nieżyjącym żołnierzu, a potem zeskocz w dół. Znajdziesz się w miejscu, gdzie znajduje się sporo wrogów. Wyeliminuj ich (zachodząc od tyłu) - obowiązkowo zajmij się klikaczem, wbijając mu ostrze. Znajduje się on w lobby, przy filarze.
Po zabiciu wszystkich zbierz amunicje do rewolweru z ciał oponentów, a także uzupełnij zdrowie w kuchni na lewo głównego korytarza. Potem wejdź po gruncie do góry i przesuń komodę od drzwi, a wejdziesz do pokoju z kolejnymi zapasami. Zbierz je i zeskocz w dół. Przechodź między kolejnymi ścieżkami - droga jest bardzo liniowa, więc bez problemu dotrzesz do znaku sklepu OLIVER, a potem stację kolejową.
Zbierz koktajl mołotowa leżący przy ciele świetlika, a odblokujesz schemat. Potem podejdź pod schody, gdzie przy ciele leży notatka. Przejdź kawałek dalej, a zauważysz, że stację opanowali zarażeni. Pierwszy z nich stojący na Twojej drodze to klikacz, którego zabij ostrzem. Możesz pod niego spokojnie podejść, bo obok nie znajdują się wrogowie.
Uważaj dopiero wtedy, gdy pójdziesz w lewo. Zabij wroga i wejdź do sklepu - w półce przy ladzie znajdziesz nie tylko amunicję do pistoletu, ale także notatkę. Znajdziesz na niej również kod do pobliskiego sejfu. Teraz wróć na główny korytarz i trzymaj się lewej strony. Wyeliminuj zarażonego i udaj się do schodów z lewej strony lub zajmij się także klikaczami (możesz skorzystać z koktajlu mołotowa), aby otworzyć dodatkowo sejf.
Ten znajduje się po drugiej stronie stacji, więc musisz przebić się przez resztę wrogów. Wejdź do biblioteki i podejdź pod ladę. Na sejfie wykręć następujące kombinacje: 3 - 43 - 78. Dzięki temu otworzysz skrytkę. Teraz zbierz z ciał wrogów amunicję i rusz do wyjścia. Musisz złapać drabinę, więc podsadź Tess i idź przed siebie.