The Last of Us Remake 1 - Zmiany względem oryginału, jakie wyróżniamy?
Największe zmiany w The Last of Us Remake względem oryginału.
The Last of Us Remake od początku nie przekonywało wielu osób. Większa część społeczności uważała, że remake jest sprzedawany za zbyt wysoką cenę. Poniżej przedstawiamy najważniejsze zmiany w odświeżeniu względem oryginalnej i zremasterowanej odsłony z 2013/2014 roku.
Zmiany graficzne w The Last of Us 1 Remake
The Last of Us Remake zostało całkowicie przebudowane. Deweloperzy wzięli na warsztat każdą z dostępnych lokacji i ją ulepszyli. Nie ma tutaj mowy o zwykłym podbiciu rozdzielczości, a o całkowicie nowych szczegółach w roślinności czy dokładniejszym oświetleniu. Wspomnieć warto również o nowych efektach specjalnych, jak rozrywanie betonu wskutek wybuchu granatu.
Zajęto się również modelami postaci, chcąc przybliżyć posturę większości bohaterów do tych, które są już dostępne w The Last of Us 2. Dzięki temu szybkie przejście do drugiej odsłony marki po ograniu tej pierwszej ma być "przyjemniejsze".
Oprócz tego umożliwiono rozgrywkę w dwóch trybach graficznych. Oznacza to, że posiadacze gry mogą brać udział w rozgrywce w 60 klatkach na sekundę. Ponadto zadbano o pełne wsparcie kontrolera DualSense, dzięki czemu zwiedzanie postapokaliptycznego świata ma być jeszcze "straszniejsze".
Zmiany techniczne w The Last of Us 1 Remake
Oprócz wymienionej wyżej płynności w The Last of Us Remake nie znajdziemy nowych funkcji, mechanik czy rozwiązań. Jak ujawnili twórcy, oryginalna wersja gry nie była tworzona w pośpiechu, a wszystkie jej aspekty zostały dopracowane. Dodając nowe elementy balans TLOU mógłby zostać zachwiany, więc postanowiono tego uniknąć.
Nowe tryby w The Last of Us 1 Remake
Jedną z nowości w The Last of Us Remake jest dostępny już w The Last of Us 2 tryb permanentnej śmierci. Możemy z niego skorzystać, ale trzeba mieć na uwadze, że jeśli zginiemy, to nie pozostanie nic innego, jak rozpocząć rozgrywkę od nowa.
Drugim urozmaiceniem jest modyfikowanie ubioru Ellie oraz Joela. W remake'u nic nie stoi na przeszkodzie, aby manualnie wybrać ubrania, które będą nosić grywalni bohaterowie. Opcja jest dostępna po ukończeniu fabuły, a więc w przykładowo NG+ Joel i Ellie mogą nosić inne stroje.