The Last of Us 1 Remake - Schwytanie wroga i osłanianie się nim, kiedy zabić, aby się nie uwolnił?
Najważniejsze informacje o chwytaniu i chronieniu się za pojmanym wrogiem w The Last of Us 1 Remake.
W The Last of Us 1 Remake zawalczysz nie tylko z zarażonymi, ale również ludźmi. Na tych pierwszych najlepiej sprawdzają się ciche eliminacje (również na klikaczach, o ile oczywiście posiadamy ostrze). W przypadku ludzi także możemy wykonywać ciche zabójstwa, ale w przypadku rozpętania walki, pojmani mogą posłużyć również jako żywe tarcze.
Po złapaniu przeciwnika zauważysz, że możesz zadać mu cios definitywnie kończący jego żywot. Zanim to jednak nastąpi, nic nie stoi na przeszkodzie, aby ludzkiego oponenta przenieś w inne miejsce lub... Osłonić się za nim i eliminować pozostałych wrogów. Żołnierze działają w ten sposób, że jeśli Joel pojmie jednego z nich, to reszta nie strzela dopóki się nie wyswobodzi. Gra jednak pozwala oddawać strzały Joelowi, więc złapanego można potraktować jako żywą tarczę nieprzepuszczającą pocisków.
W trakcie prostego eliminowania wrogów, gdy jednego z żołnierzy trzymasz w ryzach, ten przetrzymywany będzie próbował się uwolnić. Masz więc mniej więcej 5 sekund, aby oddać kilka strzałów, a potem musisz pamiętać, aby zadać cios wrogowi, którego wcześniej pojmałeś. W innym przypadku uwolni się, odepchnie Cię, zadając przy tym obrażenia, a także w mgnieniu oka wyciągnie broń i zacznie w Ciebie mierzyć. Wypuszczenie oponenta sprawia, że tracisz naprawdę sporo zdrowia, więc czasami warto zrobić to szybciej niż w ogóle.