The Last of Us 1 Remake - Uniwersytet: Do boju, Big Horns!
Siódmy rozdział w The Last of Us 1 Remake.
Nasz opis przejścia zawiera dokładną lokalizację wszystkich znajdziek (nawet tych mniej ważnych, jak opcjonalne rozmowy czy "zamknięte drzwi"), a także miejsca, w których znajdziemy amunicję!
Po dotarciu w pobliże uniwersytetu będziesz korzystał z wierzchowca. Możesz z niego schodzić w wybranych miejscach, więc pamiętaj o tym na przyszłość, kiedy będziesz zbierał znajdźki. W pierwszej kolejności odwróć się i jedź na koniec ulicy za Tobą. Przy samochodzie (na siedzeniu) znajdziesz komiks dla Ellie.
Następnie wjedź na parking i dostań się do głównej części posiadłości. Za bramą znajdziesz strefę załadunkową - po prawej stronie od drutu kolczastego i barierek. Wejdź do środka i zbierz leżący przy wózku widłowym miotacz ognia. Kawałek dalej natkniesz się także na warsztat.
Gdy zakończysz tutaj eksplorację, przejdź jeszcze drzwiami za Tobą na klatkę schodową. Na samej górze natkniesz się na punkt obserwacyjny dla snajpera, w którym znajdziesz amunicję do strzelby oraz notatkę.
Zabierz fanty i wróć do Ellie. Wsiądź na wierzchowca, przeskocz przez blokadę i popatrz na graffiti na budynku z lewej strony, a włączysz opcjonalną rozmowę. Potem wjedź na plac i skręć w prawo. Na prawo od chodnika znajdziesz drzewo z kolorowymi liściami, a na nim - nieśmiertelnik.
Strzel w niego, a potem zbierz go z ziemi. Nie pozostaje Ci nic innego, jak wejść do środka obiektu przez rozwaloną ścianę, na lewo od wejścia na plac. Otwórz sobie bramę i zabij znajdujących się na piętrze biegaczy.
Łącznie jest ich sześć, a wszystkie z nich krążą po pokoju, gdzie znajduje się generator. Najlepiej będzie wycelować mniej więcej w środek pomieszczenia, a bez problemu wyeliminujesz przynajmniej dwóch czy trzech z nich.
Po walce włącz generator i wróć na parter. Przy panelu przy bramie znajdziesz notatkę, więc zabierz ją. Włącz teraz zasilanie od bramy, a zostanie ona podniesiona, Wróć na wierzchowca i wyjedź na zewnątrz. Jedź konno pod kolejną blokadę, lecz zanim ją przekroczysz, popatrz na dziurę w oknie w budynku z prawej strony.
Przejdź przez nią, a znajdziesz się w pokoju, gdzie leży nieśmiertelnik. Zbierz go i jedź konno na rynek uniwersytetu. Trzymaj się prawej strony, a dotrzesz na klatkę schodową jednego z rozwalonych budynków. Będąc na niej, wyjdź na dach i przejdź do sąsiedniego budynku.
W środku natkniesz się na podręcznik szkoleniowy oraz amunicję do broni. Teraz wróć na konia i jedź kawałek przed siebie, a znajdziesz logo świetlików na budynku po lewej stronie i tym przed sobą. Zbadaj je, a odblokujesz opcjonalną rozmowę.
Potem jedź za budynek uniwersytetu, a zauważysz kryjówkę - droga do niej jest pokryta przeszkodami, pod którymi możesz przejść, kucając. W środku natkniesz się na mapę. Potem wejdź na piętro i przejdź do pierwszego pokoju na lewo.
Przejdź do biurka (za łazienką), a w szafce po lewej znajdziesz dziennik studenta. W kolejnym pokoju studenta leżą natomiast 2 naboje do El Diablo. Zbierz je i zeskocz na dolny poziom - znajdziesz tutaj natomiast wrogów.
Łącznie jest tutaj 4 klikaczy i znany Ci z hali sportowej purchlak. Najlepiej będzie zabić najpierw 4 klikaczy (jeden jest po prawej stronie, jeden na korytarzu, a pozostała dwójka w pokojach na lewo). Jeśli brakuje Ci ostrzy, to zbierz z półek składniki - jest ich masa. Po drodze natkniesz się także na amunicję do miotacza ognia.
Zbierz ją i zaatakuj purchlaka znajdującego się na korytarzu z zaskoczenia. Te potwory nienawidzą ognia, więc po np. bombie poczęstuj go ogniem z owego miotacza. Łącznie wystarczy podpalić go 3 razy, a zginie.
Po starciu nie zapomnij podejść pod niego i zabrać nieśmiertelnik, który upuścił. Potem wróć na korytarz i otwórz wcześniej drzwi prowadzące na klatkę schodową. Idź znowu na piętro, a znajdziesz się w miejscu, gdzie mieszkali uczniowie. Wejdź do pokoju z prawej strony, a na biurku znajdziesz notatkę.
Następnie wyjdź na powierzchnię i otwórz bramę, przy której stoi Ellie. W tym celu podsuń pod panel z wystającymi kablami generator znajdujący się na wózku. Gdy Joel podepnie kabel, odpal generator. Potem możesz śmiało wrócić na wierzchowca, a dotrzesz na plac przepełniony namiotami.
Możesz je sprawdzać w celu uzupełnienia zapasów oraz amunicji lub od razu jechać konno pod ostatni z nich - na lewo od budynku. Znajdziesz tam nieśmiertelnik. Po tym dotrzesz do zamkniętej łańcuchem bramy. Aby ją otworzyć, pchnij pomarańczowy kosz za Tobą w jej stronę.
Po tym ten sam kosz podstaw pod naczepę po prawej stronie, a dotrzesz do budynku uniwersytetu przez otwarte okno.