Dead Island 2 - Koniec trasy: metro, ciśnienie, inżynier, zasilanie, pociąg, metro, helikopter
Koniec trasy - Dead Island 2.
Po spotkaniu z Pattonem w kanałach przeniesiesz się do metra. Po wysłuchaniu kompanów przejdź przez drzwi do strefy kwarantanny. Po scence rozdzielisz się z towarzyszami.
Wejdź do pomieszczenia z ciśnieniami. Od razu wejdź do małej skrytki po lewej stronie (pod siatką z lewej strony), aby zabrać zawór i włożyć go na rurze z prawej strony, zakręć potem gaz. Teraz możesz przeskoczyć przez chmurę ognia, aby dostać się do rury na końcu pomieszczenia.
Przekręć zawór, a potem go odkręć, aby wyłączyć ciśnienie z 10 punktami. Potem aktywuj to z 20 i wyłącz je, a na końcu to z 50 punktami za siatką. Potem biegnij do kluczowej lokacji w metrze - przebiegnij przez jeden z wagonów i dostań się do szybu wentylacyjnego.
Idź jedynym dostępnym śladem. Gdy z niego wyjdziesz, to zabij zmutowanego rzeźnika na jakikolwiek sposób, po czym kontynuuj drogę. Dotrzesz do kolejnej wielkiej sekcji w metrze - tutaj jednak nie przejdziesz po cichu do następnych drzwi.
Musisz zebrać klucz, który posiada mutant (ten plujący kolcami). Towarzyszy mu również krzykacz, więc warto użyć gadżetów, broni palnej i furii, aby szybko sobie z nimi poradzić. Wykorzystuj całą arenę, aby nie zginąć. Potem przebiegnij przez korytarze, a w kolejnej części metra wybij stwory i weź do ręki kanister z wodą, aby ugasić płomienie prowadzące do pociągu.
Gdy przejdziesz przez platformę prowadzącą do góry, to zauważysz, że brakuje zasilania do otwarcia drzwi do kwarantanny. Wejdź do pomieszczenia z lewej strony, zabij elektrycznego krzykacza (nowego oponenta), po czym zabierz bezpiecznik zza kratkami i skrzyniami z lewej strony - musisz wejść na palety i rozwalić skrzynkę pistoletem, aby uniknąć porażenia.
Potem znajdziesz się w miejscu, gdzie musisz przeskakiwać z bezpiecznikiem lub rzucać go przed siebie - w lewą stronę, tam gdzie kieruje Cię znacznik. Jeśli bezpiecznik spadnie do wody, to albo kucnij i go wyciągnij, jeszcze będąc na podeście, lub wskocz szybko do wody i ucieknij z nim na palety. Inaczej zginiesz od porażenia prądem.
Potem biegnij swobodnie (możesz już przez wodę, bo zasilanie zniknie z innej skrzynki na Twoich oczach) przed siebie do wyjścia. W bardzo długim tunelu walcz lub omijaj zombie i kieruj się do wyjścia z metra.
Przy końcu podróży będziesz musiał przywrócić zasilanie pociągowi. Gdy to zrobisz, to odeprzyj 3 fale wrogów. To doskonale znani przeciwnicy. Wykorzystuj otoczenie i masę przedmiotów leczniczych, aby nie zginąć. Po wszystkim wejdź do pociągu i opuść metro, przechodząc do nowej dzielnicy.
Będąc jeszcze chwilę w metrze, przebiegnij pomieszczenie dla pracowników od prawej strony i strzel w skrzynie z pistoletu, które blokują dostęp do środka. Potem przejdź przez drzwi. Omiń pole elektryczne - wystarczy przez nie przeskoczyć. Dostań się na górę i idź za kablem. Aktywuj zawór wody przy drzwiach, które miniesz za pierwszym razem.
Blisko schodów, przez które przeszedłeś chwilę wcześniej, aktywujesz drugi zawór z wodą. Gdy to zrobisz, to podejdź pod dźwignię i chwyć ją, aby odsunąć roletę.
Potem biegnij przez stację - dwukrotnie dźwignij rolety za pomocą przycisku, aby dotrzeć do tej finałowej, gdzie spotkasz się także ze swoją ekipą.
Po scence zakończysz w ten sposób przedostatnią misję w grze i rozpoczniesz tę finałową polegającą na złapaniu doktora Reeda.