Rise of the Ronin - Wybory i decyzje, ich zmiana, przeciwnicy i zwolennicy szogunatu
Wybory i decyzje w Rise of the Ronin.
W grze Rise of the Ronin największy nacisk postawiony jest na fabułę i wątki bohaterów, w których znajdziemy wybory, decyzje, a potem będziemy obserwować ich konsekwencje.
Choćby już na początku gry musimy zdecydować o przyszłości Gonza, bossa w pierwszej bitwie, którą wykonujemy wspólnie z Ryomo. Od tego, co zrobimy z wrogiem, zależy jedna z misji pobocznych, gdzie potem wojownika możemy zrekrutować do swojej ekipy.
O ile wybory w wątkach pobocznych wpływają bardziej na więź i dostępność sojuszników, tak przy głównej linii fabularnej w Rise of the Ronin możemy opowiadać się za zwolennikami szogunatu lub jego przeciwnikami. Ci pierwsi posiadają misje oznaczone fioletową ikoną, a ci drudzy misje z zieloną ikoną na mapie.
Wykonując ich questy (ale nie tylko, bo w niektórych misjach głównych również podejmiemy arcyważne decyzje), będziemy zbliżać się do zwiększenia naszej reputacji wśród danych grup, a tym samym frakcji występujących w grze. Wpływa to na poziom więzi z grupami oraz naszej relacji wśród towarzyszy - każdy z kompanów opowiada się za jedną z frakcji.
Najważniejsze wybory opisaliśmy w zakładce o wyborach i decyzjach w Rise of the Ronin. Co warto jednak zauważyć, przebieg misji (ich schemat itp.) w poszczególnych wariantach przebiega prawie tak samo, aczkolwiek zmianom ulegają filmiki przerywnikowe i rozmowy z bohaterami po takowych zadaniach.
Co warto zaznaczyć, pod koniec 1 rozdziału, w Edo, po skorzystaniu ze Świadectwa Duszy będziesz mógł ponownie rozgrywać wybrane zadania i wpływać na wybory - możesz inaczej postąpić w trakcie rozgrywki lub w dialogach z postaciami (np. używając teraz swoich zdolności perswazji itp.)