TES IV Oblivion Remastered - Przestępstwa, kradzież, atak, więzienie, aresztowanie, nagroda za głowę
Przestępstwa, więzienie i areszt w TES IV Oblivion Remastered
W TES IV Oblivion Remastered system przestępstw działa na zasadzie obserwacji i konsekwencji. Jeśli ktoś zobaczy cię popełniającego jedno z przestępstw, zostanie ono natychmiast zgłoszone i pociągnie za sobą konkretne skutki.





Rodzaje przestępstw
Do czynów uznawanych za przestępcze należą m.in.:
- kradzież (zarówno przedmiotów, jak i koni),
- kradzież kieszonkowa,
- otwieranie zamków wytrychami,
- bezprawne wejście na czyjąś posesję,
- ucieczka z więzienia,
- atak lub zabicie postaci neutralnej (czyli takiej, która cię nie zaatakowała).
Nagroda za głowę
Po popełnieniu przestępstwa na twoją głowę zostaje wyznaczona nagroda - jej wysokość zależy od rodzaju przewinienia. Otrzymujesz również punkty infamii, ale nagrodę za głowę możesz spłacić w Gildii Złodziei.
Co się dzieje po złapaniu przez strażnika

Masz wtedy trzy opcje:
- Zapłacić grzywnę - strażnik zabierze ci wszystkie skradzione przedmioty, nawet te zdobyte wcześniej.
- Spróbować walczyć lub uciec - strażnicy są silni i nie zawahają się cię zabić. Jeśli uciekniesz, nagroda za głowę pozostanie.
- Poddać się i trafić do więzienia.
Więzienie

Jeśli zdecydujesz się na odsiadkę:
- zostajesz zamknięty w najbliższym więzieniu lub zamku,
- twój ekwipunek zostaje skonfiskowany (czasem możesz zachować ukryty wytrych),
- możesz odsiedzieć wyrok, co wiąże się z trwałym obniżeniem niektórych umiejętności – im wyższa nagroda za głowę, tym większe straty,
- lub możesz spróbować ucieczki, otwierając zamek i wymykając się niepostrzeżenie.
Jeśli uciekniesz:
- strażnicy i więźniowie natychmiast cię zaatakują po wykryciu,
- możesz odzyskać swój ekwipunek z kufra na dowody – zwykle znajduje się on blisko wyjścia z więzienia, ale otrzymasz dodatkową nagrodę za głowę za ucieczkę.
System ten sprawia, że działania przestępcze mają realne konsekwencje i zmuszają gracza do podejmowania decyzji z rozwagą.