The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered - poradnik. Misje, zadania, atrybuty, porady, przedmioty, podstawy - poradnik i solucja do gry. Opis, przejścia, zagadki, sekrety, znajdźki, mechaniki, zdolności

The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered - poradnik. Misje, zadania, atrybuty, porady, przedmioty, podstawy

TES IV Oblivion Remastered - Wszystkie bronie oraz kostury do magii: jakie są, co robią?

Mateusz Wróbel | 25.04, 19:37

TES IV Oblivion Remastered - Wszystkie bronie oraz kostury do magii: jakie są, co robią?

Wszystkie bronie i kostury w TES IV Oblivion Remastered.

W grze The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered arsenał broni jest zróżnicowany i dopasowany do wielu stylów walki - od brutalnej siły, przez zręczność, aż po magię. Oto szczegółowy opis wszystkich typów broni i działania kosturów:

Broń sieczna

TES IV Oblivion Remastered: Samouczek: więzienie, cesarz Uriel, podziemia, wiedźma goblinów
resize icon
 

Sztylety, krótkie miecze, długie miecze, claymore’y (dwuręczne miecze). To lekkie lub średnie bronie, których skuteczność zależy od poziomu umiejętności Blade.

  • Sztylety - szybkie, lekkie i ciche, idealne do skrytobójczych ataków.
  • Krótkie miecze - szybkie i precyzyjne, sprawdzają się w szybkich seriach uderzeń.
  • Długie miecze - zbalansowane między szybkością a obrażeniami.
  • Claymore’y - cięższe i wolniejsze, ale zadają znacznie większe obrażenia.

Cechy wspólne: Broń sieczna opiera się głównie na zręczności (dla lżejszych broni) i sile (dla cięższych, np. claymore'ów).

Broń obuchowa

Topory wojenne, buławy, topory bojowe, młoty bojowe. Wolniejsze, ale potężniejsze bronie wymagające większej siły i umiejętności Blunt.

  • Buławy i topory wojenne – jednoręczne, pozwalają korzystać z tarczy.
  • Topory bojowe i młoty bojowe – dwuręczne, miażdżące bronie o dużym zasięgu i ogromnych obrażeniach.

Cechy wspólne: Ich siła drzemie w ciężkich, miażdżących ciosach, często przerywających obronę przeciwnika. Zależne od siły postaci.

Broń dystansowa (Łuki)

Jedyny rodzaj broni pozwalający walczyć na odległość. Wymaga celności i odpowiedniego zarządzania amunicją. Strzały różnią się rodzajem i obrażeniami, a ich skuteczność rośnie wraz z poziomem Marksman.

Cechy wspólne: Wysoka zręczność zwiększa obrażenia i celność. Idealna dla postaci ceniących taktyczne podejście do walki.

Broń magiczna - Kostury

Magiczne narzędzia, które pozwalają rzucać zaklęcia bez zużycia many. Działają podobnie jak bronie zaklęte - mają ograniczoną liczbę użyć przed rozładowaniem i wymagają doładowania kamieniami dusz.

  • Każdy kostur posiada przypisane zaklęcie - ofensywne, defensywne lub wspomagające (np. ogień, paraliż, tarcze).
  • Ich użycie nie wymaga rozwinięcia konkretnych szkół magii - każdy może ich używać niezależnie od poziomu umiejętności magicznych.
  • Nie zadają obrażeń fizycznych - pełnią rolę "ręcznych różdżek", aktywowanych jak atak z broni.

Cechy wspólne: Doskonałe dla postaci niebędących magami, ale chcących korzystać z magii. Kluczowe w budowaniu hybrydowych buildów wojownik-mag.

Walka wręcz

Choć nie jest to broń w tradycyjnym sensie, można walczyć gołymi rękami. Zadawane obrażenia obniżają werwę przeciwnika, co ułatwia jego wytrącenie z równowagi i pozbawienie możliwości blokowania.

Cechy wspólne: Skaluje się z siłą i umiejętnością Hand to Hand. Przydatna, gdy zabraknie broni lub magii.

Wpływ atrybutów

  • Siła (Strength) - zwiększa obrażenia broni ciężkich i walki wręcz.
  • Zręczność (Agility) - poprawia skuteczność broni lekkich i łuków.
  • Inteligencja i Wola (Intelligence & Willpower) - wpływają na klasyczne rzucanie zaklęć, ale nie mają znaczenia przy używaniu kosturów.
Źródło: własne

Komentarze (4)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

Spis treści Poradnik aktualizowany

Powrót do poradnika

TES IV: Oblivion Remastered - FAQ

TES IV: Oblivion Remastered - PORADY

cropper