TES IV Oblivion Remastered - Wszystkie bronie oraz kostury do magii: jakie są, co robią?
Wszystkie bronie i kostury w TES IV Oblivion Remastered.
W grze The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered arsenał broni jest zróżnicowany i dopasowany do wielu stylów walki - od brutalnej siły, przez zręczność, aż po magię. Oto szczegółowy opis wszystkich typów broni i działania kosturów:




Broń sieczna

Sztylety, krótkie miecze, długie miecze, claymore’y (dwuręczne miecze). To lekkie lub średnie bronie, których skuteczność zależy od poziomu umiejętności Blade.
- Sztylety - szybkie, lekkie i ciche, idealne do skrytobójczych ataków.
- Krótkie miecze - szybkie i precyzyjne, sprawdzają się w szybkich seriach uderzeń.
- Długie miecze - zbalansowane między szybkością a obrażeniami.
- Claymore’y - cięższe i wolniejsze, ale zadają znacznie większe obrażenia.
Cechy wspólne: Broń sieczna opiera się głównie na zręczności (dla lżejszych broni) i sile (dla cięższych, np. claymore'ów).
Broń obuchowa
Topory wojenne, buławy, topory bojowe, młoty bojowe. Wolniejsze, ale potężniejsze bronie wymagające większej siły i umiejętności Blunt.
- Buławy i topory wojenne – jednoręczne, pozwalają korzystać z tarczy.
- Topory bojowe i młoty bojowe – dwuręczne, miażdżące bronie o dużym zasięgu i ogromnych obrażeniach.
Cechy wspólne: Ich siła drzemie w ciężkich, miażdżących ciosach, często przerywających obronę przeciwnika. Zależne od siły postaci.
Broń dystansowa (Łuki)
Jedyny rodzaj broni pozwalający walczyć na odległość. Wymaga celności i odpowiedniego zarządzania amunicją. Strzały różnią się rodzajem i obrażeniami, a ich skuteczność rośnie wraz z poziomem Marksman.
Cechy wspólne: Wysoka zręczność zwiększa obrażenia i celność. Idealna dla postaci ceniących taktyczne podejście do walki.
Broń magiczna - Kostury
Magiczne narzędzia, które pozwalają rzucać zaklęcia bez zużycia many. Działają podobnie jak bronie zaklęte - mają ograniczoną liczbę użyć przed rozładowaniem i wymagają doładowania kamieniami dusz.
- Każdy kostur posiada przypisane zaklęcie - ofensywne, defensywne lub wspomagające (np. ogień, paraliż, tarcze).
- Ich użycie nie wymaga rozwinięcia konkretnych szkół magii - każdy może ich używać niezależnie od poziomu umiejętności magicznych.
- Nie zadają obrażeń fizycznych - pełnią rolę "ręcznych różdżek", aktywowanych jak atak z broni.
Cechy wspólne: Doskonałe dla postaci niebędących magami, ale chcących korzystać z magii. Kluczowe w budowaniu hybrydowych buildów wojownik-mag.
Walka wręcz
Choć nie jest to broń w tradycyjnym sensie, można walczyć gołymi rękami. Zadawane obrażenia obniżają werwę przeciwnika, co ułatwia jego wytrącenie z równowagi i pozbawienie możliwości blokowania.
Cechy wspólne: Skaluje się z siłą i umiejętnością Hand to Hand. Przydatna, gdy zabraknie broni lub magii.
Wpływ atrybutów
- Siła (Strength) - zwiększa obrażenia broni ciężkich i walki wręcz.
- Zręczność (Agility) - poprawia skuteczność broni lekkich i łuków.
- Inteligencja i Wola (Intelligence & Willpower) - wpływają na klasyczne rzucanie zaklęć, ale nie mają znaczenia przy używaniu kosturów.