Resident Evil 2 (2019) - opis gry
Resident Evil 2 (2019) to gra z gatunku survival horror wyprodukowana i wydana przez japońską firmę Capcom. Jest to ulepszona wersja hitu z 1998 roku.
Akcja Resident Evil 2 rozgrywa się kilka miesięcy po wydarzeniach znanych z części pierwszej. W podziemnym laboratorium dr Williama Birkina zjawia się „oddział sprzątający” korporacji Umbrella, który przejmuje wyniki badań, zaś Williama poważnie rani seria z karabinu. Dogorywający doktor w akcie desperacji ratuje się wstrzyknięciem sobie dawki wirusa G, który natychmiast zamienia go w odrażającego mutanta. Bestia dogania oprawców w kanałach pod ulicami miasta i wycina ich w pień, rozbijając przy tym zabezpieczone fiolki z wirusem T. Urzędujące w kanałach szczury łapią infekcję, w szybkim tempie roznosząc zarazę po mieście. Jeden z badaczy Umbrelli, Frederic Downing, korzystając z powstałego zamieszania wykrada z laboratoriów pracodawcy próbki wirusa T i G, po czym ucieka z miasta. Świeżo upieczony policjant Leon S. Kennedy rozpoczyna swój pierwszy dyżur akurat w momencie, gdy sytuacja w Raccoon wymyka się spod kontroli. Podobnie zresztą jak Claire Redfield, która niefortunnie wybrała dzień na poszukiwania brata, znanego z części pierwszej Chrisa.
Podobnie jak w oryginale, gracz może wybrać postać, w którą chce się wcielić (Leon lub Claire), jednak scenariusze dwójki bohaterów dość znacznie się od siebie różnią i oferują alternatywne wersje wydarzeń w zależności od poczynań gracza. Postaci posiadają swoich pomocników, którzy przez moment są nawet grywalni. To agentka szpiegowska Ada Wong myszkująca po laboratorium Umbrelli oraz Sherry Birkin, córka jednego z naukowców. Zachowując prerenderowane tła, zwiększono liczbę zombie na ekranie i urozmaicono miejsca akcji płonącymi ulicami miasta, co spowodowało większe natężenie akcji niż wcześniej. Gracze moga także zwiedzić takie lokacje jak komisariat, kanały czy laboratorium Umbrelli.Trzon rozgrywki pozostał w „dwójce” bez zmian, zatem znów akcję śledzimy z perspektywy trzeciej osoby, ale naszą postać oglądamy ze statycznych kamer. Zabawa w produkcji Capcom dzieli się na dwa podstawowe elementy: rozwiązywanie wymyślnych zagadek logicznych oraz walkę z zombie i innymi mutantami. W zależności od wyboru postaci można liczyć na zróżnicowany arsenał. Leon używa dla przykładu shotguna, podczas gdy Claire posługuje się kuszą.
W menu gracz może sprawdzić stan zdrowia bohaterów, użyć medykamentów do leczenia ran, przypisać broń czy złączyć niektóre przedmioty. Kondycję bohaterów można również określić bezpośrednio w grze. Im większe obrażenia tym postać wolniej się rusza, trzyma się za bok, tudzież zaczyna kuleć. Podobnie jak w jedynce nadmiar przedmiotów można przechowywać w specjalnych skrzyniach, a stan gry zapisujemy przy maszynach do pisania wykorzystując do tego znalezione podczas gry taśmy barwiące.
Komentarze (47)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych