Magna Carta: Tears of Blood - opis gry
Magna Carta to RPG wydane na PlayStation 2. Tytuł pojawił się najpierw, w 2004 roku, na południowo-koreańskim rynku. Gra wylądowała w 2006 roku w Europie, a w 2007 roku również, dzięki konwersji Banpresto, na PSP.
Gameplay w Magna Carta przypomina systemy z Shadow Hearts oraz ze Star Ocean. Deweloperzy z Softmax postawili na styl walki prowadzonej w czasie rzeczywistym. Trójka bohaterów może przemieszczać się po wyznaczonej arenie potyczek. Gracz steruje tylko jedną postacią (istnieje opcja przełączania się między towarzyszami broni). Walczyć można z wykorzystaniem trzech postaw-modułów: Standard, Combo oraz Counter. Każda oferuje trochę inne profity oraz posiada równocześnie ujemne aspekty działania. Ważną rolę w trakcie batalii odgrywają również rozmaite "style" walki, które odblokowuje się w trakcie zabawy. Inicjowanie takich ataków wymagania skorzystania z energii chi określonego charakteru. Gracz musi starać się uzupełniać niedobory energii poprzez znajdowanie w lokacjach źródeł energii. Może również decydować jaki rodzaj energii chi jest najpopularniejszy w danej lokacji - decydują o tym specjalne urządzenia, które aktywujemy w trakcie rozgrywki.
Magna Carta opowiada o wojnie dwóch ras świata Efferia. Ludzi oraz Yasonów (którzy charakteryzują się jaśniejszą skórą i inaczej ukształtowanymi uszami). Głównym bohaterem historii jest Calintz, przywódca oddziału najemników zwanych Tears of Blood. Protagonista zostaje zatrudniony przez stronnictwo rasy ludzi do wykonywania "brudnej roboty", której nie chce podejmować się armia impeium. W trakcie jednej bitwy główny bohater spotyka Reith, bohaterkę która para się magią. Wkrótce mężczyzna zdaje sobie sprawę, że dziewczyna jest ważniejsza, niż mogłoby się na wydawać na pierwszy rzut oka. Zespół najemników zostaje wplątany w wielką intrygę polityczną.
Tytuł wyróżnia się pod względem wizualnym ciekawymi projektami postaci, opracowanymi przez koreańskiego rysownika Hyung-tae Kima.
Magna Carta nie cieszyła się szczególnymi względami wśród recenzentów. Średnia ocen gry oscyluje wokół wartości 6/10. Chwalona była oprawa muzyczna koreańskiej produkcji oraz ciekawie zaprojektowane lokacje i designy bohaterów. Ganiono natomiast zbyt dużą liniowość rozgrywki oraz słabo dopracowany system walki. Jako minusy wymieniane też często kiepskiej jakości dubbing.
Komentarze (2)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych