Spawn: The Eternal - opis gry
Spawn: The Eternal to gra action-adventure wyprodukowana i wydana przez Sony Computer Entertainment na PlayStation. Tytuł powstał na bazie popularnego komiksu Todda McFarlane’a. Jego premiera zbiegła się z premierą filmu “Spawn” w reżyserii Marka A.Z. Dippé.
Gra, podobnie jak komiks, opowiada historię Ala Simmonsa, byłego wojskowego, który po śmierci zostaje skazany na wieczne potępienie, ponieważ w trakcie służby mordował świadomie niewinnych ludzi. Po zawarciu paktu z demonem Malebolgią wraca do świata żywych, ale już jako dziwna istota pozbawiona pamięci. Produkcja SCE nie koncentruje się jednak szczególnie na narracji. Simmons próbuje tu stawić czoło demonom i ich niecnym planom - i to w zasadzie tyle.
Produkcja gry rozpoczęła się w 1995 roku, ale w jej trakcie doszło do znaczących zmian planów. W 1996 roku podjęto decyzję o porzucenie wcześniejszych ustaleń i stworzeniu gry, która pod względem rozgrywki będzie przywodzić na myśl serię Tomb Raider. Gameplay Spawn The Eternal można w sumie podzielić na dwie części. Pierwsza to eksploracja, podczas której przemierzamy trójwymiarowe lokacje, pokonujemy sekcje zręcznościowe i czasami rozwiązujemy zagadki. Druga to walka - gdy napotkamy przeciwnika, gra zaczyna przypominać dość standardową bijatykę. Zmienia się wówczas kamera, a naszemu podopiecznemu i jego oponentowi (/oponentom) towarzyszą paski energii informujące o stanie zdrowia. Spawn musi ich pokonać zanim będzie mógł ruszyć dalej.
Spawn: The Eternal był oceniany bardzo, ale to bardzo słabo. Recenzenci przyznający jeden lub dwa punkty na dziesięć możliwych wcale nie byli odosobnieni. Krytykowano między innymi źle działającą kamerę, sterowanie oraz sztuczną inteligencję używającą w trakcie pojedynków tanich zagrywek.
Komentarze (4)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych