Thief - opis gry
Thief to skradanka wyprodukowana przez Eidos Montreal i wydana przez Square Enix na PC, PlayStation 3, Xboxa 360, PlayStation 4 oraz Xboxa One. Produkcja kanadyjskiego studia to reboot kultowej serii, której pierwsza odsłona ukazała się w 1998 roku na PC. Nowa część i trzy jej poprzedniczki rozgrywają się w tym samym uniwersum.
Akcja toczy się w świecie inspirowanym epoką wiktoriańską i steampunkiem. Głównym bohaterem jest Garrett, który wraca do Miasta, swych rodzinnych stron, by odkryć, że włada nim tyran zwany Baronem. Rządy żelaznej ręki nie są tam jednak jedynym problemem - populację dziesiątkuje jeszcze tajemnicza zaraza, a różnice między bogatymi i biednymi są tak znaczące, że przyczyniają się do rewolucyjnego wrzenia i konfliktów.
Postępująca degrengolada i chaos to idealne warunki dla Garretta, który postanawia wzbogacić się poprzez łupienie elity Miasta. Gra została zaprojektowana tak aby gracz, wchodząc w buty wspomnianego złodzieja, mógł sam decydować o sposobie, w jaki wypełni stawiane przed nim zadania. Nic nie stoi na przeszkodzie, żeby wykorzystywać różne elementy otoczenia, albo po drodze obrabiać gości, którzy mogą mieć przy sobie różne użyteczne przedmioty. Tak jak w poprzednich trzech odsłonach serii Thief, także i tutaj znaczącą rolę odgrywa skradanie pozwalające uniknąć niebezpieczeństw i innych przykrych sytuacji. Jeśli obecność Garretta zostanie wykryta, strażnicy będą chcieli go zabić. W takim przypadku najlepiej jest się gdzieś zadekować, choć zaznaczyć trzeba, iż wrogo nastawieni NPC nie są ułomkami i będą korzystać z różnych sposobów, by wykryć naszego podopiecznego.
Podczas zmagań nieodzowny staje się Focus, stan, w który może wejść główny bohater. Pozwala on dostrzec różne ciekawe rzeczy, np. elementy otoczenia po których można się wspinać, albo słabe punkty wroga. Umiejętność tą da się z czasem ‘usprawniać’. Garrett dysponuje ponadto kilkoma bardzo przydatnymi gadżetami. Nosi on przy sobie m.in. pałkę do ogłuszania przeciwników, kilka rodzajów strzał o różnych właściwościach, a także szpony ułatwiające wspinaczkę. Poza tym w świecie gry pojawiają się też pieniądze, które mogą posłużyć do uzupełniania zapasów po zakończeniu misji.
Według pierwotnych planów Thief miał posiadać również system rozwoju, jednak negatywna reakcja fanów postawiła tamę temu pomysłowi. Jego przeciwnicy tłumaczyli, że koncept ten nie pasuje do postaci głównego bohatera, który nosi już przecież miano “master thiefa”.
Komentarze (44)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych