Total Annihilation - opis gry
Total Annihilation to strategia czasu rzeczywistego wyprodukowana przez amerykańskiego dewelopera Cavedog Entertainment i wydana przez GT Interactive Software 30 września 1997 roku na komputery osobiste z systemem Windows i w 1999 roku na Macintosha. Polska premiera miała miejsce w trakcie V Targów Gier Komputerowych Gambleriada (24-26 października 1997), co było zasługą L.E.M. - później gra ukazała się także na płycie dodawanej do CD-Action (numer #1/2001).
Total Annihilation jest to klasyczny przedstawiciel swojego gatunku z nieklasycznymi rozwiązaniami - gracz na początku gry dostaje istotnego z jej perspektywy dowódcę, a zasoby odnawiają się w określonym tempie. Gracz może przetestować tą mechanikę na 3 sposoby - scenariusz na pojedynczej mapie, potyczkę sieciową oraz kampanię.
W ramach kampanii opowiedziana jest historia z dalekiej przyszłości, gdzie między sobą walczą 2 ugrupowania - Repozytorium Świadomości określane jako Core oraz sojusz rebeliantów z granic galaktyki, znany jako Arm. Strony te wskutek długoletniego konfliktu doprowadzają się nad skraj zagłady. Gracz w ramach kampanii, na którą składa się 25 misji dla każdej ze stron, wciela się w jedną z frakcji i próbuje doprowadzić ją do ostatecznego zwycięstwa nad przeciwnikiem.
Produkcja spotkała się z uznaniem zarówno ze strony graczy jak i recenzentów zdobywając prawie 60 tytułów (m.in. Gry Roku od Gamespot) oraz średnią ocen na poziomie około 90 procent. Produkcja doczekała się 2 rozszerzeń - The Core Contingency oraz Battle Tactic. Wydany w 2007 roku Supreme Commander jest duchowym następcą Total Annihilation.
Tytuł trafił do cyfrowej dystrybucji w dwojakiej formie: jako część Total Annihilation: Commander Pack na GoG (17.08.2010) albo osobno na Steam (18.12.2015).
Komentarze (1)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych