Forza Motorsport z pierwszą listą samochodów. Tytuł wygląda kapitalnie, ale mógł zaliczyć ciche opóźnienie
Turn 10 Studios odkrywa pierwsze karty dotyczące nowej odsłony kultowych wyścigów. Deweloperzy skoncentrowali się na głównych elementach produkcji – samochodach, trasach, dźwięku i wprowadzonych ulepszeniach – lecz wydaje się prawdopodobne, że projekt zaliczył pewne opóźnienie.
Na wczorajszym pokazie Microsoftu zaprezentowano kilka fragmentów rozgrywki z nadjeżdżającej Forzy Motorsport, jednocześnie autorzy nie szczędzili podstawowych informacji na temat nowej części. Jak podkreślają przedstawiciele Turn 10, to „najbardziej zaawansowana technicznie i autentyczna gra wyścigowa” w historii studia.
Wczoraj zapowiedziano, że produkcja od premiery otrzyma ponad 500 samochodów z ponad 800 unikalnymi ulepszeniami i niestandardowymi modyfikacjami.
„Samochody prowadzą się lepiej w grze Forza Motorsport dzięki postępom, jakie poczyniliśmy w naszej symulacji fizyki, które są większe niż w Forza Motorsport 5, 6 i 7 razem wziętych. Zmiany te zostały zainspirowane opiniami graczy, a ich efektem są przyjemniejsze i bardziej satysfakcjonujące wrażenia z jazdy dzięki temu, jak samochód przyspiesza, pokonuje zakręty i hamuje”.
Turn 10 Studios planuje ujawnić pełne zestawienie stalowych potworów przed debiutem, tymczasem już poznaliśmy wstępną listę – poniżej wymienione modele były pokazywane na materiałach:
- 1971 AMC Javelin AMX,
- 1989 Aston Martin #18 Aston Martin AMR1,
- 2016 Aston Martin Vulcan,
- 2014 Audi #2 Audi Team Joest R18 e-tron quattro,
- 2016 Audi #17 Rotek Racing TT RS,
- 2016 Audi R8 V10 plus,
- 2018 Audi #44 R8 LMS GT3,
- 2018 Audi TT RS,
- 1991 BMW M3,
- 2017 BMW #24 BMW Team RLL M6 GTLM,
- 2018 BMW #1 BMW M Motorsport M8 GTE,
- 2019 Brabham BT62,
- 2018 Bugatti Chiron,
- 1970 Buick GSX,
- 2021 Cadillac #31 Whelen Racing DPi-V.R,
- 1969 Chevrolet Camaro Super Sport Coupe,
- 1969 Chevrolet Nova Super Sport 396,
- 1970 Chevrolet Camaro Z28,
- 1970 Chevrolet Chevelle Super Sport 454,
- 2015 Chevrolet #10 Konica Minolta Corvette Daytona Prototype,
- 2018 Chevrolet Camaro ZL1 1LE,
- 2020 Chevrolet #3 Corvette Racing C8.R,
- 2020 Chevrolet Corvette Stingray Coupe,
- 1972 Chrysler VH Valiant Charger R/T E49,
- 1969 Dodge Charger R/T,
- 1970 Dodge Challenger R/T,
- 2018 Dodge Challenger SRT Demon,
- 1965 Ford Mustang GT Coupe,
- 1969 Ford Mustang Boss 302,
- 1987 Ford Sierra Cosworth RS500,
- 2005 Ford GT,
- 2015 Ford #02 Chip Ganassi Racing Riley Mk XXVI Daytona Prototype,
- 2016 Ford #66 Ford Racing GT Le Mans,
- 2017 Ford GT,
- 2019 Ginetta #6 Team LNT Ginetta G60-LT-P1,
- 2020 Hyundai #98 Bryan Herta Autosport Veloster N,
- 1983 Jaguar #44 Group 44 XJR-5,
- 1988 Jaguar #1 Jaguar Racing XJR-9,
- 1993 Jaguar XJ220,
- 2015 Jaguar XKR-S GT,
- 1988 Lamborghini Countach LP5000 QV,
- 1997 Lamborghini Diablo SV,
- 2016 Lamborghini Centenario LP 770-4,
- 2020 Lamborghini Huracán EVO,
- 1969 Lola #10 Simoniz Special T163,
- 1990 Mazda MX-5 Miata,
- 1991 Mazda #55 Mazda 787B,
- 2010 Mazda #16 Mazda Racing B09/86,
- 2014 Mazda #70 SpeedSource Lola B12/80,
- 1969 McLaren #4 McLaren Cars M8B,
- 2013 McLaren P1,
- 2018 McLaren Senna,
- 1989 Mercedes-Benz #63 Sauber-Mercedes C 9,
- 1990 Mercedes-Benz 190E 2.5-16 Evolution II,
- 2011 Mercedes-Benz SLS AMG,
- 1970 Mercury Cougar Eliminator,
- 1985 Nissan #83 GTP ZX-Turbo,
- 1991 Nissan #23 Nissan R91CP,
- 2015 Nissan #23 GT-R LM NISMO,
- 2019 Nissan 370Z Nismo,
- 2020 Nissan GT-R NISMO (R35),
- 1969 Oldsmobile Hurst/Olds 442,
- 2017 Oreca #38 Jackie Chan DC Racing Oreca 07,
- 1984 Peugeot 205 Turbo 16,
- 1993 Peugeot #3 Peugeot Talbot Sport 905 EVO 1C,
- 1969 Pontiac GTO Judge,
- 1973 Pontiac Firebird Trans Am SD-455,
- 1970 Porsche #3 917 LH,
- 1983 Porsche #11 John Fitzpatrick Racing 956,
- 1987 Porsche #17 Porsche AG 962C,
- 2014 Porsche 918 Spyder,
- 2017 Porsche #2 Porsche Team 919 Hybrid,
- 2017 Porsche #92 Porsche GT Team 911 RSR,
- 2018 Porsche 911 GT2 RS,
- 2019 Porsche #70 Porsche Motorsport 935,
- 2019 Porsche 911 GT3 RS,
- 2021 Porsche 911 GT3,
- 2021 Porsche Mission R,
- 2015 Radical RXC Turbo,
- 2004 Saleen S7,
- 2014 Toyota #8 Toyota Racing TS040 HYBRID.
Forza Motorsport otrzyma znacząco ulepszone udźwiękowienie dzięki temu, że jest to pierwsza odsłona serii, która została „natywnie stworzona dla formatu dźwięku immersyjnego” (Windows Sonic i Dolby Atmos).
„Wzbogaciliśmy również nasze ogromne archiwum dźwięków, niesamowite dziedzictwo, które obejmuje 20 lat ciągłego rozwoju. Wykorzystaliśmy najnowsze techniki i technologie, aby wszystkie nasze nagrania audio były jak najwierniejsze rzeczywistości. Dodaliśmy także nowe funkcje, takie jak regionalny system zapowiedzi trasy, który usłyszysz w języku japońskim podczas wyścigów w Hakone”.
Na start pojawi się 20 lokacji, dzięki którym doświadczymy wielu układów torów. Wszystkie lokacje zostały odtworzone dzięki wykorzystaniu bardzo szczegółowej fotogrametrii i skanowania laserowego. Zespół podkreśla, że będziemy mieć do czynienia ze sporym przeskokiem generacyjnym w nowej odsłony serii. Gra będzie odznaczać się zmieniającymi się porami dnia oraz dynamicznie
„W porównaniu z poprzednimi generacjami, na konsolach Xbox Series X|S mamy do czynienia z 10-krotnie większą liczbą szczegółów: od bardzo szczegółowej roślinności i zarośli, po tłumy składające się z dziesiątek tysięcy w pełni animowanych widzów 3D. Nasze środowiska wykorzystują oparte na fizyce oświetlenie i wolumetryczne efekty mgły, a także w pełni proceduralny system chmur, który ewoluuje organicznie”.
Co ciekawe, Microsoft wcześniej wspominał o premierze Forza Motorsport „wiosną 2023 roku”, jednakże na najnowszych materiałach znajdziemy adnotację o debiucie w „2023 roku”.
Poniżej zobaczycie nowe ujęcia z Forzy Motorsport.