PS5 otrzyma przynajmniej „dwie lub więcej” gry ekskluzywne każdego roku. Sony inwestuje w „główne gatunki”
Od kilku lat obserwujemy znaczącą zmianę strategii PlayStation – producent i wydawca jeszcze do niedawna kładł ogromny nacisk na klimatyczne oraz wciągające historie przeznaczone dla pojedynczego gracza. Branża jednak się zmienia, zmieniają się oczekiwania klientów i Sony podąża tym tropem.
Najnowszy panel biznesowy PlayStation przyniósł już szereg interesujących informacji. Po kilku miesiącach od premiery poznaliśmy przybliżony wynik sprzedaży PS VR2, wiemy, ilu subskrybentów abonamentu PS Plus celuje w droższe warianty usługi, co więcej firma jeszcze mocniej planuje inwestować w segment produkcji na PC. To jednak nie koniec wartych uwagi wiadomości.
PlayStation 5 co roku będzie otrzymywać przynajmniej „dwie lub więcej” duże gry. Projekty będą zarówno należały do największych marek, jak i nowych IP, deweloperzy sięgną po produkcje single-player oraz tytuły z segmentu gier-jako-usług.
Zgodnie z zapewnieniami możemy liczyć na propozycje „z najważniejszych gatunków”, lecz przede wszystkim mają to być strzelanki, RPG-i, platformówki, wyścigi czy gry sportowe.
Sony przedstawiło swój plan, który ponownie opiera się na ekskluzywnych tytułach. Produkcje na początku mają debiutować wyłącznie na PS5, a dopiero po 2-3 latach mogą trafiać na komputery osobiste. Założenia są jednak proste – na początku skupić się na rozwoju katalogu konsol PlayStation, a następnie przerzucać przygody na PC.