Microsoft potwierdza: Activision oferowało Sony dłuższą współpracę na Call of Duty. Jim Ryan odrzucił ofertę
Szef marki PlayStation na przestrzeni ostatnich tygodni przedstawił swoje argumenty, według których należy zablokować umowę Microsoftu z Activision Blizzard. Jim Ryan był bardzo pewny działań regulatorów i odrzucił ciekawą ofertę producenta Call of Duty.
Jeśli sąd apelacyjny nie wyda tymczasowej blokady, to już w weekend Microsoft będzie mógł finalizować umowę z Activision Blizzard. Najnowszy dokument przedstawiony przez amerykański sąd potwierdził, że tak naprawdę szef PlayStation odrzucił bardzo ciekawą ofertę.
Microsoft nawiązał współpracę z wieloma zewnętrznymi firmami, by zapewnić graczom większy dostęp do Call of Duty, ale Sony odrzuciło propozycję. Jak się okazuje – Activision chciało nawet przedłużyć marketingową umowę z PlayStation, by to właśnie Japończycy mogli promować nowe odsłony popularnej serii.
Jim Ryan wierzył, że regulatorzy zablokują umowę, więc odrzucił ofertę.
Microsoft twierdzi, że Bobby Kotick z Activision zaoferował przedłużenie umowy o wspólnym marketingu Call of Duty Sony poza rok 2024, aby zaspokoić prośby Sony dotyczące CoD, ale mówi, że Jim Ryan odrzucił ofertę i powiedział, że wolałby, aby organy regulacyjne po prostu zablokowały transakcję z Microsoftem.
Microsoft says Activision's Bobby Kotick offered to extend Sony's Call of Duty co-marketing agreement beyond 2024 to appease Sony's requests on CoD, but says Jim Ryan refused the offer and said he'd rather have regulators just block the Microsoft deal instead. pic.twitter.com/tlQcPOnETl
— CharlieIntel (@charlieINTEL) July 13, 2023
Jest to naprawdę interesująca sytuacja, która w obliczu potencjalnej finalizacji umowy z Activision Blizzard może okazać się porażką Sony i samego Jima Ryana. Szef PlayStation wierzył, że Federalna Komisja Handlu i Competition and Markets Authority zablokują transakcję.