Apple zmuszone do usunięcia swojej reklamy iPada Pro i przeproszenia użytkowników. Firma trochę popłynęła
Wszyscy możemy zgodzić się co do tego, że Apple potrafi doskonale sprzedać swoje produkty. Zwykle ich pomysły marketingowe były znakomite, a użytkownicy zachwycali się kolejnymi, pięknymi ujęciami. Niestety, tym razem firma poszła o krok za daleko.
Kilka dni temu zaprezentowano nowe iPady Pro o których więcej możecie przeczytać w tym miejscu. Apple postanowiło reklamować je w dość nietypowy sposób, co niestety nie spodobało się wielu klientom, szczególnie twórcom i artystom. Marketing Apple wpadł na pomysł, by wstawić do prasy wiele różnych instrumentów, następnie powolnie je zmiażdżyć, a potem wyłonić z tego niezwykle cienkiego iPada Pro.
O ile sam pomysł wydaje się dość kreatywny, o tyle muzycy zaczęli mocno narzekać, że to dosłownie dyskredytacja artystów i wylanie wiadra pomyj na dziesięciolecia przepięknych kompozycji. Apple chciało w ten sposób przedstawić, że nadchodzący iPad Pro może być doskonałym rozwiązaniem dla twórców i w prosty sposób zastąpić instrumenty i kamery, ale zapomnieli je należycie uszanować - tak przynajmniej wypowiadają się dotknięci tą reklamą odbiorcy.
Co ciekawe, firma wysłuchała głosów krytyki i ku zaskoczeniu całego świata, podjęła decyzje, ze nie będzie wykorzystywać powyższej reklamy w materiałach promocyjnych i w telewizji. Wygląda na to, że media społecznościowe i klienci znowu są górą w pojedynku przeciw korporacjom. A Wy co myślicie o powyższej reklamie? Faktycznie jest tak bolesna dla wszystkich artystów? Dajcie znać w komentarzach.