Gra Microsoftu podbiła PlayStation Store. Tytuł Ubisoftu notuje o 87% gorsze zainteresowanie
Piraci Microsoftu radzą sobie zaskakująco dobrze na PlayStation 5. Sea of Thieves osiąga znacznie lepsze wyniki niż Skull and Bones.
Ubisoft przez wiele lat pracował nad Skull and Bones, a zapowiedzi przedstawicieli studia wskazywały, że powinniśmy się przygotować na jak najbardziej dopracowane doświadczenie. Firma szykowała graczy na pierwszą produkcję AAAA, która finalnie nie przetrwała sztormu i zalicza powolne lądowanie na mieliźnie.
Trudności Skull and Bones w pewnym stopniu potwierdzają dane opublikowane przez Truetrophies. Redakcja wykorzystała informacje z PlayStation Store i wskazała, że w grę Ubisoftu w ostatnim tygodniu grało aż o 87,4% mniej użytkowników niż w Sea of Thieves.
Truetrophies bazuje na danych dotyczących 3,2 mln aktywnych kont PlayStation Network, więc przedstawione wyniki nie dają pełnego obrazu sprawy, lecz pomimo tego możemy zauważyć spore dysproporcje. Dziennikarze podkreślają, że Ubisoft nie potwierdził oficjalnych danych Skull and Bones, a tytuł w zeszłym tygodniu (zakończonym 19 maja) zajął 185. miejsce w PlayStation Chart.
Skull and Bones podobno obecnie cieszy się znacznie mniejszą popularnością niż popularne Sea of Thieves, ale również musi uznać dominację fatalnego Suicide Squad Kill the Justice League, co dobitnie sugeruje, że pozycja nie radzi sobie wyjątkowo dobrze – choć Ubisoft cały czas informuje o świetnym zaangażowaniu społeczności.
W rzeczywistości Skull and Bones nie pokonuje nawet Suicide Squad Kill the Justice League, które zajmuje 184. miejsce (nad tytułem Ubisoftu) i ma o 2,8% wyższą ogólną liczbę graczy. Biorąc pod uwagę, że Warner Bros. nie jest zadowolone z wyników gry-jako-usługi Rocksteady, trudno uwierzyć, że Skull and Bones uzyskuje dobre wyniki dla Ubisoftu, nawet przy dużym zaangażowaniu graczy.
Naprawdę świetnym punktem porównania jest piracka gra Microsoftu, Sea of Thieves, która w tym tygodniu uplasowała się na 27. pozycji na liście PlayStation Chart w porównaniu ze wspomnianą wcześniej 185. pozycją Skull and Bones. Liczba graczy w Sea of Thieves jest obecnie o 87,4% wyższa niż w pirackiej grze-jako-usłudze Ubisoftu.
Jak widać w przypadku wielkiego starcia pirackich tytułów, to Sea of Thieves od Microsoftu i Rare dominuje na PlayStation Store. Deweloperzy mogą pochwalić się kolejnym sukcesem – bardzo dobrym przyjęciem wśród kolejnych graczy – co może napędzić Rare do przygotowania nowej zawartości. Na serwerach pojawiło się wielu nowych użytkowników, którzy zanurzyli się w pirackim życiu.