Huuuge Game Jam w Bydgoszczy zbliża się wielkimi krokami
Nieważne, czy jesteś indykiem czy profesjonalistą, nie jest istotne też, czy masz doświadczenie czy nie. Studio Huuuge Games zaprasza do Bydgoszczy na game jam, który odbędzie się 19 i 20 listopada w bibliotece UKW.
Huuuge Game Jam będzie uzupełniony o wykłady z ciekawymi gośćmi. W całym wydarzeniu będzie można wziąć udział online i oglądać wspomniane wykłady dzięki live streamingowi. Szczegółów szukajcie na profilu FB Huuuge Games Company.
Menu tego wyśmienitego wydarzenia poniżej:
Piątek (18.11)
19.00 Huuuge Game Jam preparty! – Cybermachina Bydgoszcz, Wełniany Rynek 11
Czeka tam na was specjalne game jamowe menu, czyli fantazyjne mikstury alkoholowe, na które otrzymacie zniżkę 1 zł (za okazaniem waszego jamowego biletu).
A dodatkowo: od Huuuge Games otrzymacie kolejne -1 zł na piwo (na pierwsze 300 trunków).
Miłej zabawy! Od graczy dla graczy!
Sobota (19.11)
Biblioteka UKW – Szymanowskiego 3
09.00 Rejestracja – czas start!
10.00 Krzysztof Pachulski vel Dalton (MythicOwl oraz członek zarządu KNTG Polygon) – Jak zostać wyjadaczem dżemu w kilku prostych krokach, prozą.
Garść rad jak przetrwać game jam i czerpać z niego wszystkie możliwe korzyści. Na podstawie kilku doświadczeń opowiem czego się nauczyłem, co zyskałem i jak do tego doszło. Zdradzę jakie lekcje wyciągnąłem z trzech lat regularnego jamowania i postaram się pokazać, że game jam polega nie tylko na robieniu gry i konkurencji ale przede wszystkim na dobrej zabawie, integracji, czerpaniu z doświadczeń innych i dzieleniu się wiedzą.
10.50 Paulina Vera Szmidt (Huuuge Games) – Mój kumpel, tester.
Kiedy i na ile znajomi mogą pomóc nam testować nasze gry, a kiedy musimy wezwać specjalistę? Na ile warto mieć testera w teamie na stałe? Czym właściwie różni się gracz od testera gier? Podczas prelekcji postaramy się znaleźć balans między amatorskim i profesjonalnym testowaniem odpowiadając na te wszystkie pytania.
11.40 Juliusz Zenkner i Dominik Gotojuch (duet Robot Gentleman) – Robienie gry po godzinach – kulisy powstawania 60 Seconds!
Chcesz się dowiedzieć jaka jest historia tworzenia 60 Seconds! – gry robionej bez budżetu i po godzinach? Jakie decyzje musieliśmy podjąć i jakie przeszkody pokonać? Dlaczego zdecydowaliśmy się powiększyć grę, mimo, że była prawie skończona? Na wszystkie pytania odpowiemy podczas naszego wykładu.
12.30 Maciej Miąsik (Pixel Crow) – Jaką masz wymówkę, aby nie robić gier? Porównanie branży dziś i 25 lat temu.
Porównanie tworzenia gier w Polsce dziś oraz 25 lat temu, jako zachęta do wzięcia się solidnie do roboty. Jakie masz wymówki, żeby nie zacząć tworzyć gier? Nie masz komputera? Nie masz narzędzi? Może brakuje ci informacji na temat tego, jak tworzyć gry, przygotowywać assety, organizować projekty czy trafiać do odbiorców? Porównajmy jak robiło się gry ćwierć wieku temu, a jak obecnie - sporo anegdot, trochę dobrych rad.
13.20 Mikołaj Kamiński vel Sos Sosowski – Nie rób gry.
Chcesz zrobić grę to zostań w domu. Przyjechałeś na game jam dobrze się bawić czy spędzać czas z kilkudziesięcioma niezmiernie utalentowanymi twórcami gier nie odzywając się do nikogo tylko naciskając guziczki na klawiaturze i patrząc jak na ekranie zmieniają się kolorki, he?
14.30 Ogłoszenie tematu Huuuge Game Jamu
15.00 Start Huuuge Game Jamu
Niedziela (20.11)
15.00 Oddanie projektów gier
15.05 Wstępne obrady jury
15.30 Prezentacja wybranych gier
16.00 Finalne obrady jury
16.15 Wręczenie nagród
Regulamin całego wydarzenia znajdziecie tutaj: huuugegames.com/hgj
Sprawcą całego zamieszania jest Huuuge Games – dynamicznie rozwijający się deweloper i wydawca innowacyjnych gier typu Free2Play na platformy mobilne, który istnieje na rynku od 2002 roku. Jego misją jest tworzenie najlepszych gier społecznościowych na świecie.
W wydarzenie zaangażowali się partnerzy medialni tacy jak: IGN, PSX Extreme, PPE.pl, Pixel oraz Dziennik Internautów.
Partnerem, dzięki któremu będziecie mieli gdzie "jamować", został Gamedec, specjalizacja na UKW zajmująca się badaniem i projektowaniem gier.
Partnerami dodatkowymi zostali: Artifex Mundi, Flying Wild Hog, Klabater oraz Microsoft.