Hunter (Łowca) - podklasy i porady
Hunter to erpegowy odpowiednik zwiadowcy. Cichego, szybkiego i zabójczego z dystansu. No, nie do końca, gdyż hunter w ramach swoich trzech subklas posiada cały asortyment różnorodnych opcji ofensywnych. Jednak to te nieofensywne są w jego przypadku ważniejsze, takie jak np. krótkotrwała niewidzialność u Nightsatlkera czy też możliwość zrobienia uniku i automatycznego przeładowania trzymanej akurat dłoni. Hunter jest szybki, zwinny i doskonale posługuje się bronią. Jego siła to taktyki "hit and run" oraz przyczajka. Dla ludzi lubiących dynamiczne akcje oraz zaskakiwanie przeciwnika.
Sposób skakania: Hunter ma najbardziej klasyczny skok z całej trójki. Drugie wciśnięcie przycisku skoku skutkuje po prostu ponownym wybiciem się w powietrze (dzięki niektórym perkom można zwiększyć liczbę skoków do trzech). Dzięki temu skoki Huntera są bardziej dynamiczne. Łatwo nadać kierunek drugiego skoku, ale już nie sposób go kontrolować w trakcie samego lotu.
Subklasy
Arcstrider (Gromodzierżca)
Fajna klasa ofensywna, dla ludzi lubiących wbijać się pomiędzy wrogów i siać spustoszenie. Arcstrider w trakcie supera wyciąga wielki elektryczny kostur, który jednym, dwoma ciosami powala większość regularnych przeciwników oraz jednym ciosem ma szansę powalić innego Strażnika w PvP. Ta subklasa jest też idealna dla graczy ceniących sobie mobilność, gdyż wiele perków zwiększa zarówno naszą prędkość jak i skuteczność uników. To też dobry wariant do agresywnej walki wręcz.
Rodzaj energii: Arc (Elektryczna)
Super: Arc Staff (Kostur elektryczny) - Hunter wyciąga naelektryzowany kostur, którym może wykonać kilka różnych ataków sięgających wrogów na krótkim i średnim dystansie. Warto w trakcie działania Supera częściej używać uniku, niż wbiegać wprost na przeciwnika. To pozwoli relatywnie bezpiecznie zmniejszyć dystans do celu. Kostur można też używać na kilka sposobów, aktywując różne ataki i combosy. Oto one (na przykładzie kontrolera z PS4):
[R1] - podstawowy atak
[R2] - po zamachnięciu kostur generuje falę uderzeniową, która razi przeciwnika w pewnej odległości
[R1], [R2] - po pierwszym uderzeniu Hunter od razu przechodzi w cios z falą uderzeniową
[R1], [R1], [R1] - potrójny cios zakończony uderzeniem kosturem w ziemię
[R1], [R1], [R2] - potrójny cios zakończony potężnym uderzeniem generującym eksplozję energii wokół kija oraz biegnącą w linii prostej falę uderzeniową
W powietrzu [R2] - Hunter lądując uderza laską o ziemię wywołując potężny efekt obrażeń obszarowych wokół
W powietrzu [R1], [R1] - Hunter wykonuje dwa ciosy z czego drugie z obrotem, co skutkuje atakiem horyzontalnym o dużym zasięgu wokół postaci oraz przedłużeniem samego lotu
W powietrzu [R1], [R1], [R2] - podobnie jak powyżej, z tym że ostatni cios to potężne uderzenie o ziemie wywołujące atak obszarowy
[kółko] - unik, po którym można atakować kosturem
Granaty:
- Skip Granade (Skaczący) - Ten granat rozdziela się na mniejsze pociski, które podążają za celem. Jego skuteczność jest nieoceniona w trakcie PvP, gdy chcemy dobić rannego oponenta, który np. schował się za ścianą.
- Flux Granade (Przepływowy) - Granat, który przyczepia się do przeciwnika i zadaje dodatkowe obrażenia.
- Arcbolt Granade (Elektryczny) - Jeśli jeden przeciwnik zostanie "złapany" w jego pole rażenia, to obrażenia przeskakują na kilku kolejnych przeciwników. Bardzo dobry granat zarówno w PvE, jak i PvP (jeśli macie dwóch Hunterów w drużynie, to można np. zsynchronizować rzut dwóch takich granatów jednocześnie i przy odrobinie szczęścia za jednym zamachem wyeliminować większość drużyny przeciwnej).
Klasowa umiejętność:
- Marksman's Dodge (Unik strzelca) - Hunter przy uniku jednocześnie automatycznie przeładowuje trzymaną właśnie broń. To niesamowity patent, jeśli chcecie utrzymać rytm walki i czasem może przesądzić o pojedynku 1 na 1 w trakcie PvP.
- Gambler's Dodge (Unik szulera) -Zwinny unik, który wykonany w pobliżu przeciwników całkowicie uzupełnia energię ataku wręcz. Dobra rzecz do agresywnej walki z kilkoma przeciwnikami naraz.
Skok:
- High Jump (Wysoki skok) - drugi skok w powietrzu jest o wiele wyższy. Przydaje się głównie do eksploracji
- Strafe Jump (Skok na bok) - przy drugim skoku Hunter ma większy wpływ na kierunek lotu. Dobre przede wszystkim w PvP, gdzie można łatwiej zmylić atakującego przeciwnika.
- Triple Jump (Potrójny skok) - oprócz drugiego skoku, Hunter może wykonać jeszcze trzeci. Ten skok w 90% sytuacji będzie lepszym wyborem niż pozostałe dwa.
Zdolności pasywne:
- Way of the Warrior (Droga wojownika)
- Combination Blow (Cios kombinacyjny) - po zabiciu wroga atakiem wręcz uruchamia się regeneracja zdrowia i tymczasowo zwiększają się zadawane obrażenia. Dobra umiejętność do walki w zwarciu
- Deadly Reach (Groźny zasięg) - wykonanie uniku zwiększa zasięg ataku wręcz. Dobrze sprawdza się w sytuacji potrzeby zmniejszenia dystansu do przeciwnika i agresywnego ataku
- Lethal Current (Zabójczy prąd) - po dokonaniu uniku każde trafienie Kosturem w trakcie supera pozostawia elektryczne wyładowania raniące innych przeciwników.
- Combat Flow (Zwinność bojowa) - zabójstwa w walce wręcz odnawiają zdolność uniku. Bardzo dobra synergia pomiędzy obiema umiejętnościami, która pozwala trzymać rytm w trakcie walki
- Way of the Wind
- Disorienting Blow - uderzenie przeciwnika atakiem wręcz oszałamia go oraz pobliskich przeciwników. Dobry sposób na chwilowe uspokojenie sytuacji, złapanie drugiego oddechu i przejście do kontrataku
- Focused Breathing - sprint odnawia energię uniku, ponadto prędkość sprintu jest zwiększona. Idealna umiejętność dla szybkich graczy, która sprawdzi się dobrze głównie w PvP, ale i ma znaczenie w PvE oraz w trakcie najzwyklejszej eksploracji.
- Combat Meditation - energia umiejetności walki wręcz oraz energia granatów odnawia się zdecydowanie szybciej, gdy Hunter jest krytycznie ranny. Umiejętność, która czasem pozwala wyjść cało z opresji.
- Lightning Reflexes - trudniej zabić Huntera po wykonanym uniku.
Gunslinger (Strzelec)
Gunslinger to przede wszystkim strzelec i tak też skonstruowane są jego umiejętności, żeby premiować ten aspekt walki. Gunslingerzy szybciej przeładowują broń, strzelają precyzyjniej i najlepiej sprawdzają się wtedy, gdy trzymają przeciwnika na dystans. W bliskim i średnim kontakcie idzie im z pomocą umiejętność rzucania nożem, która może w konsekwencji dalej premiować jego inne perki.
Rodzaj energii: Solar (Słoneczna)
Super: Golden Gun (Złoty pistolet) - Hunter wyjmuje swój Złoty pistolet, który zadaje ogromne obrażenia. W zależności od wybranych perków może mieć 3 lub 6 strzałów. To doskonała broń do ataków z dystansu. Zdejmuje pomniejszych przeciwników jednym strzałem, natomiast większych może jedynie poważnie nadgryźć. Prawdziwy potencjał Golden Guna objawia się jednak w trybach PvP. To najbardziej nastawiony na dystans super atak spośród wszystkich dostępnych.
Granaty:
- Incendiary Grenade (Zapalający) - granat, który po rzuceniu zapala znajdujących się w pobliżu przeciwników. Ten granat zadaje "damage over time", czyli obrażenia, która nękają przeciwnika jeszcze jakiś czas po uderzeniu. Jest dobry w zasadzie w każdej sytuacji.
- Swarm Grenade (Rozpryskowy) - przy zderzeniu wybucha i wypuszcza wiele dronów, które dalej podążają za przeciwnikami. Świetna rzecz przede wszystkim na zmuszenie przeciwników w PvP do przegrupowania i przerwania ataku.
- Tripmine Grenade (Granat-pułapka) - przyczepia się do powierzchni i wybucha, gdy przeciwnicy znajdą się w zasięgu wiązki laserowej. W PvE praktycznie każdy inny typ granatu jest bardziej skuteczny, natomiast Tripmine potrafi zdziałać cuda w rozgrywkach PvP. W gorączce walki bardzo łatwo złapać na to nieostrożnych Strażników. Użycie tego granatu wymaga jednak wprawy oraz zdolności przewidywania.
Klasowa umiejętność:
- Marksman's Dodge (Unik strzelca) - Hunter przy uniku jednocześnie automatycznie przeładowuje trzymaną właśnie broń. To niesamowity patent, jeśli chcecie utrzymać rytm walki i czasem może przesądzić o pojedynku 1 na 1 w trakcie PvP.
- Gambler's Dodge (Unik szulera) -Zwinny unik, który wykonany w pobliżu przeciwników całkowicie uzupełnia energię ataku wręcz. Dobra rzecz do agresywnej walki z kilkoma przeciwnikami naraz.
Skok:
- High Jump (Wysoki skok) - drugi skok w powietrzu jest o wiele wyższy. Przydaje się głównie do eksploracji
- Strafe Jump (Skok na bok) - przy drugim skoku Hunter ma większy wpływ na kierunek lotu. Dobre przede wszystkim w PvP, gdzie można łatwiej zmylić atakującego przeciwnika.
- Triple Jump (Potrójny skok) - oprócz drugiego skoku, Hunter może wykonać jeszcze trzeci. Ten skok w 90% sytuacji będzie lepszym wyborem niż pozostałe dwa.
Zdolności pasywne:
- Way of the Outlaw (Droga banity)
- Explosive Knife (Eksplodujący nóż) - atak wręcz zamienia się w rzut eksplodującym nożem. Nóż najbardziej przydaje się w momencie gdy kończy nam się w magazynku amunicja i nie mamy czasu nawet na zmianę broni. Typ eksplodujący jest całkiem niezły na zbite grupki przeciwników.
- Chains of Woe (Łańcuch rozpaczy) - precyzyjne zabójstwa zwiększają szybkość przeładowywania broni na krótki czas dla Huntera oraz dla pobliskich sojuszników. To jedna z najlepszych umiejętności Gunslingera zarówno w PvP, jak i PvE.
- Deadshot (Zabójczy strzał) - znacząco poprawia szansę na trafienie ze Złotego pitoletu
- Six-Shooter (Sześciostrałowiec) - Złoty pistolet ma teraz aż 6 kul w magazynku ale jest aktywny zdecydowanie krócej. To dobra umiejętność na szybką eliminacji większej grupy pomniejszych przeciwników. Przydatny bardziej w PvE.
- Way of the Sharpshooter
- Knife-Juggler (Żonglowanie nożami) - atak wręcz zamienia się w rzut nożem. Nóż najbardziej przydaje się w momencie gdy kończy nam się w magazynku amunicja i nie mamy czasu nawet na zmianę broni. Jeśli zaliczymy nożem precyzyjne zabójstwo to jego energia całkowicie się odnawia. Dobra rzecz dla wprawnych i celnych Strażników.
- Practice Makes Perfect (Praktyka czyni mistrza) - każde precyzyjne trafienie skraca czas odnawiania supera.
- Crowd-Pleaser (Pokazówka) - Pozwala zadawać precyzyjne obrażenia za pomocą Złotego pistoletu. Ponadto precyzyjne trafienia wytwarzają Orby dla sojuszników.
- Line 'em Up (Ustawcie się) - Precyzyjne trafienia Złotym pistoletem zwiększają zadawane obrażenia oraz czas jego trwania. Świetna rzecz w zasadzie w każdej sytuacji, jednak szczególnie w PvE.
Nightstalker
W przygotowaniu