Klasy i podklasy - którą wybrać, jak uzyskać kolejne podklasy?
Wybór klasy w Destiny 2 to dość istotna sprawa. Titan (Tytan), Hunter (Łowca) i Warlock (Czarownik) mają inne subklasy (podklasy), inny zestaw umiejętności oraz Superów. Każda z trzech klas występujących w Destiny 2 jest wprawdzie na tyle wszechstronna, aby spokojnie w trakcie prostych i umiarkowanych aktywnościach radzić sobie samemu. Dodatkowo każda z trzech subklas przypadających na daną klasę sprawia, że z łatwością w ich obrębie znajdziemy coś, co będzie odzwierciedlało nasz styl gry. Przede wszystkim jednak różnią się od siebie sposobem skakania. Nie lekceważcie tego, bowiem skakanie w Destiny 2 jest równie kluczowe, jak strzelanie. Ma decydujące znaczenie zarówno w trakcie eksploracji, walk PvE, jak i PvP. Przy omawianiu poszczególnych klas szerzej opisujemy też, jak działa skok dla każdej z nich. Na kolejnych zakładkach znajdziecie szczegółowy opis każdej z klas oraz wszystkie 3 subklasy przypadające na daną klasę.
Podział zdolności
Poniżej znajdziecie też krótkie wytłumaczenie każdej z umiejętności przypadających na subklasy:
1. Super (Superzdolność) - specjalna, potężna umiejętność dostępna po napełnieniu całego paska energii widocznego w lewym dolnym rogu.
2. Granaty - każda z subklas ma po 3 różne rodzaje granatów do wyboru. Napełnienie ikonki zaznaczonej odpowiednio na obrazku powyżej oznacza, że można go użyć.
3. Atak wręcz - atak charakterystyczny dla danej podklasy. Może być dalej modyfikowany poprzez umiejętności pasywne. Napełnienie ikonki zaznaczonej odpowiednio na obrazku powyżej oznacza, że można zaatakować wręcz daną zdolnością. Jeśli ikonka w chwili ataku jest niezapełniona, oznacza to, że nasz Strażnik wykona zwykły atak wręcz.
4. Klasowa umiejętność - nowość, która została wprowadzona w Destiny 2. Umiejętność klasową aktywuje się przyciskiem O na PS4 (lub B na XOne), czy to trzymając go dłużej, czy wciskając dwukrotnie (różni się to w zależności od klasy). Jest to zazwyczaj jakaś defensywna i taktyczna zdolność. Jest ona inna dla każdej z klas, ale wspólna dla każdej subklasy w jej obrębie. Można jednak zawsze wybrać jeden z dwóch wariantów znacząco modyfikujący działanie tej umiejętności. Np. Hunter ma unik, który wykonuje się przez podwójne wciśnięcie kółka (na PS4). W jednym wariancie automatycznie przeładuje to amunicję trzymanej broni, w drugim zaś, aktywowanie uniku przy przeciwnikach napełnia pasek ataku wręcz. Napełnienie ikonki zaznaczonej odpowiednio na obrazku powyżej oznacza, że można jej użyć.
5. Skok - każda z postaci pierwszy skok inicjuje przyciskiem X na PS4 (A na XOne). Ponowne naciśnięcie tego przycisku skutkuje charakterystycznym dla każdej klasy, dodatkowym manewrem w locie, który przy okazji przedłuża ten lot i pozwala dostać się wyżej i dalej.
6. Zdolności pasywne - zestaw umiejętności modyfikujących zachowanie naszego strażnika i tworzących swoistą synergię z aktywnymi umiejętnościami strażnika. Zostały one połączone w grupę 4 zdolności. Dla każdej subklasy występują dwie takie grupy, pomiędzy którymi można się w dowolnym momencie przełączać. To znaczne uproszczenie względem Destiny 1, gdzie zdolności pasywne można było dowolnie dobierać
Jak zdobyć wszystkie podklasy?
Każda z klas (po prologu) startuje w kampanii bez mocy. Zdobycie pierwszej z podklas odbywa się jednak niedługo potem i wiąże się z dotarciem do rozbitego kawałka Travellera (Podróżnika). Pierwsze podklasy, jakie zdobędziecie to Sentinel dla Tytana, Arcstrider dla Huntera oraz Dawnblade dla Warlocka.
Kolejne podklasy będzie trzeba zdobyć wypełniając tzw. misje klasowe. Pojawiają się one losowo za otwieranie skrzynek na planetach po osiągnięciu odpowiedniego poziomu. Wówczas przy ikonce z klasami do wyboru pojawia się ciemna ikona z paskiem do zapełnienia. To relikt. Uzupełniamy go wykonując Public Eventy, po czym możemy wybrać się na specjalną misje do Mrocznego Lasu w celu uzyskania podklasy.