Titan (Tytan) - podklasy i porady
Tytani to filar Strażników. Reprezentują czystą siłę. Są doskonali w ofensywie, a także (a może przede wszystkim) bezcenni w defensywie. Chronią siebie i innych stawianymi tarczami, lub sieją spustoszenie w szeregach wroga, swymi potężnymi atakami. Jeśli zdecydujesz się na Tytana, przygotuj się na rolę tanka, który przyjmie na siebie pierwsze uderzenie i będzie osłaniał innych.
Sposób skakania: Drugie wciśnięcie przycisku skoku skutkuje tym, że Tytan niejako zaczyna kontrolowany lot w wybranym kierunku. Działa to trochę jak jetpack z Halo lub innych podobnych FPS-ów. Trajektorię lotu można względnie kontrolować, głównie w poziomie, ale i trochę w pionie.
Subklasy
Sentinel (Wartownik)
Sentinel to nowa klasa w serii Destiny. Dzięki niej Tytan zyskuje możliwość posługiwania się i rzucania specjalną tarczą energetyczną. To przede najbardziej wszechstronna subklasa Tytana, bo z jednej strony mamy Code of the Protector, który pozwala dodatkowo stawiać ochronną bańkę lub uruchamiać regenerację zdrowia sobie i członkom drużyny. Z drugiej strony całkowicie ofensywny Code of the Agressor premiuje bardzo dynamiczną i agresywną walkę w zwarciu.
Rodzaj energii: Void (Próżniowa)
Super: Sentinel Shield (Tarcza Wartownika) - Tytan przywołuje specjalną tarczę. R1 i R2 to atak wręcz, L2 to obrona tarczą, natomiast L1 to rzut tarczą, która rykoszetuje od przeciwników oraz powierzchni. Po rzucie tarczą trzeba chwilę odczekać, aby ta umiejętność się naładowała. W zależności od użytych perków oraz sprzętu można zwiększyć częstotliwość rzucania tarczą.
Granaty:
- Magnetic Granade (Magnetyczny)- granat magnetyczny, który przyczepia się do ciała przeciwnika i zadaje dodatkowe obrażenia. Niezbyt przydatny w PvE i średnio przydatny w PvP. Jednym granatem można tylko zadać większe obrażenia innemu graczowi, nie można go (tak jak w Destiny 1) od razu wyeliminować.
- Voidwall Granade (Zaporowy) - granat, który po uderzeniu o ziemie rozsyła fale energii. Doskonały w trybach PvE, kiedy trzeba pozbyć się większej grupy przeciwników. W PvP można go stosować do tarasowania przejść.
- Supressor Granade (Tłumiący)- ogranicza przeciwnikowi możliwość używania specjalnych umiejętności. Niezbyt efektowny, wbrew pozorom jednak bardzo przydatny, zwłaszcza na większych przeciwników w PvE oraz świetny na Strażników w PvP. Ci ostatni nie będą mogli użyć przez chwilę żadnej ze swoich klasowych umiejętności.
Klasowa umiejętność:
- Towering Barricade (Potężna barykada) - Duża bariera, która może fizycznie blokować dostęp do niektórych obszarów. Służy też jako osłona przed ostrzałem.
- Rally Barricade (Barykada kontrofensywna) - Mniejsza osłona. Można się z niej wychylać, by prowadzić ogień, jednak - co ważniejsze - gdy chowamy się z powrotem, bariera automatycznie przeładowuje aktualnie trzymaną przez nas broń.
Skok:
- Catapult Lift (Uniesienie katapultacyjne) - Daje mocny wzrost prędkości na samym początku rozpoczęcia skoku. Przydatny szczególnie w PvP, w sytuacjach nagłej ucieczki, albo błyskawicznego pościgu.
- High Lift (Wysokie uniesienie) - Zwiększa maksymalną wysokość skoku (po wciśnięciu przycisku po raz drugi). Przydatny po to, żeby dostać się w miejsca, do których normalnie jest trudno dotrzeć, więc szczególnie polecamy go w trakcie PvE
- Strafe Lift (Uniesienie boczne) - Zapewnia większą kontrolę nad lotem. Jego zastosowanie jest wszechstronne, przede wszystkim jednak najbardziej w rozgrywkach PvP
Zdolności pasywne:
- Code of the Protector (Kodeks Obrońcy)
- Defensive Strike (Defensywny cios) - Zabicie przeciwnika atakiem wręcz zapewnia tytanowi i pobliskim towarzyszom pole siłowe.
- Rallying Force (Inspirująca siła) - Zabicie przeciwnika atakiem wręcz uaktywnia regenerację zdrowia Tytanowi oraz pobliskim towarzyszom. W gorących sytuacjach - zarówno w PvE, jak i PvP może może uratować życie! Poza tym to potężne narzędzie wsparcia dla drużyny, które może się okazać najcenniejsze, gdy atakują Was przeważające siły wroga.
- Turn the Tide (Odwrócone szale) - Pole siłowe wywołane atakiem wręcz trwa dłużej i zwiększa obrażenia ataku wręcz oraz prędkość przeładowania broni.
- Ward of Dawn (Osłona świtu) - Zamienia Supera na znaną z Destiny 1 bańkę, która chroni Strażników będących wewnątrz. Bardzo ważna defensywna zdolność, która jest nie do przecenienia w trakcie aktywności PvE. Można ją auktywnić przytrzymując (a nie jedynie wciskając) przyciski L1+R1, gdy pasek superzdolności jest naładowany.
- Code of the Agressor
- Shield Bash (Cios tarczą) - Po krótkim sprincie ataki wręcz zamieniają się w potężne uderzenie tarczą, które dezorientuje przeciwników. Bardzo dobry atak, który przy okazji zadaje obrażenia nie tylko celowi ale i znajdujących się najbliżej wrogów.
- Superior Arsenal (Doskonały arenał) - Zabicie przeciwnika granatem uzupełnia energię granatów.
- In the Trenches (W okopach) - Zabijanie przeciwników, gdy Tytan jest przez nich otoczony, redukuje czas do odnowienia Supera. Ta umiejętność działa oczywiście najlepiej, gdy walczymi na krótkim dystansie z przeważającymi siłami wroga.
- Second Shield (Druga tarcza) - Tytan zyskuje dodatkowy rzut tarczą w trakcie aktywnego Supera.
Striker (Szturmowiec)
Siła Strikera to siła jego ciosów, ale i siła szybkości. Jest bardzo dobra dla graczy lubujących sie w walce w zwarciu, dzięki licznym perkom wspierającym ten rodzaj ataku, oraz takich, którzy nie chcą wytrącić się z rytmu walki (np. poprzez umiejętność przeładowującą broń przy uderzeniach wręcz, lub perk zwiększający ilość dostępnych granatów). To całkowicie ofensywna subklasa.
Rodzaj energii: Arc (Elektryczna)
Super: Fist of Havoc (Pięści spustoszenia) - Znane z "jedynki" uderzenie o ziemię zostało przebudowane. Uaktywnienie supera powoduje, że Tytan uderza raz o ziemię, ale nadal pozostaje przez jakiś czas naładowany. Wciśnięcie R2 wywołuje kolejne uderzenie (moc pozostałego paska Super szybciej się wtedy wyczerpuje), natomiast R1 wywołuje atak z bara.
Granaty:
- Flashbang Granade (Hukowy) - Ogłusza przeciwników, zadaje raczej małe obrażenia. Bardzo przydatne w trakcie aktywności PvE, gdzie trzeba złapać trochę oddechu od atakujących przeciwników.
- Pulse Granade (Impulsowy) - Granat wywołujący po rzuceniu przez krótki czas wyładowania energii elektrycznej wokół siebie. Przydatny do krótkotrwałego blokowania przejścia lub niektórych miejsc. Jest też niezłą pułapką dla zbytnio szarżujących Strażników w PvP.
- Lighting Granade (Piorunowy) - Najlepszy granat Strikera zdolny do przyczepiania się do różnych powierzchni i rażenia wyprowadzanymi na wprost granatu wyładowaniami. Jego używanie wymaga jednak wprawy i umiejętności odpowiedniego "umieszczenia". Najbardziej przydatny w PvP (odpowiednio umieszczony jest w stanie "wyłączyć" Strażnika z uaktywnionym Superem), ale potrafi zdziałać prawdziwą pożogę również na PvE.
Klasowa umiejętność:
- Towering Barricade (Potężna barykada) - Duża bariera, która może fizycznie blokować dostęp do niektórych obszarów. Służy też jako osłona przed ostrzałem.
- Rally Barricade (Barykada kontrofensywna) - Mniejsza osłona. Można się z niej wychylać, by prowadzić ogień, jednak - co ważniejsze - gdy chowamy się z powrotem, bariera automatycznie przeładowuje aktualnie trzymaną przez nas broń.
Skok:
- Catapult Lift (Uniesienie katapultacyjne) - Daje mocny wzrost prędkości na samym początku rozpoczęcia skoku. Przydatny szczególnie w PvP, w sytuacjach nagłej ucieczki, albo błyskawicznego pościgu.
- High Lift (Wysokie uniesienie) - Zwiększa maksymalną wysokość skoku (po wciśnięciu przycisku po raz drugi). Przydatny po to, żeby dostać się w miejsca, do których normalnie jest trudno dotrzeć, więc szczególnie polecamy go w trakcie PvE.
- Strafe Lift (Uniesienie boczne) - Zapewnia większą kontrolę nad lotem. Jego zastosowanie jest wszechstronne, przede wszystkim jednak najbardziej w rozgrywkach PvP.
Zdolności pasywne:
- Code of the Earthshaker (Kodeks roztrzaskania)
- Seismic Strike (Sejsmiczne uderzenie) - Po krótkim sprincie, wciskając R1 można zrobić wyjazd z bara, który przy okazji wyzwala wyładowanie elektryczne. Całkiem przydatna sprawa dla osób lubiących działać dynamicznie i z rozpędu, jednak użycie wymaga wprawy.
- Terminal Velocity (Prędkość graniczna) - Uderzenie w ziemię w trakcie Supera zostawia po sobie przez krótki czas pole z wyładowaniami elektrycznymi zadającymi obrażenia przeciwnikom. Dodatkowo im dłużej pozostajemy w powietrzu przed uderzeniem, tym większe obrażenia zadaje. Teminal Velocity może służyć jako dobre narzędzie do kontroli przestrzeni, zwłaszcza w gorących sytuacjach w meczach PvP
- Magnitude (Wielkość) - Tytan zyskuje dodatkowy granat, zaś wszelkie efekty wywołane przez granaty trwają dłużej. To jest doskonała umiejętność, przydatna w zasadzie w każdej sytuacji, bo dwa granaty, to zawsze lepiej niż jeden, prawda?
- Aftershocks (Wstrząsy wtórne) - Zadanie obrażeń przy pomocy Seismic Strike odnawia energię granatu. To oczywiście dobry perk wchodzący w synergię z pozostałymi.
- Code of the Juggernaut -
- Frontal Assault (Atak frontalny) - Uderzenia wręcz przeładowują trzymaną broń i zwiększają jej stabilność. Bardzo dobra umiejętność w przypadku walki z kilkoma, znajdującymi się w różnej odległości, przeciwnikami, szczególnie w trakcie PvE, kiedy zaczyna być naprawdę tłoczno i gorąco. Pozwala Tytanowi utrzymać tempo walki.
- Reversal (Odwrócenie) - Zabicie przeciwnika atakiem wręcz automatycznie uruchamia regenerację zdrowia. Dobra umiejętność do walki w zwarciu z przeważającym liczebnie przeciwnikiem.
- Knockout (Nokaut) - Krytyczne ranienie przeciwnika lub zdjęcie jego osłon sprawia, że atak wręcz tytana ma większy zasięg i zadaje więcej obrażeń. Doskonała umiejętność do "wykańczania" ranionego wroga, przyda się zwłaszcza w PvP.
- Trample (Tratowanie) - Zabijanie przeciwników Superem przedłuża czas jego działania. Dobra rzecz, zwłaszcza w PvE, gdzie wrugów nie brakuje, o ile skutecznie potraficie trafiać uderzeniami z Fist of Havok.
Sunbreaker (Słoneczny Pogromca)
Z jednej strony Sunbreaker jest klasą zadającą spore obrażenia obszarowe na pewną odległość, z drugiej zaś wszechstronną opcją wspierania siebie i innych potęgą ognia i słońca. W zależności od wybranego zestawu perków może być bardzo mobilny, z możliwością szybkiego przeładowywania. Ciekawszą taktycznie opcją jest jednak możliwości stawiania tzw. sunspotów, specjalnych płomieni, które są dla Sunbreakera swoistym punktem wsparcia, a dla przeciwników śmiertelnym zagrożeniem.
Rodzaj energii: Solar (Słoneczna)
Super: Hammer of Sol - aktywacja tego supera sprawia, że Tytan zamienia się w prawdziwego ognistego boga. Przez ograniczony czas możemy w trakcie supera rzucać ognistymi młotami zadającymi obrażenia obszarowe. Hammer of Sol sprawdza się w zasadzie w każdej sytuacji - szczególnie jednak w przypadku kiedy trzeba szybko przetrzebić kilku rozproszonych w różnych miejscach przeciwników.
Granaty:
- Incendiary Granade - Granat, który eksploduje w niewielkim promieniu wokół uderzenia i zapala wszystkich, którzy znajdują się w jego obrębie. Dobra opcja, jeśli rzucamy w grupkę przeciwników w trybach PvE. Dobre w PvP, jeśli jesteśmy na bakier z precyzją. Zapaleni przeciwnicy dostają jeszcze przez pewien czas niewielkie obrażenia.
- Thermite Granade - Wyzwala cyklicznie falę ognia na wprost. Bardzo dobre narzędzie do odcinania dojścia, np. wąskich korytarzy, jednak jego efektywne użycie wymaga wprawy oraz odpowiednio wycelowanego rzutu.
- Fusion Granade - Granat przyczepny, który po przylgnięciu do przeciwnika zapala go. Zdecydowanie najgorszy spośród wszystkich granatów dostępnych dla Sunbreakera.
Klasowa umiejętność:
- Towering Barricade (Potężna barykada) - Duża bariera, która może fizycznie blokować dostęp do niektórych obszarów. Służy też jako osłona przed ostrzałem.
- Rally Barricade (Barykada kontrofensywna) - Mniejsza osłona. Można się z niej wychylać, by prowadzić ogień, jednak - co ważniejsze - gdy chowamy się z powrotem, bariera automatycznie przeładowuje aktualnie trzymaną przez nas broń.
Skok:
- Catapult Lift (Uniesienie katapultacyjne) - Daje mocny wzrost prędkości na samym początku rozpoczęcia skoku. Przydatny szczególnie w PvP, w sytuacjach nagłej ucieczki, albo błyskawicznego pościgu.
- High Lift (Wysokie uniesienie) - Zwiększa maksymalną wysokość skoku (po wciśnięciu przycisku po raz drugi). Przydatny po to, żeby dostać się w miejsca, do których normalnie jest trudno dotrzeć, więc szczególnie polecamy go w trakcie PvE
- Strafe Lift (Uniesienie boczne) - Zapewnia większą kontrolę nad lotem. Jego zastosowanie jest wszechstronne, przede wszystkim jednak najbardziej w rozgrywkach PvP
Zdolności pasywne:
- Code of the Fire-forged
- Hammer Strike - Po krótkim sprincie, wciskając R1 Tytan atakuje przeciwnika uderzeniem młota. Nie jest tak efektywne jak np. Shield Bash Sentinela, jednak uderzenie zapala przeciwnika, który przez chwilę po nim otrzymuje jeszcze obrażenia
- Tempered Metal - Bardzo ważna umiejętność wspierająca. Zabijanie przeciwników umiejętnościami Solarowymi sprawia, że Tytan i jego pobliscy sojusznicy przez krótki czas poruszają się i przeładowują broń szybciej. Szalenie przydatne tak w PvE, jak i PvP.
- Battle-Forge - Przeciwnicy zabijani przez ognisty młot w trakcie supera ekzplodują. Ta umiejętność w znaczący sposób zwiększa efektywność i zasięg rażenia Hammer of Sol. Istotna szczególnie w PvE.
- Vulcan's Rage - Ogniste młotki rzucane w trakcie supera po uderzeniu rozbijają się na rozżarzone niedopałki, które dalej eksplodują. Doskonała umiejętność jeszcze bardziej zwiększająca destrukcyjną siłę Hammer of Sol.
- Code of the Siegebreaker
- Mortar Blast - uderzenie wręcz detonuje eksplozję, która zadaje obrażenia nie tylko uderzonemu celowi, ale również znajdującym się w bliskiej odległości przeciwnikom. Umiejętność istotnie zwiększająca efektywność ataku wręcz i przydatna szczególnie w PvE, w sytuacjach, gdy jesteśmy zalewani falą przeciwników.
- Sun Warrior - Kluczowa umiejętność mająca wpływ na szereg pozostałych zdolności Sunbreakera. Zabijanie przeciwników umiejętnościami Solarowymi regeneruje nasze życie. Zabijanie ich przy pomocy granatów lub ataku wręcz wytwarza dodatkowo w miejscu zabicia specjalny płomień (tzw. Sunspot), który ustawicznie zadaje obrażenia przeciwnikom, którzy znajdą się w jego bliskiej odległości. Sunspot pozostaje w danym miejscu przez jakiś czas.
- Rings of Fire - stojąc w obrębie Sunspotu szybciej regenerujemy zdolności solarowe, zaś Super trwa dłużej.
- Solar Siege - Młotki rzucane w trakcie supera również generują Sunspoty, a sam Tytan w trakcie Hammer of Sol, stojąc w Sunspocie, szybciej rzuca młotkami. Bardzo dobra umiejętność, jeśli udaje nam się w ferworze walki przystanąć na chwilę w Sunspocie. Wówczas w trakcie trwania supera stajemy się istną stacjonarną wieżyczką miotającą młotami na lewo i prawo. Szkoda tylko, że trwa to tak krótko.