Sherlock Holmes Chapter One - Duchy przeszłości
Po wejściu do pokoju medium wykonaj portret Carvena. Zbadaj jego twarz, koszulę, miejsce na obrączkę, a także kostki. Finalnie powinieneś wybrać opcję "znudzony brytyjski arystokrata na wakacjach", na co przystanie w dalszej części rozmowy Lord.
Mając już zeznanie Lorda Cravena, zacznij badać pokój seansów. Podejdź pod pół-przytomną żonę arystokraty, potem pod czaszki na szafie z prawej strony, lustro zasłonięte firanką, a także rozwalone krzesło przy drzwiach wyjściowych. Mając już parę dowodów podejdź do medium, czyli osoby potrafiącej przywołać duchy. Poznaj jego wersję wydarzeń i przejdź do stołu znajdującego się na środku sali.
Tam z kolei przyjrzyj się rozlanemu winie, popielniczce, zielonemu środkowi zwanemu ektoplazma, logowi ćmy przypiętemu na marynarce z prawej strony oraz skoncentruj się na podstawce diamentu, klikając R1 (wtedy przechodzisz do rzeczonej koncentracji). Teraz możesz przejść do ekranu pałacu pamięci. Połącz:
- Lady wskazała w kierunku okna - Lady Craven była zwrócona w stronę okna
Aby otrzymać pierwszą dedukcję. Teraz nic nie stoi na przeszkodzie, aby wyjść na zewnątrz w kierunku basenu. Korzystając ponownie z koncentracji sprawdź ślady osoby stojącej wcześniej za oknem. Idź za nimi aż do pokoju służących.
Znajdziesz tam niebieskiego buta. Przyjrzyj się logu, a także podeszwie, która zdradzi Ci rozmiar obuwia. Wyjdź na zewnątrz w stronę recepcjonisty. Blisko drzwi frontowych znajdziesz myjącą podłogę służkę, która powie Ci, która z nich nosi takowe buty. Aby znaleźć Lucię udaj się na piętro i podbiegnij pod obrazy wiszące na przeciwko schodów od baru. Wypytaj ją o szczegóły, a potem wróć do pokoju seansów, aby stworzyć rekonstrukcję wydarzeń.
Tak, jak zostało to już wcześniej ustalone, po prawej stronie stołu siedziała Lady Craven, po lewej Lord Craven (rzucający krzesłem), a na przeciwko nich medium wciągający jakąś substancję do swojego ciała. Po sprawdzeniu poprawności wyjdź z pokoju i udaj się do pokoju 226, w którym przebywa Craven. Przed wejściem do środka możesz podsłuchać służki: prawidłowe wybory to:
- Nie potrafi używać noża do ryb;
- Rozglądała się;
- Upiła męża.
Po zakończeniu rozmowy wejdź do środka i ponownie pomów z Cravenem. Okaże się, że Lady Craven została zamordowana, więc śledztwo zaczyna się niemalże od zera.
W pierwszej kolejności podejdź pod stoliczek z lustrem. Zbadaj szkatułkę, skoncentruj się na pudełku, dzięki czemu je otworzysz, zbadaj napis na pierścieniu z lewej strony, zbadaj logo ćmy na drugim pierścieniu, a także zbadaj papiery dot. kosztowności.
W kolejnym kroku skoncentruj się na drzwiach, a później zbadaj ciało Lady Craven. Zainteresuj się diamentem, jej szyją, a także wysypanymi rzeczami z torebki. Teraz dobrze będzie przejść jeszcze do drugiego pomieszczenia - pod biuro Lorda. Tam znajdziesz dwa listy.
Z kolei na stole blisko sofy znajdziesz trzeci list wiele zdradzający o Twoim zleceniodawcy. Gdy to zrobisz warto przejść do pałacu umysłu i połączyć kolejne fakty:
- Przypinka z motywem ćmy - Pierścień z motywem ćmy;
- Kradzież podczas seansu - Diament leżał obok Emmy (prawidłowa dedukcja to: Morderca nie zabrał diamentu);
- Emma okradła Lorda Cravena - Złodziej wrobił służących;
- Lord Craven uderzył medium - rekompensata za maltretowanie.
Po przypięciu paru dowodów podepnij ten z nowymi zeznaniami Cravena i podejdź do baru. Na prawo od niego, na sofie, siedzi pewien mężczyzna, który potwierdzi wersję klienta. Dzięki temu możesz raz jeszcze przejść do pałacu umysłu i zaznaczyć:
- Lord Craven był w pokoju z Emmą - Lord Craven był przy barze jakiś czas. Prawidłowym wyborem jest "okazja czyni mordercę".
- Zamek można łatwo otworzyć - Luka i Lord Craven byli sąsiadami.
Teraz możesz wrócić do Lorda Cravena i przedstawić mu pierwsze dowody w sprawie. Kliknij na dowody podpisane jako:
- Ukryte kosztowności;
- Pierścień z motywem ćmy.
Teraz nie pozostaje nic innego, jak udać się do recepcjonisty i poprosić o klucz do pokoju medium. Znajduje się on blisko balkonu od schodów na wprost baru.
W jego pokoju znajdziesz:
- Przy stole z lewej strony: próbkę ektoplazmy, którą możesz zbadać za pomocą analizy chemicznej; list z zaproszeniem i wiele narzędzi.
- Samego Ghalichiego, któremu możesz zrobić portret (prawidłowa odpowiedź to: "były złodziej został medium").
Po wypytaniu go o szczegóły zacznij przedstawiać mu dowody, aby móc otrzymać nowe kluczowe szczegóły do swojego pamięci umysłu. Są to:
- Próbka ektoplazmy;
- Pierścień z motywem ćmy;
Gdy to zrobisz pozostanie Ci jedynie połączysz dwa najistotniejsze fakty w pałacu umysłu: Emma została uduszona - świeże rany.
Dzięki temu w dedukcji pojawi się informacja, że to medium zabiło Emmę w obawie o zniszczenie jego kariery. Teraz musisz zdecydować, co chcesz zrobić z Ghalichim - czy wydać go policji czy pozwolić mu uciec. Oba wybory mają swoje konsekwencje w przyszłości, ale opisaliśmy je w specjalnym dziale poradnika.
Niezależnie od tego, co wybierzesz w pałacu umysłu, podczas rozmowy z Luką będziesz musiał raz jeszcze podjąć decyzję. Ta jednak będzie ostateczna, więc w zależności od tego, jak się zachowasz, śledztwo zakończy się na jeden z dwóch możliwych sposobów. Medium albo zostanie złapany przez policję albo ucieknie przez okno. W tym momencie śledztwo się zakończy.