Sherlock Holmes Chapter One: Pałac pamięci i dedukcja, jak łączyć kluczowe dowody?
W trakcie poznawania nowych dowodów nie będzie powiększała się wyłącznie Twoja teczka z notatkami, ale także pałac pamięci dostępny z poziomu menu. Znajdziesz w nim zawsze swoją główną sprawę (misję o tytule "Matczyna miłość"), a także wykonywane obecnie śledztwo.
Po przejściu do jego ekranu znajdziesz wiele wskazówek, które musisz połączyć ze sobą. Czasami konkretne informacje przyjdą z czasem (po zdobyciu nowych dowodów), lecz niektóre będą dostępne po zbadaniu już jednej lokacji. Jeśli nie masz pomysłu na połączenie faktów wystarczy, że spróbujesz połączyć jeden dowód z innymi - jeśli będą pasować, przejdziesz do ekranu dedukcji, a jeśli nie, to gra zaznaczając kafelek na czerwono podpowie Ci, że taką kombinację próbowałeś już zrobić (ponadto, nie dostajesz żadnej kary za złe połączenia, więc możesz robić to bez żadnych konsekwencji).
Z kolei ekran dedukcji przedstawia kluczowe dowody w sprawie. Na większość z nich nie możesz wpłynąć, ale w dalszej fazie rozgrywki znajdą się takie, w których będziesz musiał manualnie wybrać, czy postać X byłaby skłonna do zabójstwa postaci Y, czy też nie. Od tego, co wybierzesz zależy, w jakim kierunku podąży dedukcja - czyli kogo finalnie Sherlock Holmes będzie próbował oskarżyć lub wypuścić na wolność. Pamiętaj jednak, że swoje wybory możesz zmieniać w trakcie śledztwa.
Warto zaznaczyć, że gdy posiadasz nowe elementy w swoim pałacu pamięci, na głównym ekranie pojawi się (po prawej stronie) pulsujący wskaźnik z podpisem "pałac pamięci". To wskazówka, że jest to dobry moment na przejście do niego i połączenie kolejnych faktów.