Wiedźmin 3 - Miłe złego początki...
Opis misji Miłe złego początki w Wiedźminie 3.
Po zapoznaniu się z ogłoszeniem w karczmie Siedem Kotów znajdującej się w Novigradzie udaj się na północny wschód Novigradu, gdzie znajdziesz rezydencję Olgierda. Przed wejściem do budynku uruchomi się scenka, po której dostaniesz się do środka i przejdziesz do von Everec. Porozmawiaj z nim o specjalnym zleceniu, a następnie idź do kanałów w Oxenfurcie.
Po wejściu do kanałów zabij utopca i zbadaj poszlaki blisko krat z lewej strony. Potem idź kawałek dalej, a po włączonej scence zauważysz Shani znaną z pierwszego Wiedźmina. Pomów z nią o potworze, a następnie podążaj za medyczką.
Przy kolejnej kracie rozwal ścianę po prawej stronie i podejdź do zabitych żołnierzy. Potem zbierz klucz z ciała kapitana leżącego za Tobą, a następnie wskocz na niższy poziom kanałów. Zabij kilka utopców, po czym przybędzie Shani. Wspólnie zbadajcie ciało Franza, a po tym szukaj leża potwora.
Zauważysz, iż prowadzi ono do ciasnego przejścia, przez które się nie przeciśniesz. W tym celu cofnij się i przejdź przez bramkę po prawej stronie (od wejścia na niższy poziom, przez które wcześniej skoczyłeś). Zabij utopce i przejdź przez drzwi, które prowadzą do leża.
Chwilę później zaczniesz walkę z bossem. Zgodnie z tym, co mówiła Shani, ropucha jest odporna na zaklęcia związane z ogniem, więc nie używaj znaku Igni. Zamiast tego oponenta łap w Yrden i czekaj, aż wróg w niego wejdzie. Staraj się trzymać ropuchę na bliski dystans, aby nie uderzyła Cię językiem i nie rzucała w Ciebie bombami gazowymi - gdy oponent podskoczy, to wykonaj unik wtedy, gdy będzie blisko Ciebie.
Po walce obejrzysz długie filmiki przerywnikowe, podczas których pomówisz z żołnierzami (cokolwiek im odpowiesz, i tak na nic się to zda) poznasz też Pana Lusterko. Będąc na plaży Geralt automatycznie uwolni się z rąk Ofirczyków. Po przejęciu kontroli szybko przejdź do ekranu ekwipunku i załóż zbroję.
Potem zabij najpierw zwykłych oponentów, a następnie zajmij się magiem. Musisz skrócić dystans i uważać na jego ataki dystansowe. Po tym udaj się do wsi Jantra na wschód i medytuj do północy przy drzewie przy skrzyżowaniu. Pogadaj z Panem Lusterko, a następnie - po wymuszonej zgodzie - wróć do zleceniodawcy.
Po przyjściu do rezydencji będziesz musiał podjąć znaczący wybór dot. zabicia jednego z Dzikich:
- Pozwolić mu przeprowadzić egzekucję. Dzięki temu ominiesz bardzo ciężką walkę. Potem będziesz świadkiem nieśmiertelności Olgierda.
- Przerwać mu egzekucję, co rozwścieczy Olgierda i sprawi, że będzie z Tobą walczył. To ciężka potyczka, która kończy się odcięciem głowy przeciwnika. W tym momencie dowiesz się, że przedstawiciel rodu von Everec jest nieśmiertelny.
W obu przypadkach otrzymujesz zapłatę od Olgierda za wyeliminowanie ropucha z kanałów. Ponadto pomówisz z von Evereciem nt. Gauntera i trzech życzeń, które będziesz musiał spełnić, aby kontynuować wątek główny DLC do Wiedźmina 3. Tym samym to zadanie dobiegnie końca.