Wiedźmin 3 - Żyli długo i szczęśliwie
Opis misji Żyli długo i szczęśliwie w Wiedźminie 3.
Po wypełnieniu 2 życzeń Olgierda otrzymasz szczegóły dot. ostatniej prośby. Udaj się więc do rezydencji von Everec i poszukaj wejścia do środka.





Brama będzie zamknięta, ale zauważysz wyrwę z lewej strony, gdzie znajduje się także złodziej. Po rozmowie z nim zacznij sprawdzać przód ogrodu, a potem podejdź do drzwi frontowych, aby zauważyć ślady po ciągnięciu człowieka.

Idź za nimi na tyły ogrodu. Finalnie blisko altanki spotkasz klucznika, z którym stoczysz wymagający bój. Atakuj go seriami po 2 ataki, a potem odskakuj, aby nie zostać rannym. Nie pozwól mu także zabijać duchy, bo wtedy będzie się regenerował. Po starciu porozmawiasz ze zwierzętami i wejdziesz do domu.

Idź w lewo, a potem przejdź przez drzwi z prawej strony. Znajdziesz się w salonie, gdzie leży szkicownik Iris. Potem idź do jadalni i zbadaj stół. Następnie wróć do przedpokoju i rusz na piętro po schodach. Przejdź na balkon, a potem długi korytarz.

Tutaj stoczysz walkę z duchem z obrazu - łap go w Yrden, a gdy będzie czerpać energię z obrazów, podbiegnij do malowidła i uderz w nie mieczem, aby przerwać tę czynność. Po starciu przejdź do sypialni i zbadaj ciało Iris. Następnie wyjdź na zewnątrz drzwiami frontowymi.

Podejdź do wielkiego dębu i sprawdź sprzęt do malowania. Zaczniesz wykopywać grób, a potem wymów miłe słowa, kładąc specjalne przedmioty zebrane z domu. Potem przeniesiesz się do fikcyjnego światu Iris, gdzie będziesz musiał ułożyć kilka wspomnień.

Pierwsze z nich znajduje się w altance po prawej stronie. Książkę wręcz Olgierdowi, a na stole połóż paletę malarską. Obejrzyj scenkę, a potem idź w głąb ogrodu, unikając pszczół, a także zabijając widma.

Podejdź pod fontannę - tym razem Iris wręcz kieliszek znajdujący się na kamieniu. Potem wybij wrogów i wejdź do domu i przejdź do ogromnej jadalni. Tym razem sprawdź obraz wiszący na lewo od stołu.

Musisz podpalić dwa świeczniki najbliżej Olgierda i w dodatku podpalić kominek na prawo od gości. To uruchomi scenkę. Potem idź do małżeńskiej sypialni i zakrwawiony ręcznik przy łóżku połóż obok Olgierda, który myje ręce.

W pokoju artysty z kolei zbierz misę z owocami za Iris i połóż przy stoliku obok Olgierda:
- Winogrona z lewej strony;
- Kielich pośrodku;
- Jabłko z prawej strony.
Wysłuchaj rozmowy, a potem idź do pracowni Olgierda, zabijając po drodze widma. W środku zbierz świeczki i kredę, z pomocą których dokończysz zamazany pentagram.

Świeczki ustaw na środku okręgu. Gdy to zrobisz, to zauważysz pożar - unikniesz uderzenia sprawdzając obraz, który przeniesie Cię do zimowego okresu. Biegnij przed siebie i wejdź przez otwór prowadzący do piwnicy, gdzie natkniesz się na jeszcze jedno wspomnienie.

Olgierdowi wręcz kubek z piwem, a ojcu Iris - zapisek ślubny. Potem idź do jadalni i ułóż miski (małą dla kota, dużą dla psa), a klucznikowi tacę z jedzeniem. Na samym końcu idź do pokoju gościnnego i przeczytaj list. Potem pokonaj największy lęk Iris (uważaj na serię ciosów wroga - czekaj, aż ją skończy i dopiero atakuj).

Potem podczas rozmowy z Iris zdecyduj, co chcesz zrobić:
- Jeśli zabierzesz różę, to świat kobiety, jak i ona sama, po prostu wyparują. Dwa demony prowadzące Cię przez dom Iris (kot i pies) powrócą do normalności i będą wdzięczne za pomoc.
- Jeśli zostawisz różę, to oszczędzisz Iris jeszcze większych cierpień (nie zniszczysz jej świata). Towarzyszące Ci demony w postaci kota i psa będą na Ciebie wściekłe, ale nie będą w stanie wyrządzić Ci krzywdy.
W ramach podziękowań i dowodu w drugim wyborze Iris powie Ci, co możesz zrobić, aby Olgierd uwierzył, że naprawdę odwiedziłeś rezydencję jego żony. Oznacza to, że w obu przypadkach ukończysz tę misję.