F1 23 - Pad Xbox/DualSense/DualShock: najlepsze ustawienia pod jazdę
Ustawienia pada - F1 23.
Na poprzedniej stronie poradnik opisaliśmy, jak możesz bez problemu podłączyć swój kontroler do F1 23 przez PC. Gdy to uczynisz,, będziesz mógł go dostosować pod swoje preferencje rozgrywki (także na konsolach). Pomijając już kwestie samego mapowania sterowania, bo to, które przyciski za jakie funkcje będą odpowiadać, zależy już od Twoich preferencji, tak warto przyjrzeć się dodatkowym opcjom dotyczącym kalibracji, wibracji czy możliwości DualSense.
Po przejściu do jednego z wybranych schematów sterowania w menu "Sterowanie, wibracje i siłowe sprzężenie zwrotne" przejdź do ustawień kalibracji. W tym miejscu upewnij się, że wszystkie wartości - począwszy od martwej strefy skrętu, poprzez czułość przepustnicy, a skończywszy na czułości hamulca - są ustawione na 0. Pamiętaj, że im wyżej, tym dane elementy będą mniej czułe, a w F1 23 nie o to chodzi.
Następnie, przy mapowaniu sterowania, zainteresuj się "wibracjami i siłowym sprzężeniem zwrotnym". To drugie Cię nie interesuje, więc na samym początku:
- Wyłącz funkcję wibracji i siłowego sprzężenia zwrotnego.
- Włącz zwiększenie podsterowności.
Ta pierwsza opcja potrafi "oszukać kontroler", więc na wszelki wypadek warto ją wyłączyć. Z kolei zwiększenie podsterowności (niech Was nazwa nie myli) pozwala lepiej wyczuć bolid i zapobiec uślizgom.
Triggery i wibracje w DualSense
f
Ostatnią rzeczą, którą użytkownicy DualSense od PS5 powinni wyłączyć (szczególnie przed rozgrywkami online), to adaptacyjne triggery. Aby to zrobić, wróć do schematów sterowania i wybierz "ustawienia ogólne".
Ostatnia opcja dotyczy tego, czy chcesz, aby spusty wywoływały opór, a jeśli tak, to wybierz jedną z trzech dostępnych wartości - niski opór, średni opór, silny opór. Z mojego doświadczenia wiem, że jeśli zależy Ci na owych triggerach, to najlepiej wybrać "niski".
W tym miejscu możesz również wyłączyć haptyczne wibracje, ale nie są one aż tak irytujące, jak rzeczone triggery.