F1 23 - Porady: jak jeździć, korzystać z systemów, ułatwienia zabawy
Porady - F1 23.
Osoby dopiero zaczynające swoją przygodę z serią F1 od Codemasters i EA powinny zainteresować się przygotowanymi niżej poradami, które sprawią, że dowiedzie się, jak jeździć, zachowywać się fair, a także dbać o swój bolid na torze oraz w garażu. Oto najważniejsze kwestie, który każdy posiadacz F1 23 powinien poznać:
- Na początek przejdź przez tryb fabularny Breaking Point, aby poznać podstawy w modelu jazdy.
- Zarządzaj mądrze energią - używaj jej przy wyprzedzaniu i przy wyjściach z zakrętu. Wyłączaj ją natomiast przed hamowaniem, aby się uzupełniła.
- Schładzaj opony, zjeżdżając z optymalnej linii jazdy, gdy już parę okrążeń znajdujesz się za innym bolidem. W innym przypadku zwiększy się Twoje zużycie mieszanki.
- Staraj się nie jeździć na pełnej trakcji, bo mocno ograniczy ona Twoją prędkość w zakrętach.
- Nie korzystaj z linii wyścigowej na prostych, bo będzie ona Cię rozpraszać w trakcie ataku/obrony przed rywalem.
- Naucz się jeździć bez ABS-u, aby móc później hamować i ewentualnie blokować koła w krytycznych sytuacjach (zmniejszając tym samym drogę hamowania). Jazda z aktywowanymi ABS-em nie pozostawia Ci zbyt dużego pola do popisu.
- Ustawiaj bolid pod każdy tor indywidualnie (możesz skorzystać z naszych gotowych ustawień dostępnych w dziale "SETUPY") - pamiętaj o zapisywaniu setupów w garażu, aby móc je potem wczytywać w innych sesjach - online czy kariery.
- Nie pomijaj sesji treningowych w karierze MyTeam, a zamiast tego je symuluj, aby otrzymać dodatkowe zasoby od drugiego kierowcy.
- Korzystaj z inżyniera wyścigowego, aby dowiedzieć się ciekawych rzeczy o swoich rywalach (uszkodzenia, liczba planowanych pit-stopów u innych kierowców SI).
- Korzystaj z pełnej symulacji w ustawieniach, czyli włącz awarie i pełne uszkodzenia w Twoim bolidzie, aby dodać rozgrywce realizmu.
- Jeśli nie chcesz zmieniać lekko uszkodzonego skrzydła, wyłącz tę opcję na ekranie multimedialnym. Inaczej mechanicy zmienią Twój nos automatycznie.
- Nie ścinaj zakrętów w trybie wieloosobowym, bo mocno ucierpi na tym Twoja ocena bezpieczeństwa.
- Jeżdżąc w deszczu, korzystaj z wyższych biegów (szczególnie na starcie), aby nie musieć martwić się w wolnych zakrętach buksowaniem kół i potencjalnym utraceniem kontroli nad tylną osią bolidu.
- Aktywuj pełną mapę toru z poziomu menu, aby mieć lepsze obeznanie w trakcie wyścigu.