Hellblade 2 - Rozdział 4 - Huldufolk: pochodnie, niebieski dym, ogień, światło, Ingunn, rytuał, Hel
Rozdział 4 w Hellblade 2.
Po spadnięciu do wody idź przed siebie i wyjdź z tego obszaru. Dotrzesz do miejsca z kolejną pochodnią, więc przejdź przez szczelinę i podpal obiekt.
Potem po zapaleniu obiektu przejdź po uformowanym przed sekundą kamieniu i odbij w lewo, gdzie podpalisz pochodnię. Gdy to uczynisz, wróć do obiektu i zgaś płomień piaskiem.
Teraz przejdź przez niebieską aurę na drugą stronę i podpal swoją pochodnię o ogień z lewej strony. Potem zacznij iść przez jaskinię cały czas przed siebie, aż dotrzesz do kolejnego obiektu. Tym razem wejdź do wody.
Po tym ugaś płomień i przejdź przez wodę do kolejnej lokacji. Tam przez wodę zostanie zgaszona pochodnia, a po usłyszeniu Głosu idź w lewo, przejdź po krawędzi i dostań się do źródła ognia.
Po podpaleniu pochodni wejdź do wody, a przejdziesz do kolejnej lokacji, gdzie przez ujście wody twoja pochodnia zostanie zgaszona.
Idź w lewo i obejdź lokację - przejdź pod kamieniem z lewej strony i przenieś źródło ognia do pochodni po prawej stronie. Potem wejdź do wody.
Przechodź przez miejsca, w których woda prezentuje się w żółtym kolorze - to ścieżki, w których nie dosięgną cię zanurzeni. Potem podpal pochodnię przy 3 obiekcie i idź przed siebie, a gdy wyjdziesz z wody, zakończysz ten poziom.
Teraz wyjdziesz na zewnątrz. Podpal obiekt, aby nieznajomy mógł przejść dalej, a ty odbij w prawo - dwukrotnie. Zejdziesz do miejsca, gdzie znajdują się dwa paleniska.
Musisz je ugasić, a potem wrócić do tego pierwszego. Idź pod przepaść i odbij w prawo, aby odblokować nową drogę przez drugie palenisko, które też musisz podpalić.
Przejdziesz dalej, gdzie oddaj nieznajomemu pochodnię przez mechanizm z prawej strony. Odblokuje on drogę nad przepaścią, więc zejdź w dół, ugaś drugie palenisko i przejdź do miejsca, gdzie wcześniej była przepaść.
Następnie zgaś palenisko za przepaścią i przejdź do miejsca, z którego nieznajomy wziął pochodnię. Teraz zapal palenisko kawałek dalej, a następnie wróć do punktu wyjścia.
Zgaś pierwsze palenisko w tej lokacji i przejdź wejściem pod jaskinią przed tobą. Na górze znowu oddaj nieznajomemu pochodnię i przejdź przez utorowaną drogę.
Potem idź przed siebie i zawalcz z nowym typem wrogów. To bardzo mobilne stwory, których uderzeń nie możesz parować. Zamiast tego wykonuj unik lub dwa, a potem wyprowadzaj lekkie ciosy. Silne też, ale tylko podczas używania skupienia - w innych przypadkach stwory je unikną.
Zawalczysz tutaj kilka razy, po czym przejdziesz przez szczelinę w skałach i oddasz swój miecz. To ważny moment gry, ponieważ od teraz musisz szybko podążać za światłem i się nie zatrzymywać.
Biegnij za świetlikami - jeśli będziesz zbyt długo bez nich, to zostaniesz zabity przez wrogów. Droga jest dość, prosta, kamera też często nakierowuje cię tam, gdzie masz iść.
Zwracaj uwagę wtedy, gdy wyprzedzisz świetliki - jeśli nie ma ich przed tobą, to wiedz, że musisz skręcić lub wspiąć się w którymś kierunku. Finalnie dotrzesz do światła, więc wyjdź na zewnątrz i idź przed siebie, na końcu lokacji skręcając w lewo.
Tam zostaniesz poddany już ostatniej próbie. Przejdź po lewej stronie do kuli, którą musisz aktywować. Potem odwróć się za siebie w kierunku największej przepaści, nad którą znajdziesz drugą kulę.
Po jej aktywacji przejdź blisko skał z lewej strony i aktywuj kulę na środku. Przejdź kawałek dalej, aktywuj kulę, potem przejdź dalej, aktywuj mniejszą kulę.
Finalnie rozszerz tunel i przejdź do miejsca, z którego rozpocząłeś tę próbę. Aktywuj główną kulę i przejdź do prawej strony, aby skorzystać z tunelu.
To uruchomi długie sceny, po których znajdziesz się jeszcze niżej. Wysłuchuj rozmów ludzi, a dowiesz się, w jaki sposób powstali mięsożercy.
Finalnie znajdziesz się w miejscu, w którym odzyskasz miecz - czeka na ciebie dotychczas najdłuższa walka w grze. Pamiętaj o wykonywaniu 3 uników pod rząd, gdy wróg zaczyna cię obchodzić na lewo lub dwóch uników, gdy robi zwykłe ataki. Odskakuj też, gdy rzuca piaskiem.
Gdy oponent wpada w furię, cofaj się i czekaj, aż przestanie. Dodatkowo moc lustra ze skupieniem zostawiaj sobie na momenty krytyczne, gdy Senua upadnie i będzie bliska śmierci. Po starciu weźmiesz dziecko Illtugi i wyjdziesz z Fargrimrem na zewnątrz, co doprowadzi do rytuału.
Podczas niego Illtauga zostanie przywołana, a ty przejdziesz do świata kobiety. Aby ją uwolnić, musisz niszczyć łańcuchy i unikać ognia, którym zieje.
Poczekaj na ruch kobiety, a gdy opadnie ogień, szybko biegnij do kolejnego filara w prawą stronę i poczekaj znowu na ruch kobiety, po czym biegnij w prawo, aż do momentu dotarcia do łańcucha.
Zniszcz go, a następnie uczyń to samo z trzema kolejnymi łańcuchami. Zwróć uwagę, że przy 3 i 4 łańcuchu każdy filar będzie niszczony po jednym podpaleniu, więc od razu biegnij do kolejnego i tak w kółko. Po scenkach rozdział dobiegnie końca.