Hellblade 2 - Rozdział 5 - Bardarvik: Astridr, bramy z symbolami, morski olbrzym, Saegeirr, fale
Rozdział 5 w Hellblade 2.
W towarzystwie dwóch kompanów idź za nimi w kierunku wioski Bardarvik. Potem rusz przed siebie, a po minięciu wodospadu odbij w lewo, aby kontynuować główną drogą.
Dotrzesz do rzeki, gdzie poznasz Astridr i wspólnie z nią ruszysz do wioski. Droga jest banalnie prosta, a gdy znajdziesz się w punkcie docelowym, to zauważysz, że coś jest nie tak - wybij draugry.
Potem dotrzesz do bramy, gdzie musisz aktywować 3 symbole. Pierwszy z nich znajduje się na wzgórzu naprzeciwko barykady - popatrz lekko w lewo w stronę kuli, a połączysz tam pierwszy wzór.
Kolejny krok to aktywowanie kuli nad przepaścią bardzo blisko morza. Potem przejdź obok ścieżki przy klifie z białą farbą i aktywuj kulę numer dwa, po czym skieruj się w prawo. Gdy dotrzesz do skały, popatrz w lewo blisko żółtych roślin na skałach.
Tam znajdziesz drugi symbol. Trzeci natomiast znajduje się po lewej stronie od przejścia przez niebieską mgłę, najbliżej bramy.
Po aktywowaniu 3 symboli idź dalej. Spotkasz towarzyszkę, a potem zejdziesz na brzeg, gdzie czeka na ciebie jeszcze jedna zagadka. Tym razem odnajdź 3 krzyże. Aktywuj kulę nad morzem, a potem podejdź do bramy z pieczęciami.
Za łódką po prawej stronie od bramy znajdziesz przejście dalej. Wychyl się za łódkę i aktywuj raz jeszcze tę samą kulę. Wejdź wyżej, a nad przepaścią zauważysz drugą kulę. Aktywuj ją i cofnij się kawałek za siebie, trzymając się lewej strony.
Nad kolejną przepaścią zauważysz maszty z żółtych liści, które układają się jak krzyż. Zejdź teraz w dół i trzymaj się prawej strony od głównej kuli. Tam przejdziesz dalej do drugiego symbolu, który znajduje się między skałami.
Trzeci symbol znajdziesz na tej samej ścieżce. Kontynuuj drogę, a dotrzesz do przewróconej łodzi. Idź w prawo od tegoż obiektu, a dostaniesz się wyżej (do chatki), skąd będziesz w stanie przez okno aktywować ostatni znak.
Teraz wróć do bramy tą samą drogą, a dotrzesz do miejsca zarezerwowanego dla ukrytego ludu. Idź przed siebie, a poznasz historię morskiego olbrzyma. Następnie przeniesiesz się do wioski.
Tam biegnij przed siebie w kierunku olbrzyma. Finalnie miniesz pochodnię i dotrzesz do jedynego otwartego domku w osadzie, gdzie siedzi twoja towarzyszka.
Po naradzie rozpoczniesz ciężką walkę z draugrami. Znajdziesz tutaj sporo znanych przeciwników, ale także kogoś nowego, a więc tarczownika. Aby łamać jego gardę, wystarczy że podbiegniesz do wroga i wykonasz silny atak lub przytrzymasz lekki atak, aby go naładować.
Dzięki temu tarczownik straci równowagę. Finalnie po starciu przejdziesz na plażę, gdzie przygotujesz rytuał i spróbujesz doprowadzić do niego morskiego olbrzyma. Wejdź do jaskini i wciskaj przycisk interakcji, gdy będziesz miał przy sobie włócznię napełnioną ogniem.
Finalnie oponent dotrze do wskazanego miejsca i przeniesiesz się do umysłu olbrzyma. Tam będziesz zmuszony poszukać oka cyklonu. Musisz biec przed siebie, a gdy dotrzesz w pobliże fal, biegnij od skały do skały.\
W międzyczasie musisz łapać się zaczepu, aby nie utonąć. Gdy tylko otrzymasz lekkie obrażenia, puszczaj się skałki i biegnij do kolejnej z nich. Potem zauważysz też drewniane krzyże, lecz te będą niszczone przy każdym uderzeniu.
Finalnie dotrzesz do wichury - w tym przypadku biegnij przed siebie, ale lekko odbijając w lewo i prawo. Nigdy nie biegnij cały czas w prostym kierunku, bo spadną na ciebie beczki i zginiesz (miejsce upadku sygnalizuje cień na ziemi widoczny w słońcu).
Potem dotrzesz do Saegeirra, co zakończy ten rozdział fabularny.