PSX Extreme 189 od dzisiaj w sprzedaży
Miesiąc temu na łamach naszego magazynu HIV wspominał wyboistą drogę, po jakiej wirtualna rzeczywistość przy pomocy nietypowych wynalazków próbowała znaleźć drogę pod strzechy graczy. Wielu z Was zastanawiało się wtedy zapewne, co dzieje sie z najnowszym wynalazkiem w temacie zwanym Oculus Rift. Otóż żyje i ma się dobrze, o czym donosimy w aktualnym numerze przy okazji relacji z tegorocznej Game Developers Conference.
Chociaż doroczny meeting deweloperów naszej branży odbył się w USA kilka tygodni temu, jego znaczenia nie mogliśmy pominąć z kilku względów. Poza powyższym aspektem VR, który póki co pozostaje ciekawostką, GDC ’13 przyniosło pierwsze – jak było do przewidzenia, niezbyt ciekawe – opinie o androidowej namiastce konsoli, szumnie zapowiadanej kostce Ouya. Jednak ważniejsze od obu powyższych były na pewno liczne panele i dyskusje o przyszłości gier wideo, kierunkach, w jakich zmierza narracja w grach i opłacalności produkcji wysokobudżetowych tytułów. To tematy ważkie zwłaszcza w świetle nadchodzącej nowej generacji konsol, która postawi przed deweloperami nowe wymagania, wyzwania i wizję jeszcze większych kosztów produkcji gier. Do tematu powrócimy na naszych łamach na pewno nie raz, bo abstrahując od zachwytów w temacie nadchodzących sprzętów, przyszłość produkcji AAA wcale nie wygląda różowo.
Na szczęście w San Francisco nie zabrakło także informacji dla spragnionych konkretów graczy. Smakowite kąski objawiły się w postaci konkretnych materiałów z Metal Gear Solid V: The Phantom Pain oraz Battlefield 4 – zapowiedzi obu tytułów znajdziecie w numerze. Ograliśmy też stacjonarny port Resident Evil: Revelations, cyfrowe nowości Ubisoftu, a HIV poszalał za kierownicą w GRID 2.
Miesiąc temu ocenialiśmy kunszt deweloperski Polaków na przykładzie ostatniej odsłony Gears of War od People Can Fly. Tym razem pod naszą recenzencką lupę wzięliśmy Techland, który na dniach dostarczy fanom zombiaków kontynuację krwawej przygody w tropikach – Dead Island Riptide. Kali spędził w ramionach truposzy kilkanaście upojnych godzin, o czym donosi jak zwykle w swoim unikalnym stylu. Komodo przypomniał sobie czasy dzieciństwa, szalejąc w LEGO City Undercover na Wii U, a Amer sprawdził, czy superbohaterowie nadają się na bohaterów bijatyki, testując Injustice: Gods Among Us.
Na Wasze felietony przeznaczyliśmy stronę obok Hyde Parku – nie oznacza to jednak, że naprawdę ciekawy tekst nie może zaistnieć wśród naszej publicystyki w sekcji Hardkor. Przykład znajdziecie w aktualnym numerze – polecamy Wam świetną analizę tła fabularnego Deus Ex przez pryzmat rzeczywistości dookoła nas. Wspominamy też fenomen gier muzycznych, przyglądamy się stereotypom wirtualnych kobiet, dyskutujemy o wyciąganiu pieniędzy od graczy pod koniec generacji, fanów Lary Croft ucieszy przegląd serii Tomb Raider, a wielbiciele BioShocka dostają na talerzu meandry fabularne wszystkich odsłon. Mamy także przyjemność powitać nową postać w gronie naszych felietonistów – Michał Mielcarek aka Mielu to redaktor naczelny serwisu Gamezilla.pl, do niedawna jeden z filarów magazynu Neo Plus, prywatnie hardkorowy gracz i propagator gamingowej prasy. Stresuje się mocno, przekraczając progi niedawnej konkurencji, więc obdarzcie go kredytem zaufania, a na pewno spłaci go z nawiązką. Przyjemnej lektury. [Grzegorz 'Butcher' Drabik]
SPIS TREŚCI W FORMACIE PDF
TEMATY NUMERU
- Game Developers Conference 2013
- Battlefield 4
- MGS V: The Phantom Pain
CO NOWEGO
- Batman: Arkham Origins
- Deus Ex: Bunt Ludzkości Director's Cut
- Diablo III
- Thief
PLAYTESTY
RECENZJE
- Army of Two: The Devil's Cartel
- Dead Island Riptide
- Dragon's Dogma: Dark Arisen
- Injustice: Gods Among Us
- LEGO City: Undercover
- Ninja Gaiden 3: Razor's Edge
- The Walking Dead: Survival Instinct
NETWORK
- Alien Spidy
- BattleBlock Theater
- Battlefield 3 – Decydujące starcie
- Double Dragon II: WotD
- Giana Sisters: Twisted Dreams
- Guacamelee!
- Mass Effect 3 – Citadel
- Motocross Madness
- Terraria
HARDKOR
- Deus Ex – Krew i polityka, czyli nasza droga do przyszłości
- W potrzasku stereotypów? - Kobiety w grach
- Zgrentgen – Dojenie
- Gry muzyczne - Harmonix i Rock Band
- Mapa deweloperów cz. 4 - Wyspy Brytyjskie
- KinematoGRAfia – Max Payne
- Powrót do przeszłości – Nintendo DS
- O co chodzi jakby... – BioShock
- Interaktywne ambicje Hollywood
- Przez pryzmat serii – Tomb Raider
- To było grane – MG 2: Solid Snake
- Graczpospolita
- Immersja – Granice człowieczeństwa
FELIETONY
- Z dziennika gracza [Dżujo]
- Babskie sprawy [Monika]
- Od gracza dla graczy [Mazzi]
- Fabularna tawerna [Zax]
- Dekalog gracza [HIV]
- Z uKosa [Koso]
- New Game Plus [Mielu]
- Okiem maniaka [Butcher]
STAŁE RUBRYKI
- Co nowego
- Ohayo Nippon
- Hyde Park
- Region Filmowy
- Listy
- GRAnda
E-wydanie dostępne będzie od środy (planowany termin publikacji tuż po północy). Numer dostępny na platformach e-Kiosk i eGazety.pl.
UPDATE: Numer jest już dostępny na obu platformach cyfrowych - e-Kiosk i eGazety.