Shuhei Yoshida uwierzył w Concord. Legenda PlayStation bierze odpowiedzialność za porażkę Sony

Porażka, jaką okazał się Concord przeszła do historii gier wideo i wciąż budzi sporo emocji. Okazuje się, że do tej nietrafionej inwestycji Sony Interactive Entertainment przyczynił się były pracownik PlayStation, Shuhei Yoshida.
Pomimo swojego odejścia z Sony Interactive Entertainment po ponad 30 latach pracy, Shuhei Yoshida to wciąż szanowana osoba w branży gier. Jego zdaniem czy doświadczeniami z pracy, m.in. jako szef PlayStation Indies wciąż interesuje się wiele osób. Dlatego zdecydował się on wystąpić w podkaście Sacred Symbols+, w którym ujawnił wiele interesujących rzeczy o m.in. zamknięciu Japan Studio, anulowaniu The Last of Us Online czy odrzuconej przez FromSoftware propozycji współpracy nad Dark Souls.
Jednak wiara Yoshidy w mniejsze produkcje, nie zawsze była trafiona. Otóż przyznał on w wywiadzie, że to on zdecydował się podpisać umowę, która przyczyniła się do inwestycji w Concord.




Podpisałem umowę na prototyp z Probably Monsters. Harold Ryan (były dyrektor generalny Bungie) stworzył nową firmę-matkę i założył 3 studia, z których jednym był Firewalk.
Kiedy ich odwiedziłem, Firewalk był małym zespołem, ale jego rdzeń sprawiał wrażenie bardzo doświadczonych i utalentowanych ludzi, idealnych do pracy nad grą online. Zatem to za mojej kadencji, ruszyły prace nad Concord.