UBIÓR ZE SPLOTÓW OSŁONY - JAK ZDOBYĆ
Jest spora szansa, że w trakcie rozgrywki natrafisz na tajemnicze ogniwa. Uruchomią one misję prowadzącą Cię do opuszczonego bunkra, w którym czekać na Ciebie będzie specjalny, ukryty strój dla Aloy - Ubiór ze splotów osłony. Dotarcie do niego wymaga zebrania w sumie pięciu ogniw oraz rozwiązania dwóch prostych puzzli. Ogniwa (z jednym wyjątkiem) będą znajdować się w kluczowych lokacjach, które odwiedzisz w trakcie wypełniania misji fabularnych i ostatnie z nich będzie dostępne dopiero pod koniec gry. Niektóre będą ukryte w pomieszczeniach, które w miarę łatwo przeoczyć.
Mimo to warto się po nie pofatygować. Ubiór ze splotów osłony to najlepsze wdzianko w grze. Nie ma wprawdzie żadnych slotów do modyfikacji, ale generuje pole siłowe, które będzie chronić Aloy przed obrażeniami. Przyjmuje całkiem sporo ciosów, po czym musi się powtórnie naładować, ale i tak nie raz może Ci uratować życie w trakcie bardziej hardkorowych sytuacji.
Oto poradnik jak - krok po kroku - dostać się do tego cudeńka. Poniżej mapy z lokalizacjami wszystkich ogniw:
Faza pierwsza - 2 ogniwa, otwarcie drzwi do komory
W momencie, w którym znajdziesz jakikolwiek ogniwo w trakcie gry (kolejność dowolna), uaktywni się quest o nazwie "Starożytna Zbrojownia". Na mapie zostaną zaznaczone ruiny. Wejście do nich jest sprytnie schowane pomiędzy skałami, więc żeby się do nich dostać trzeba znaleźć szczelinę zaznaczoną poniżej:
Wewnątrz, w pomieszczeniu za pancernymi szybami czeka sobie spokojnie pancerz wykonany przez Przedwiecznych. Najpierw będziesz musiał otworzyć drzwi do pomieszczenia. Zamek do tych drzwi zasila 5 przełączników. Do dwóch z nich brakuje wspomnianych ogniw zasilających.
Poniżej opis, jak zdobyć 2 najbliższe ogniwa:
1. Jedyne ogniwo, które znajduje się w lokacji nie związane z głównym wątkiem. Tzn. znajduje się, bo w Ruinach, czyli miejscu, które Aloy jako dziecko odwiedza w trakcie prologu. Trzeba jednak tam wrócić już w trakcie właściwej rozgrywki, żeby dostać się do ogniwa. W środku będzie kilka pomieszczeń zagrodzonych stalaktytami i stalagmitami. Możesz je rozwalić włócznią. W jednym z nich znajdziesz na biurku ogniwo. Poniżej na mapie jest zaznaczona jego lokalizacja.
2. Po zakończeniu misji fabularnej "Próba" znajdziesz się w jaskiniach pod górą o nazwie Wszechmatka. Zaraz po tym jak wstaniesz z łóżka i w dużej sali zbierzesz swój sprzęt, idź w kierunku zamkniętych drzwi, których nie można sforsować. Po ich lewej stronie znajduje się szyb wentylacyjny. Przejdź przez niego - znajdziesz się w pomieszczeniu za zamkniętymi drzwiami, w którym znajdziesz ogniwo.
UWAGA: Po skończeniu questa "Łono góry" i wyjściu na zewnątrz, nie będziesz miał możliwości powrotu do tej lokacji na jakiś czas. Będzie ona później dostępna, ale dopiero pod koniec gry, przed misją z ogniwem piątym.
***
Mając dwa ogniwa, udaj się do bunkra i włóż je w puste miejsca w zamku po prawej stronie drzwi, które prowadzą do pomieszczenia z pancerzem. Będziesz miał teraz 5 obrotowych przełączników. Aby dowiedzieć się w jakich pozycjach je ustawić, zeskanuj Fokusem prostokątny panel po ich prawej stronie. Wyświetlą się rzędy cyfr - to po prostu godziny. Musisz kolejno od lewej ustawić wszystkie przełączniki tak, aby były zgodne z tymi godzinami (jak w zegarku ze wskazówkami).
Poniżej rozpiska, w którą stronę musisz ustawić mechanizmy kolejnych przełączników:
GÓRA-PRAWO-DÓŁ-LEWO-GÓRA
Drzwi do pomieszczenia zostały otwarte, jednak pancerz jest przytrzymywany żelaznymi zatrzaskami. System kontrolujący te zatrzaski znajduje się po przeciwległej stronie od wejścia, za zakrętem na zewnątrz. To ponownie 5 paneli, tym razem jednak zauważysz, że brakuje trzech ogniw. W tym momencie uaktywni się też kolejny etap zadania.
Faza druga - 3 ogniwa, odblokowanie zaczepów pancerza
Musisz odnaleźć trzy kolejne ogniwa. Tym razem jednak musisz uzbroić się w cierpliwość. Dostęp do lokacji, w których są poukrywane będzie się odblokowywał wraz z kolejnymi misjami fabularnymi.
3. W trakcie misji "Ustronie Stwórcy" trafisz do lokacji o tej samej nazwie i będziesz się musiał wspiąć na szczyt zrujnowanego wieżowca. Na samej górze znajduje się miejsce związane z misją, jednak zaraz po tym, jak wejdziesz na podest i przed Tobą na dole będzie widać resztki biura (cel misji, który trzeba zeskanować), odwróć się i spójrz w górę.
Powinieneś zauważyć miejsce do wspinaczki. Musisz się wspiąć po nim wyżej. Na samym czubku wieżowca czeka na ciebie ogniwo.
4. To ogniwo będzie raczej trudno przeoczyć. Podczas misji "Kurhan" w lokacji o tej samej nazwie natrafisz na mechanizm zamkowy podobny do tego, który znalazłeś w bunkrze. Otwórz drzwi korzystając z tego samego patentu (tzn. zeskanuj panel obok przełączników, żeby odczytać sekwencję zamka). Tuż za drzwiami, wprost pod nogami będzie czekało ogniwo.
5. Ostatnie ogniwo czeka na Ciebie w kompleksie GAJA Jeden w trakcie misji "Góra, która upadła". Gdy zjedziesz na linie na półkę skalną i będzie się przed Tobą rozpościerał zapierający dech w piersiach krajobraz góry rozerwanej od wnętrza, nie idź w prawo, jak wskazuje znacznik misji. Skręć lewo i wespnij się na półkę skalną. Na górze będzie wejście do pomieszczenia, w którym na jednej z półek leży ogniwo.
***
Teraz, gdy masz już wszystkie trzy ogniwa, możesz wrócić do Bunkra, żeby zająć się drugim zamkiem. Włóż ogniwa do pustych slotów i ponownie zeskanuj prostokątny panel.
Sekwencja liczb pokazuje tym razem kąty wyrażone matematycznie. Każdy z przełączników (zaczynając od lewej) trzeba obrócić o tyle stopni ile wskazuje dany rząd na panelu (zaczynając od góry). Poniżej rozpiska, jakie to pozycje.
PRAWO-LEWO-GÓRA-PRAWO-LEWO
Jeśli odpowiednio ustawiłeś przełączniki, zamek otworzy zaczepy trzymające zbroje. Podejdź do niej i zbierz jej resztki. W ekwipunku w zakładce "Przedmioty specjalne" znajduje się skrzynia z ubiorem ze splotów osłony. Otwórz ją, a Aloy stworzy z nich gustowne wdzianko, które będzie odbijało ataki wrogów. Teraz można już szaleć, a przy okazji zgarnąłeś do tego brązowe trofeum.