Horizon Zero Dawn - Poradnik. Przeciwnicy, broń, znajdźki, sekrety, Kotły, trofea - poradnik i solucja do gry. Opis, przejścia, zagadki, sekrety, znajdźki, mechaniki, zdolności

Horizon Zero Dawn - Poradnik. Przeciwnicy, broń, znajdźki, sekrety, Kotły, trofea

ZADANIA POBOCZNE, TERENY ŁOWIECKIE, OBOZY BANDYTÓW I INNE AKTYWNOŚCI

Rozbo | 01.03.2017, 21:00

ZADANIA POBOCZNE, TERENY ŁOWIECKIE, OBOZY BANDYTÓW I INNE AKTYWNOŚCI

Przygoda w Horizon Zero Dawn nie sprowadza się oczywiście jedynie do odkrywania tajemnicy wyginięcia Przedwiecznych. To cała masa rzeczy i zadań, które możesz robić w tzw. międzyczasie, a które często znacznie pomogą Ci w Twoich wędrówkach.

Wszystkie aktywności będziesz odkrywał niejako po drodze, wypełniając misje główne. Będą one zaznaczane i elegancko grupowane w zakładce "Misje" w momencie, gdy po raz pierwszy się na nie natkniesz. Ponadto każda z nich wskazuje rekomendowany poziom, jaki musi mieć Aloy, żeby ją zaliczyć. Oczywiście nie musisz się stosować do tych rekomendacji i próbować być szalonym kozakiem, ale stanowią one dobrą wskazówkę odnośnie poziomu wyzwania, jaki Cię czeka. Poza tym zaliczanie poszczególnych kategorii zadań wiąże się z odblokowywaniem trofeów. Pojawiają się zarówno trofea za zaliczenie pierwszej aktywności z danej kategorii, jak i takie, które otrzymasz po ukończeniu wszystkich. Wymagania dla każdego z tych trofeów zostały opisane w zakładce "TROFEA".

Oto ich krótki opis aktywności:

Główne misje – jak sama nazwa wskazuje, misje z głównego wątku fabularnego. W niektórych momentach zdarzy się sytuacja, że będziesz miał uaktywnione dwie misje jednocześnie. Można je dokończyć w dowolnym momencie, jednak jeśli którąś zostawisz, prędzej czy później będziesz musiał ją ukończyć, by popchnąć dalej fabułę.

Misje poboczne – nieobowiązkowe misje związane ze światem gry oraz jego bohaterami. Aby uzyskać misję poboczną podejdź to postaci, która zarówno na mapie, jak i na HUD-zie zaznaczona jest zielonym wykrzyknikiem. Możesz zaliczać te misje w dowolnej kolejności i dowolnej chwili.

UWAGA: Wybrane misje główne oraz poboczne dotyczą pewnych postaci, które pod koniec gry, przed finalną bitwą w ramach wdzięczności za pomoc dołączą się do Twojej walki i będą Cię wspierać.
Poniżej lista bohaterów oraz krótka informacja, jak im pomóc:

Sona i Varl – pomóż im zemścić się nad kultystami ze zmierzchu w trakcie szturmu na ich bazę w Pierścieniu Metalu

Erend – pomóż mu odnaleźć porwaną siostrę oraz udaremnij zamach na króla-słońce w Południku

Uthid – wesprzyj Uthida w ucieczce wraz z królem-dzieckiem ze Zmierzchu

Talanah – dostań się do szeregów Loży Łowców i pomóż Talanie upolować Czarnogona

Zadania – podobne do misji pobocznych, jednak opatrzone nieco skromniejszym kontekstem fabularnym. Sam również możesz tworzyć własne zadania, np. w poszukiwaniu rzadkiego surowca niezbędnego do wytworzenia pożądanego przedmiotu. Metoda utworzenia takiego zadania została opisana w poradach ogólnych.

Obozy bandytów – po świecie gry rozsiane są liczne obozy bandytów (ikona trupiej czaszki). Jeśli zabijesz wszystkich bandytów z danego obozu, zostanie zajęty przez osadników, co oznacza że pojawi się w tej lokacji ognisko (miejsce zapisu) oraz handlarz. Możesz próbować zdejmować kolejnych oprychów w obozie po cichu, albo poprzez atak frontalny. Przy tej drugiej opcji uważaj na alarm (można sprawdzić gdzie jest, skanując obóz Fokusem). Jeśli bandyci go uaktywnią, będziesz miał na głowie posiłki. Mechanizm alarmowy można zniszczyć, jeśli do niego podejdziesz. W każdym obozie znajduje się przynajmniej jeden przywódca – bardziej odporna wersja oprycha z bronią ciężką. Rozpoznasz go po ikonie czaski nad głową po zeskanowaniu. Z obozami bandytów związany jest też quest poboczny dotyczący pewnej bardzo interesującej postaci.

Żyrafy – te gigantyczne maszyny stoicko przemierzają w kółko wybrany obszar, nie zważając na nikogo. Są istotne z jednego względu. Dotarcie na ich głowę oraz zhakowanie skutkuje odkryciem sporego fragmentu mapy i pokazaniem wszystkich interesujących punktów. Aby się jednak dostać na szczyt Żyrafa, trzeba się nieco pogimnastykować. Po pierwsze aby się do niego zbliżyć, musisz ominąć lub pokonać przeciwników czających się w okolicy. To zazwyczaj spore siły, mogą to być zarówno maszyny, jak i bandyci. Musisz dokładnie rozważyć czy opłaca Ci się otwarta walka. Po drugie nie wejdziesz na głowę Żyrafa bezpośrednio z ziemi. Trzeba znaleźć jakieś zniesienie (które na pewno znajduje się na trasie przemarszu giganta) i z niego wskoczyć na jeden z wystających z grzbietu pylonów. Zadanie ułatwi Ci skan Fokusem, który na fioletowo podświetli te pylony. Po tym, jak wejdziesz na pierwszy z nich, za pomocą kolejnych dostań się na górę. Pamiętaj też, żeby zeskoczyć od razu po zhakowaniu Żyrafa wciskając trójkąt, gdyż uwolni on potężny impuls elektryczny.

Główna bohaterka Horizon: Zero Dawn i Żyraf

Tereny łowieckie – zaznaczone na mapie ikonką łuku obszary, to miejsca, w których możesz się wypróbować w jednym z trzech specjalnych rodzajów łowów. Możesz za nie zgarnąć nagrody oraz specjalne odznaki niezbędne do wybranych trofeów. Te odznaki to odpowiedniki medali i są to kolejno: półsłońce, słońce i żarsłońce. Im lepszy czas zaliczenia danej próby łowieckiej, tym wyższa odznaka. Same zadania mają jakieś specjalne zasady. Np. musisz zabić maszyny używając tylko bomb, albo zrzucając na nie pułapki z belek. Aby uaktywnić daną próbę, nie wystarczy dotrzeć po prostu na teren łowiecki. Trzeba porozmawiać z czuwającym tam łowcą (zazwyczaj na wzniesieniu).

Kotły – to specjalne, podziemne bunkry, swoisty rodzaj dungeonów. Ich eksploracja to gwarancja zebrania rzadkich surowców. Przede wszystkim, jeśli dotrzesz do jego rdzenia, będziesz musiał się zmierzyć z minibossem, po czym będziesz mógł odblokować dominację danej grupy maszyn. Ta aktywność została szerzej opisana w zakładce "KOTŁY – CO WARTO WIEDZIEĆ".

Wejście do jednego z Kotłów

Skażone strefy – zaznaczone ikonką X na mapie oraz czerwonym okręgiem, to miejsca w których grasują skażone (czyli szczególnie agresywne) maszyny. Aby oczyścić strefę, musisz pokonać wszystkie skażone roboty, które tam są. Zwracaj szczególną uwagę na rekomendacje odnośnie poziomu doświadczenia (wyraźnie pokazane przy strefach nawet na mapie), gdyż mogą się tam znajdować naprawdę potężne maszyny.

Samouczki – każdorazowe pozyskanie nowego typu broni z nowym typem amunicji skutkuje odblokowaniem samouczka. Polega on na niezobowiązującym zadaniu polegającym np. na ubiciu określonej liczby wybranych maszyn. Możesz je kompletnie ominąć w trakcie rozgrywki, gdyż nie wiążą się z nimi żadne trofea.

Źródło: własne

Komentarze (83)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper