Assassin's Creed Valhalla - Kto pociąga za sznurki
Po interesującej, nocnej rozmowie z Basimem przyjdzie czas na porwanie prawdziwego Tedmunda. W tym celu udaj się do twierdzy Anglików - wejdź po murach aby uniknąć walki i przejdź po balkonie, aby okraść stojąćego obok niego chorążego - to ona ma klucz, który otworzy Ci drzwi do pomieszczenia, w którym strzelisz do drzwi z naprzeciwka prowadzących do łańcucha.
Teraz, korzystając z tej samej drogi co przedtem, przejdź przez balkon i wejdź przez drzwi, za którymi znajdziesz łańcuch - strzel w dwa mechanizmy podświetlone na czerwono, co umożliwi Twoim sojusznikom morską podróż do twierdzy wroga. Następnie wyjdź przez rzeczone drzwi i od razu wskocz do wody z lewej strony. Podpłyń pod ląd, wejdź na konia i udaj się do znacznika.
Po wejściu na teren obozu porozmawiaj z tutejszym dowódcą, a następnie Basimem, aby rozpocząć szturm. W pierwszej kolejności złap za taran i sforsuj bramę. Następnie wejdź po przeszkodach do góry, tam gdzie znajdują się beczki z olejem. Strzel w mechanizm podświetlony na czerwono, aby je unieszkodliwić i umożliwić narzędziu oblężniczemu dalszy przejazd.
Po uporaniu się z ośmioma kotłami rozbij falę wrogów na drobny mak, a następnie opuść most - tradycyjnie strzel w dwa łańcuchy utrzymującego go w powietrzu. W międzyczasie możesz unieszkodliwić również dwie balisty nad mostem. Teraz wystarczy jedynie chwycić za taran i sforsować bramę prowadzącą na dziedziniec. Nie bój się ognia, bowiem nie wyrządzi on Ci zbyt dużej krzywdy.
Gdy już znajdziesz się na dziedzińcu możesz walczyć z wrogami lub od razu wspiąć się po murach i dotrzeć do Tedmunda. Znajduje się na samej górze wieży - na każdym piętrze będziesz musiał zabić paru Sasów. Dotrzesz do przeszkody - przesuń ją, a następnie rozbij drewniane deski, aby dostać się na samą górę. Tam spotkasz bossa, którego pokonasz prostym sposobem - atakuj go silnymi atakami, aby złamać jego gardę, po czym wyprowadź dwa-trzy lekkie ataki. Powtarzaj tę czynność, korzystając przy okazji ze zdolności, aby wyjść zwycięsko z konfrontacji.
Po scence jedź z Basimem do miejsca, w którym spotkasz się z opatem mającym przekazać Ci istotne informacje na temat Fulke. Podczas filmiku przerywnikowego Tedmund zginie, a opat powie Ci, abyś odwiedził go jutro. Aby misję doprowadzić do końca, zamień jeszcze dwa słowa z Geadricem.