Assassin's Creed Valhalla - Stróż brata swego...
Po dotarciu do celu idź za Sigurdem. Śnieżna podróż będzie się dłużyć, ale gdy dotrzesz już do jeziora, to będziesz mógł biec do jaskini. Aby dojść do sekretnych drzwi, rozwal taflę lodu.
Po obejrzeniu scenki przerywnikowej zjedź windą do Drzewa Życia. Calutki czas podążaj za swoim przyrodnim bratem. Po podłączeniu się do specjalnego urządzenia ponownie wcielisz się w Odyna (Haviego). Idź cały czas przed siebie w stronę ogromnych drzwi, aby spotkać się z innymi nordyckimi bogami.
Po wyjściu przez drzwi i wzięciu udziału w bitwie porozmawiaj z Sigurdem stojącym na skale po lewej stronie. Po tym będziesz musiał się z nim zmierzyć, ale walka z nim jest bardzo banalna. Wystarczy nawet, że użyjesz 2-3 razy umiejętności doskoku, aby go zabić. Po tym obudzisz się w fikcyjnym królestwie po raz kolejny. Podejdź pod Sigurda, a potem ponownie przekrocz drzwi - biegnij za swoim bratem i ponownie zamień z nim kilka słów. Pomiń walkę z innymi wojownikami, bo ona tak naprawdę nic Ci nie da. Sigurda znajdziesz w środkowej części pola.
Z kolei w trzecim dniu musisz odnaleźć swego ojca. Będzie on odwrócony do Ciebie plecami, a poznasz go po czerwonej pelerynie. Po zbliżeniu się do niego rozpocznie się kolejna bitwa. Ponownie będziesz musiał zagadać do Sigurda klęczącego w trawie. Z kolei w czwartym dniu, po obejrzeniu filmiku przerywnikowego, biegnij do Freyi, a potem ponownie zagadaj do Sigurda. To załączy sekwencję z Odynem.
Podążaj za nordyckim bogiem. W trakcie przechadzki będziesz mógł wysłuchiwać Odyna, który będzie komentował Twoje dotychczasowe dokonania. Przed przejściem przez kamienne wrota Eivor sprzeciwi się bogu, a Ty sam rozpoczniesz z nim walkę. Ważne jest to, abyś z nim nie walczył, tylko dał się dwukrotnie tak jakby zabić. Dopiero podczas trzeciej sekwencji, wejdź do ekwipunku i schowaj topór, aby Odyn nie mógł Cię przyciągać. Po tym biegnij w stronę Sigurda i Randvi, co zakończy etap z Odynem.
Po powrocie do teraźniejszości będziesz musiał walczyć z Basimem. Pamiętaj, że gdy Asasyn zniknie, to zaraz pojawi się na górnym poziomie platformy i będzie chciał uderzyć Cię ciosem z wyskoku. Musisz odpierać jego ataki lub po prostu dać się trochę obić, bowiem gdy stracisz połowę życia, załączy Ci się kolejna scenka. Podczas jazdy platformą do góry, musisz obijać Asasyna. Wykonuj uniki, gdy zauważysz obok jego ciała żółte lub czerwone światełko informujące, że będzie Cię atakował. Wykonaj wtedy idealny unik i wyprowadź trzy lekkie ciosy. Dodatkowo, trzymaj oponenta na dystans, bowiem gdy będziesz blisko, zacznie Cię atakować bombami dymnymi.
Po paru takich unikach będziesz mógł przeprowadzić cios ogłuszający. Po tym czeka na Ciebie trochę parkouru, ale nie jest on wymagający. Po chwili dotrzesz do swego brata - obejrzyj kolejną scenkę. Potem rozpoczniij trzecią walkę z Basimem. Aby go zabić, strzel mu w dłoń podświetloną na zielono, a następnie podejdź pod niego i wyprowadź cios ogłuszający. To zakończy jego żywot. Teraz usiądź z Sigurdem i porozmawiaj z nim. Jeśli popełniłeś trzy wybory przeciwko Sigurdowi (wspominam o nich w pierwszej części poradnika, odsyłam do menu), sojusznik nie będzie chciał z Tobą wrócić do Anglii. Jeśli natomiast zgodziłeś się z nim w przynajmniej trzech sprawach, przyrodni brat powróci do osady w Anglii razem z Tobą. Niezależnie od tego, przełączysz się do czasów współczesnych, aby ponownie sterować Laylą.
Teraz, jeśli masz ochotę, możesz porozmawiać z Rebbeką i zwiedzić domek w poszukiwaniu ewentualnych ciekawostek. Po wszystkim udaj się do Shauna stojącego przy furgonetce. Teraz przeniesiesz się ponownie do świątyni, w której znajdziesz Drzewo Życia. Czeka na Ciebie w tym momencie trochę parkouru.
W pierwszej kolejności zsuń się po rufie, a potem przepłyń pod przeszkodami, aby przedostać się na drugą stronę zalanego pomieszczenia. Gdy będziesz wspinał się po wystających elementach, przeskocz na drugą stronę, na wystającą belkę. Następnie pnij się do góry, a gdy trafisz w pobliże rzeczonego drzewa, przeniesiesz się do Walhalii.
Biegnij do środka, a po przekroczeniu drzwi obróć się za siebie i dotrzyj do Norn. Teraz wysłuchaj kilkudziesięcio minutowego materiału, który wiele Ci wyjaśni. Po wszystkich filmach wrócisz do współczesności i będziesz mógł kontrolować Basima. Warto przed udaniem się do Animusa przeczytać notatki, które sporo Ci powiedzą. Po tym wskocz w buty Eivora, obejrzyj kolejny film przerywnikowy, w któym Sigurd odda Ci pozycję jarla. Gratulacje, właśnie ukończyłeś główny wątek fabularny dotyczący Sigurda w Assassin's Creed Valhalla! Teraz, aby poznać Wielkiego Mistrza, musisz jeszcze wykonać główny wątek w regionie położonym na południowo-zachodniej części Anglii.
Sekretne zakończenie:
Jeśli masz zamiar poznać także sekretne zakończenie gry, ukończ wszystkie Anomalie Animusa. Po tym będziesz świadkiem kolejnej sceny z Isu w roli głównej, która wiele wyjaśni i pozwoli zrozumieć powiązania mitycznych bogów z głównymi bohaterami AC Valhalla.