Resident Evil Village poradnik - Podziemia, Zamek Dimitrescu, Droga do piwnicy
Po dotarciu do lokacji poprzedzającej zamek Alcine, będziesz zmuszony ruszyć dźwignią znajdującą się obok mechanicznych krat. Gdy tylko wykonasz tę czynność, zostaniesz unieruchomiony przez Helsinberga, który przetransportuje Cię do matki Mirandy. Po scence będziesz musiał uciekać przed głodnymi Lycanami.
W trakcie ucieczki nie możesz używać swojego wyposażenia, a także nie zbierzesz żadnych przedmiotów, więc biegnij przed siebie. Na rozdrożu odbij w lewo i rozwal drewniany płot, a potem - po spotkaniu z przywódcą Lycanów - rozwal płotek z lewej strony, który pomoże Ci uciec przed zniżającym się mechanizmem.
Następnie kontynuuj bieg przed siebie - po upadnięciu w dół, przysuń się do tyłu i poczekaj, aż mechanizm się do Ciebie zbliży. Ethan zblokuje go kajdankami. Po tej sekwencji ucieczka zakończy się pomyślnie. Zbierz 300 Lei i 4 naboje do pistoletu z rozwalonych przed chwilą skrzynek, a potem wróć na główną ścieżkę, przechodząc z powrotem do mechanizmu podnoszącego kraty. Aktywuj go i idź naprzód. Przy strachach na wróble wejdź na drugą grządkę - na jej środku znajdziesz zioło.
Po przejściu dalej natkniesz się na handlarza - zapoznaj się z jego możliwościami, zrób ewentualne zakupy i rusz w stronę zamku Dimitrescu. Będąc w środku wejdź po schodach i od razu rozwal wazon z lewej strony (to przedmiot, o którym musisz teraz pamiętać. Wazony często będą zastępować żółte skrzynki w zamku Dimitrescu) zbierając przy tym 220 Lei. Następnie cofnij się za siebie i rozbij szybę w komodzie, aby zdobyć proch strzelniczy. Teraz przejdź jeszcze do pomieszczenia z windą po prawej stronie od obrazu, aby wziąć 500 Lei. W kolejnym pomieszczeniu natkniesz się na kolejny wazon (260 Lei). Potem przejdź na przedsionek i wejdź w interakcję z drzwiami, co spowoduje, iż uprowadzą Cię córy Alciny.
Po scence będziesz wisiał w powietrzu. Popatrz się na prawą dłoń, aby uwolnić się z haków. W sypialni znajdziesz karmazynowy kielich, który potem sprzedasz u handlarza. Tuż po przejściu do drugiego pomieszczenia otwórz za pomocą kupionego u sprzedawcy wytrycha komodę (4 naboje do strzelby), a następnie przejdź przez małe drzwiczki do kominka. Po przemknięciu się na drugą stronę, zabierz złom leżący na pudle z lewej strony, a potem kliknij na figurkę z dzieckiem, aby otworzyć sobie przejście.
Po zebraniu pierścionka z okiem zbadaj przedmiot i wyciągnij z niego oko, które za chwilę Ci się przyda. W tej lokacji otwórz szafkę przed Tobą, aby zebrać płyn chemiczny, a także rozbij szafę obok zbroi w celu zebrania fragment kryształu (na sprzedaż). Wróć do pomieszczenia, w którym znajdowałeś się przed chwilą i podbiegnij korytarzem, zbierając po drodze z kredensu z prawej strony proch strzelniczy. Teraz możesz wyjść na przedsionek i zainteresować się figurkami, którym brakuje masek. Twoim zadaniem będzie ich znalezienie i nałożenie odpowiednim aniołom. Nie idź od razu do góry - odbij w prawo od schodów do pomieszczenia, w którym znajdziesz handlarza.
Miejsce, w którym się znajduje, jest punktem kontrolnym. W pomieszczeniu dowiesz się także co nieco o tajemniczym zamku, którego zagadkę opisałem w oddzielnej sekcji "zagadki". Jeśli Cię ona interesuje, przejdź do niej. Wracając natomiast do sedna tematu, wyjdź z pokoju handlarza i wejdź na hol zamku. Od razu po prawej stronie zainteresuj się kredensem, w którym do zebrania jest 5 sztuk amunicji do pistoletu. Odblokuj sobie drzwi z prawej strony, a potem przejdź na koniec holu. Tuż przed drzwiami prowadzącymi do stołówki natkniesz się na wazon z lewej strony, pod którym kryje się ponownie 5 sztuk amunicji do pistoletu.
Odwróć się za siebie i biegnij do góry i przejdź na prawą stronę piętra. Na końcu balkonu natkniesz się na wazon i 260 Lei, a po włożeniu do drzwi wyjętego przed chwilą oka, zaatakuje Cię pierwsza córa Dimitrescu. Nie walcz z nią a od razu biegnij w stronę korytarza, odbijając po chwili w lewo. Przejdziesz do przebieralni, z której będziesz mógł spaść do piwnicy. Gdy tylko to zrobisz, Bela nie będzie Cię już szukać.
Przed przejściem na dół przeczytaj notatkę leżącą na stole i idź przed siebie. Kawałek dalej, w kierunku świec, kucnij i przeczołgaj się do spiżarni. Po minięciu się z Alciną popatrz w prawo, aby zebrać 10 sztuk amunicji do pistoletu i zejdź w dół. Po lewej stronie znajdziesz żółtą skrzynię (380 Lei), a kawałek dalej natkniesz się na dwie niepodpalone świece. Twoim zadaniem jest stanąć w takim miejscu, aby uderzony lampion rozhuśtał się w kierunku niezapalonych lampionów. Po podpaleniu obydwu, przejdziesz do "więzienia".