Resident Evil Village poradnik - Więzienie, Pierwsza córa Dimitrescu, Courtyard Key, Pokój Alciny (Dimitrescu's Key)
Po podpaleniu świec znajdziesz się w więzieniu. Pierwszy przydatny przedmiot znajdziesz przed stołem roboczym, po notatce leżącej na wózku szpitalnym. Przejdź przez kraty z lewej strony i odbij w prawo po minięciu świec (ew. przeczytaj notatkę w pomieszczeniu przed Tobą. Gdy spadnie na ziemię pierwsze ciało, wejdź do celi po lewej, aby zdobyć 2 naboje do strzelby. Przy kolejnej celi z lewej strony leży złom, a przy trzeciej - metal, nowy przydatny item. Idąc w głąb więzienia, ponownie skręć w lewo, aby dostać się do cel.
W pierwszej z nich leży pod żółtą skrzynką 330 sztuk Lei. Po zebraniu wyeliminuj trzech przeciwników (są to prawdopodobnie poprzednie sprzątaczki. Walka z nimi przebiega podobnie, jak z Lycanami). Po wyeliminowaniu wrogów zbierz przedmioty, które z nich wypadły, a potem podejdź do kolejnej żółtej skrzyni, pod którą znajduje się bomba rurowa. Uważaj jednak, bo pod nogami pojawi się jeszcze jeden potwór.
Gadżet ten warto zużyć parę kroków dalej, gdzie spotkasz grupkę wrogów. Po ich zabiciu zbierz 5 naboi do pistoletu znajdującymi się pod żółtą skrzynką leżącą na beczkach. W celach przed Tobą znajduje się złom (przy dziurawej ścianie na dole) i 220 Lei pod żółtą skrzynką. Teraz wejdź do góry, aby dostać się do kolejnych pomieszczeń. Przemierzając je natkniesz się na Belę, która zacznie Cię gonić. Uciekaj przed siebie w stronę pochodni (po wejściu po schodach możesz zebrać od razu ze stołu 3 naboje do strzelby a kawałek dalej - płyn chemiczny - oba przedmioty przydadzą się już za chwilę!)
Po rozwaleniu zapory z desek Bela rzuci Cię na podłogę. W trakcie oddawania strzałów rozbijesz okno, które sprawi, że przeciwniczka zacznie tracić tarczę ze swoich owadów. Nie pozostaje nic innego, jak wyciągnąć strzelbę i ładować w nią jak najwięcej ołowiu. Po paru trafieniach oponentka po prostu zginie. Musisz pamiętać o blokowaniu jej ciosów sierpem, a także o tym, że nie masz tutaj zbyt wiele miejsca na unikanie jej. Więc cóż, tak jak przed chwilą wspomniałem, jedynym ratunkiem jest korzystanie z nabojów do strzelby.
Po paru celnych strzałach Bela powinna zamienić się w jeden wielki, rozpadający się kryształ. Teraz zabierz z szafki 10 nabojów do pistoletu, i wróć do piwnicy, w której przed chwilą spotkałeś córkę Alciny. W celi po lewej stronie znajdziesz 330 Lei, a w celi, z której przybyła Bela - 2 naboje do strzelby. Teraz wróć do góry i będąc przy drugiej strony kuchni, zabierz z miski zarażone wino, a także notatkę z szafy z lewej strony. Przy oknie leży żółta skrzynia z kolejną dawką amunicji, a przy kominku z powieszonymi szczurami - złom. Wyjdź z pokoju i podejdź pod widoczny przed Tobą kredens, aby zebrać pierwsze ulepszenia do pistoletu - kompensator. Zamontuj go najlepiej od razu. Tuż przed wyjściem z korytarza znajdziesz wytrych. Możesz użyć go do otwarcia kredensu za Tobą, w którym leży figurka do sprzedaży.
Po wyjściu z korytarza dotrzesz do jadalni. Na końcu pokoju otwórz kredens i zabierz proch strzelniczy, po czym wyjdź na hol i wchodząc po schodach na piętro. Skieruj się do drzwi przed Tobą i włóż we wskazane miejsce (uprzednio czytając notatkę umiejscowioną na stole) znalezione przed chwilą wino. Otworzy to przejście do pomieszczenia, w którym leży proch strzelniczy, a także skrzyneczka z Courtyard Key. Po zejściu na hol omiń drugą córę Alciny i wyjdź na zewnątrz przez jadalnię.
Po wyjściu do ogrodu od razu rozwal wazony z lewej (220 Lei) i prawej strony (metal) od wyjścia. Rozwal lampę wiszącą z prawej strony (1000 Lei), a następnie przejdź na koniec lokacji z lewej strony, gdzie znajduje się następny wazon (złom), a później wbiegnij do komnat Alciny drzwiami z prawej strony. Na lewo od wejścia znajdziesz kredens, a w nim płyn chemiczny. Wejdź po schodach na górę - przed przekroczeniem drzwi znajduje się kolejny wazon z 330 Lei. Będąc na głównym korytarzu, wejdź drzwiami z lewej strony do łazienki Dimitrescu - w szafce naprzeciwko wanny odkryjesz szminkę przeciwniczki. Teraz wróć na korytarz i zabierz mapę zamku wiszącą na ścianie, idąc na wprost natkniesz się na kolejny kredens (5 sztuk amunicji do pistoletu), a także proch strzelniczy schowany za szklaną szafą.
Teraz możesz wejść do głównego pokoju, w którym znajdziesz cztery rzeźby. Musisz ustawić ich wzrok tam, gdzie mówi zapisany na tablicy na końcu pomieszczenia tekst. Rozwiązanie zagadki brzmi następująco:
- Dwóch mędrców patrzy na jeźdźca;
- Osoba na wierzchowcu patrzy na kobietę z zapiskiem;
- Osoba z zapiskiem patrzy na kobietę z winem;
- Osoba z winem patrzy na kobietę z zapiskiem.
Po ustawieniu rzeźb zejdź w dół. Na ziemi, obok świec, spotkasz ruszającego się kozła, więc możesz go uderzyć, aby zdobyć osiągnięcie. Potem rusz przed siebie.
W zalanej winem lokacji nie brakuje wiszących ciał. Pamiętaj, że w walce z potworami (trochę ich tutaj jest) nie podchodź blisko ciał, bo zablokują one Twój każdy strzał. Na pierwszym regale na wprost leży złom. Następnie skręć w prawo, za deskami, zabij przemienione sprzątaczki i rozwal żółtą skrzynię (330 Lei) leżącą na beczce. Kawałek dalej znajdziesz się przy stole, gdzie zaatakują Cię kolejni wrogowie. Gdy się z nimi uporasz, odbij w lewo, aby zebrać 10 naboi do pistoletu leżących obok koszyka z wiśniami. Po drodze weź 2 naboje do strzelby i rusz przed siebie. Na stole z prawej strony przy ciałach leży kolejny złom, a po wyeliminowaniu kolejnej grupki wrogów natkniesz się także na 5 sztuk amunicji i proch strzelniczy znajdujący się za skrzynkami. Kawałek dalej wyskoczy na Ciebie ostatni oponent, po którym rozwal żółtą skrzynkę (2 naboje do strzelby) i pociągnij za żółtą rączkę, aby dostać się na górny poziom zamku.
Po wyjściu na górę odbij w prawo i zbierz zioło, a potem przejdź do save pointa. Pod świecą z prawej strony leży 1000 Lei. Wyjdź na zewnątrz i podsłuchaj rozmowy Alciny z Matką Mirandą. Po tym podejdź na tył balkonu i rozbij wazon (5 naboi do pistoletu) i wejdź do pokoju Alciny. Przeczytaj notatkę umieszczoną na kanapie, zbadaj dziecięce łóżeczko i podnieś klucz Dimitrescu's Key znajdujący się przy świecy, tam gdzie było lustro. Przy próbie otwarcia drzwi, zaatakuje Cię Alcina.