Resident Evil Village poradnik - Potwór z płaczem dziecka, Boss Beneviento, Powrót do wioski
Po otwarciu wspomnianych na poprzedniej stronie drzwi, przejdź przez kuchnię do sypialni. Zabierz z niej bezpiecznik. Gdy będziesz wracał do kuchni, przez drzwi przejdzie spotkany już wcześniej na korytarzu potwór. Musisz teraz wrócić do sypialni i schować się szybko pod łóżkiem, a następnie odczekać, aż przeciwnik odejdzie. Po wyjściu spod łóżka, nie biegnij, tylko idź powoli. Gdy będziesz poruszał się zbyt szybko, istnieje szansa, że przeciwnik zaraz powróci. Po wróceniu na główny korytarz, idź do skrzynki i włóż bezpiecznik. Poczekaj na windę, wejdź do niej i naciśnij przycisk, który przeniesie się na wyższe piętro.
Po przejściu do salonu, spotkasz Beneviento, które będzie chciało bawić się z Tobą w chowanego. To swego rodzaju walka z drugim lordem, którego - aby pokonać - musisz aż trzykrotnie znaleźć. Miejsca, w których się chowa, są generowane losowo, ale w moim przypadku był to:
- Pierwszy salon, przy brązowym fotelu z prawej strony;
- Na piętrze, przy łóżku dziecięcym;
- Na prawo od wejścia, tam gdzie drzwi blokuje koszyk z owocami.
Pamiętaj, że gdy będziesz zbliżał się do Beneviento, usłyszysz pewne syczenie. Nie zwracaj uwagi na płacz i ruszające się lalki, bo one Cię nie dotyczą. Zwróć uwagę także na to, że koleżanki lorda - czyli wspomniane kukły - zranią Cię, jeśli przez kilkadziesiąt sekund nie odnajdziesz choć raz bossa. Jeden atak na Ethana nic Ci nie zrobi, ale jeśli powtórzy się trzy, czy czterokrotnie, będziesz w stanie krytycznym. A do dyspozycji nie masz żadnego wyposażenia.
Po zranieniu Beneviento w wystarczającym stopniu, zbierz kryształ z niej wypadający, zmodyfikowany klucz i drugą część Rose. Słoik znajdziesz tuż przed wyjściem. Po tym, wyjdź z rezydencji, co będzie także jednoznaczne z odzyskaniem broni. Wróć windą do jaskini i wyjdź do wioski. Po drodze zbierz 7 naboi do pistoletu z żółtej skrzynki, a potem wejdź do domku z lewej. Gdy tylko to zrobisz, zabarykaduj się z pomocą regału i zabierz leżący na półce shotgun W870 TAC, który - o ile nie ulepszałeś tego pierwszego - posiada lepsze statystyki. Wyposaż się w niego i wyeliminuj przeciwników dobijających się przez drzwi. Jest ich sporo, więc możesz także podstawić zebraną z żółtej skrzynki minę, która rozerwie ich na strzępy. Przed wyjściem z budynku, zabierz wytrych leżący przy uchylonym oknie.
Po wyjściu na zewnątrz, zbierz jeszcze 470 Lei spod skrzynki, a także kulkę ze szkatułki, która leży przy nagrobku przy drzewie. Będzie ona potrzebna do rozwiązania drugiej zagadki związanej z zamkiem w punkcie kontrolnym.
Po wyjściu na główny szlak odbij w lewo przy bramie, aby trafić do punktu kontrolnego. W domku znajdziesz wspomniany zamek, do którego możesz włożyć kulkę, a także naboje wybuchowe i Luthier's Key, który przyda Ci się do otwarcia pewnego budynku we wsi. Za domkiem znajdziesz wychodek (zdjęcie z dziwnym ptakiem) i żółtą skrzynkę (820 Lei). Przed wyjściem z posesji, zbierz głowę lalki ze studni i połącz ją z resztą ciała, którą znalazłeś już wcześniej. Połączony skarb możesz teraz sprzedać u handlarza.